" הילדים לא מפסיקים להתגרד" הכל על מכת היתושים בגן יבנה

$(function(){setImageBanner('f16b1829-c87c-4c43-8889-f33e96f4af70','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

יותר ויותר תלונות מציפות את הרשתות החברתיות המקומיות בצירוף תמונות של ילדים קטנים מלאי עקיצות יתושים מכף רגל ועד ראש. "אי אפשר לצאת לחצר" מתלוננים התושבים כשהמועצה המקומית קוראת לתושבים לייבש את מקורות המים בחצרות ומרססת את זחלי יתושי הקולקס בגן יבנה ובסביבתה. אפשר להאשים את החורף הארוך, את ההתחממות הגלובלית אך התוצאה היא סבל אמיתי ופגיעה באיכות החיים של התושבים.

שרון וייספלד הקטנה מסתובבת עם עקיצות רבות על פניה היפות כשאמה יונה מספרת שהילדה המתוקה שלה נעקצה גם בחצר הבית וגם בתוכו. הורים רבים מגן יבנה מדווחים על ילדים החוזרים מהגן עם עקיצות מגרדות המותירות אותם אובדי עצות אל מול התופעה. "גם אחר הצהריים אי אפשר לשבת בגינה. פשוט סיוט" מספרים התושבים.

בתמונה: שרון וייספלד עקוצה בפניה 

פנינו לציון כראדי תושב גן יבנה והבעלים של חברת  "מיה הדברות" בכדי לקבל קצת מושג על הסיוט המזמזם הזה. "מכת היתושים מתרחשת בכל הארץ ולא רק בגן יבנה. בגדול ישנם שני סוגי יתושים מולם אנו מתמודדים. הראשון הוא קולקס זהו יתוש המתרבה במקורות מים גדולים והוא בעל כושר תעופה של שניים עד שלושה קילומטרים. הם פעילים בעיקר בלילה והם אלו שמזמזמים לכם באוזן ומעצבנים. המועצה מדבירה בכל עשרה ימים ומטפלת בזחלי היתושים המתרבים במים. היתוש שכולם מתלוננים עליו ועושה את רוב הנזק הוא הנמר האסיאתי או בלשון המקצועית טיגריס אסיאני. 

בתמונה: האשם המרכזי. יתוש מסוג טיגריס אסיאתי

pixabay

זהו יתוש גדול יותר בצבע שחור בעל נקודות ופסים לבנים. היתוש מתרבה במקורות מים קטנים כמו תחתית של עציץ, כוס מים שנשכחה בגינה והשקיית יתר של גינה היוצרת עודף מים. היתוש יכול לעוף עשרות מטרים בודדים בלבד והוא מתרבה בגינות פרטיות. היתוש פעיל בעיקר בשעות היום עד שעות הערב המאוחרות וחי בעיקר באזורים מוצלים כמו סבכי צמחייה. הוא שקט במעופו ועוקץ אפילו דרך בגד. ההדברות ליתוש מסוג זה הן יקרות ומומלץ לכמה שכנים להתארגן ולהזמין הדברה ביחד כך תימנע פלישה מחצר לא מודברת לחצר מודברת. ההדברה נעשית לאחר ניטור השטח ובדיקת מקורות ההתרבות של היתוש. 

בתמונה: פעוט שנעקץ ברגליו 

הראל בן החמש אחרי עוד יום בגן

אז מה עושים מלבד הדברות?

ראשית, דואגים ליבש את כל עודפי המים בחצר. (היתושים אינם נמשכים למקורות מים כגון בכירות שחיה אשר עוברות סירקולציה ויש בהן כלור אלא אך ורק למקורות של מים עומדים). מוטי פסטרנק ממשתלת "המשתלה במושב ביצרון" ממליץ על צמח הפלקטרנתוס המייצר את שמן הצינטרונלה הדוחה יתושים. מדובר בעציצי צמח גולש בעל מראה מלא ועלים בריח חזק המרחיק הן יתושים והן חרקים אחרים.  ישנו גם צמיד מרחיק יתושים המגיע גם בגרסת הילדים ולו טבליות העשויות חומרים טבעיים, בהמשך לגישה הטבעית ניתן לחצות לימון ולנעוץ בו 4 ראשי ציפורן להרחקת היתושים והזבובים. 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה