המהפכה הירוקה בגן יבנה ממשיכה עם איסוף וטיפול בפסולת אלקטרונית, חשמלית וסוללות

$(function(){setImageBanner('f92a5b13-2bec-4893-9f49-5240ea286e43','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

בשנים האחרונות מקדמת המועצה מדיניות ירוקה הכוללת בין היתר מודעות לשמירה על איכות הסביבה, למחזור וניקיון בקרב תושבים. לאחרונה חתמה המועצה הסדר עם מ.א.י (תאגיד מחזור אלקטרוניקה לישראל) לאיסוף וטיפול סביבתי בפסולת אלקטרונית, חשמלית וסוללות בשטח המועצה

דוברות מועצה מקומית גן יבנה

כזכור, לפני כמספר חודשים, הצטרפה המועצה למהפכת הפחים הכתומים במסגרתה הוצבו מאות פחים כתומים בכל רחבי היישוב לצד פעילות הסברה נרחבת. השלב הבא עליו הוחלט במועצה הוא הטיפול בפסולת החשמלית, האלקטרונית והסוללות יחד עם תאגיד המחזור מ.א.י.  הפועל מטעם המשרד להגנת הסביבה.

תאגיד מ.א.י הינו גוף מוכר על פי חוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות, והוא יעמיד לרשות התושבים פתרון כולל לאצירת פסולת אלקטרונית ופינוייה, בהתאם להסדרים יעילים ובהתאם לדרישות החוק. כחלק מההסדר יוצבו מכלי אצירה לפסולת אלקטרונית במקומות רלוונטיים ברחבי המועצה.

כרגע המתקן הראשון כבר הוצב במחסני המועצה (אזור התעשיה, רחוב מנור 3) וניתן יהיה לפנות אליו פסולת חשמלית ואלקטרונית בימים א' – ה' בין השעות 7:30 עד 15:00. בהמשך ובהתאם להיערכות, תציב המועצה מתקנים נוספים למחזור פסולת אלקטרונית בבתי הספר ביישוב, במתנ"ס, בדואר ובקאנטרי. בימים אלה המועצה נערכת יחד עם תאגיד המחזור מ.א.י לשלב הבא של פינוי פסולת אלקטרונית גם מהבתים, בהמשך תצא הודעה מסודרת שתאפשר פינוי הפסולת האלקטרונית ממדרכות הבתים בימי פינוי קבועים .

במוקדי האיסוף של מ.א.י. ובמתקנים במרכז המיחזור אלה ניתן יהיה להשליך את כל הפסולת האלקטרונית ובין היתר: סוללות מסוגים וגדלים שונים ומכשירי חשמל ואלקטרוניקה (דוגמת מוצרי מחשב, כבלים, שלטים, מכשירים סלולאריים וכיוצ"ב). הפסולת האלקטרונית תפונה, תועבר למיחזור ותטופל בהתאם למדיניות המשרד להגנת הסביבה.

ראש המועצה, דרור אהרון: "גן יבנה ממשיכה להוביל בקרב הרשויות בכל הקשור לקידום אג'נדה ירוקה וקריאה למחזור. התחלנו בפחים הכתומים ואנו עדיין בעיצומו של תהליך ההסברה ועתה אנו מספקים, יחד עם תאגיד המחזור מ.א.י, פתרונות גם לפסולת האלקטרונית, פסולת מסוכנת שמכילה רכיבים שרעילים לטבע שלנו. בהזדמנות זו אני קורא לתושבי גן יבנה להמשיך ולהגביר את המחזור ואת השמירה על ניקיון היישוב".

מתאגיד מ.א.י נמסר: "אנו גאים בתושבי גן יבנה ובמועצה המקומית על הנעת תהליך האיסוף והמיחזור של פסולת אלקטרונית וחשמלית. אכן מדובר בנפחי פסולת מזערים אך בעלי  השפעה סביבתית מהותית על בריאות התושבים, זהו מהלך המצביע על ממחויבות ראש המועצה מר דרור אהרון לשיפור תהליכי המיחזור והתברואה בישוב.

בהמשך תיזום המועצה יחד עם תאגיד מ.א.י  מוקדי איסוף נוספים לשירות התושבים, פתרונות הפרדה ממדרכות הבתים ומערכי הסברה חווייתיים  בתחום לקידום המודעות הסביבתית לבני הנוער. כל אלו הינן חובות מהותיות בחוק של הרשויות המקומיות אשר אין בצידן עלות אלא רווח בלבד לתושבי המועצה. "

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה