המיזם היצירתי במיוחד של כיתת ההנדסאים באורט על שם יצחק רבין גן יבנה

$(function(){setImageBanner('44fef07d-b786-41ba-8ea6-ad14d5375964','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

"להעז, לחדש, לתרום ולהוביל" - זו הסיסמה המתנוססת על קירות בית הספר אורט רבין גן יבנה. ואכן, צוות ההנהלה העניק לתלמידי כיתה י' הנדסאי בניין הזדמנות להעלות רעיונות פורצי דרך כדי לפתור בעיות ואתגרים של כל באי בית הספר באמצעות כלים טכנולוגיים

תלמידי כיתה י' הנדסאי בניין קיבלו הזדמנות להעלות רעיונות פורצי דרך כדי לפתור בעיות ואתגרים של כל באי בית הספר באמצעות כלים טכנולוגיים. לאחר שקיבלו השראה מ"מרכז לחדשנות" של מכללת אחווה, הם המציאו מענים שמבוגרים לא היו מעלים על דעתם. נא להכיר: פרויקט "מחשבים שנה מחדש - פותרים בעיות ישנות בכלים חדשים" באורט רבין.

הכול התחיל מרעיון של גב' שרונית חיים, מורה ללשון, ששלחה נציגים מהנהגת התלמידים לראיין תלמידים, מורים ובעלי תפקידים, להתבונן מזווית אחרת ולזהות בסביבה צרכים וקשיים שדורשים פתרונות יצירתיים. ומכאן יצא לדרך המיזם השאפתני למציאת פתרונות, להעלאת רעיונות, ליוזמות ומיזמים.

מועצת גן יבנה

התלמידים אף ניסחו הצהרת משימה, שנותנת ביטוי לחזון ולערך: "אנו, תלמידי יו"ד 6, מכבדים את הזולת ומפנים אליו את מבטנו. נפעל לרווחתו באמצעות הקדשת מירב מאמצנו לטובת מציאת פתרונות בנושאים החשובים והדחופים. אנו שואפים לשמש מקור השראה ולהשפיע על אחרים."

להלן חמשת הצרכים שהיוו בסיס לפיתוח היוזמות:

לבקשת המחנכים - יש צורך לעודד תלמידים ללמוד למבחנים בבית.

לבקשת היועצות - להעלות את תחושת המסוגלות של תלמידים פרפקציוניסטים.

לבקשת עובדות הניקיון בביה"ס - לחנך את התלמידים לסביבה נקייה.

לבקשת רכזת מערכת - להטמיע בתלמידים נימוסים והליכות.

לבקשת רכזי השכבות - למצוא דרך לזרז את ההורים לשלוח טפסים מקוונים.

יזמת הפרויקט נתנה אמון מלא בתלמידים היזמים, שיוכלו להוציא תחת ידיהם פתרון מקורי וחדשני ולייצר מענים שלא היו קודם לכן, להעשיר את הזולת ולהשפיע עליו לטובה.

למטרה זו הכירו התלמידים את המרכז לחדשנות, נחשפו לכלים הדיגיטליים השונים, למדו  איך ניתן לרתום אותם לטובת האידאה הבית ספרית.  כלל הרעיונות ייבחנו בידי הנהלת ביה"ס וחלקם יקודמו במידת האפשר על פי ממדים של היתכנות ומקוריות.

מנהלת בית הספר, דלית כהן: "כל ילד צריך מבוגר אחד שיאמין בו". (הרב קרליבך) הגב' שרונית חיים המורה לספרות היא בעלת חזון ובעלת יוזמות מקוריות ויצירתיות, שבהן היא מפעילה ומאתגרת את תלמידיה לפסגות חדשות בין שלל המיזמים שהפיקה: מקראה חברתית לחנ"מ, ספר ביבליותרפי לילדים מאושפזים בבתי חולים, ספרון המאגד סיפורי ותיקים ביישוב ועוד."

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה