המאבק הצליח! לא יוקם מפעל מזהם באזור התעשייה הצפוני של אשדוד

$(function(){setImageBanner('37510891-2726-4bf4-8669-04836962b53c','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

בתקופה האחרונה נעשה ניסיון להקמת מתקן להשבת אנרגיה מפסולת באזור התעשייה הצפוני באשדוד ואף נערך דיון בנושא במסגרת הוועדה לתשתיות לאומיות ללא ידיעת הרשויות הסמוכות. לאחר מאבק של ראשיהן כולל של ראש המועצה דרור אהרון הוחלט שלא להקים את המפעל.
ראש המועצה דרור אהרון:"אני שמח שמאמצינו נשאו פרי".

ברגע שהתגלתה הכוונה להקים מפעל שכזה באשדוד, ראש המועצה המקומית גן יבנה, דרור אהרון, שלח מכתבים לאיגוד ערים לאיכות סביבה חבל יבנה, לגורמים בוועדה לתשתיות לאומיות ולשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל ובהם דרש לעצור את התכנית מאחר ולא נלקחו בה בחשבון נושאים מהותיים כגון מיקומו הבעייתי של המתקן הרווי גם כך תשתיות מזהמות, זיהום האוויר באזור, שטחו של המתקן ועוד. בנוסף נערכה פגישה משותפת של ראש המועצה, דרור אהרון יחד עם ראש עיריית יבנה, צבי גוב ארי וראש המועצה האזורית חבל יבנה, משה ליבר שבה הוחלט להתנגד יחד לתכנית.

השבוע, פורסם מכתב של מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד יהלומי באשר לעדכון מדיניות הפסולת של המשרד להגנת הסביבה ובו נכתב בין היתר כי: "בהתאם למדיניות השרה להגיע ליעד של 20% הטמנה עד 2030, המשרד פועל בימים אלו לעדכן את מדיניות הפסולת ומקדם אסטרטגיה ארוכת טווח לטיפול בכלל זרמי הפסולת. בהתאם לזאת ומתוך כוונה שלא לייצר עובדה מומגרת אשר עלולה להכתיב את מדיניות הפסולת לשנים הבאות אני מבקש להפסיק לאלתר את קידומן של כלל התכניות העוסקות בהשבת אנרגיה מפסולת ובפרט התכניות שהמשרד מקדם בתקופה האחרונה במסגרת הוועדה לתשתיות לאומיות..."

דוברות מועצה מקומית גן יבנה

ראש המועצה, דרור אהרון: "אני שמח שמאמצינו נשאו פרי, לא יוקם מפעל "להשבת אנרגיה פסולת" באזור התעשייה הצפוני של העיר אשדוד. אני רוצה להודות מקרב לב לשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, על שקיימה בחינה מחדש של מדיניות הפסולת של המשרד להגנת הסביבה והחליטה על ביטול התכנית להקמת המפעל המזהם ולראשי היישובים הסמוכים על המאבק המשותף. הניסיון להקמת המפעל נעשה מבלי לעדכן בכך את הרשויות הסמוכות, הוא עלול היה להגביר את זיהום אוויר ואני שמח על ההחלטה האחראית שקיבלה השרה לטובת תושבי האזור. זו ההוכחה שאסור להעדיף שיקול כלכלי על פני הבריאות של כולנו".

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה