המסע של דומרני להיות שוב בעל הבית ואיימת הדרום

$(function(){setImageBanner('54208d45-17a4-4a3e-b969-9f9ba4da6e7f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

לאחר שנראה שהוא כבר נחלש מאוד, נרדף לא רק על ידי המשטרה אלא גם ע"י מתחרים, לאחר שספג מכות קשות והשפלות, דומרני ממנף את הרצח של האוייב המר שלו, בני שלמה כדי לחזור ולשלוט בעולם הפשע של אשדוד, אשקלון והדרום (לא כולל באר שבע והנגב ). דומרני גייס "שחקן חיזוק" משמעותי מהצפון -  מיכאל מור, ראש ארגון הפשיעה שהטיל אימה בנהריה והמאבק של המשטרה בו הוביל לפרשת "השוטרים הנוקמים" (שעליה מבוססת הסדרה "השוטרים" בקשת 12), הוא מנסה לחבר פורשים מארגונו של בני שלמה וכבר החל להשתלט על העסקים שלו ובמקביל קם ארגון פשע חדש (מעבריינים בכירים מוכרים באזור) והשאלה האם יצטרף לדומרני או יהיה האויב החדש שלו?
וגם מה המשטרה עושה בנדון

 שלום דומרני

ההבדל בין ארגוני פשע יהודיים לבין ארגוני הפשיעה הערביים הוא שהארגון הערבי הוא שבטי/משפחתי - גם אם תכניס את ראש הנחש לכלא, הארגון ימשיך לפעול כרגיל. אבל כשמדובר על ארגון של יהודים, ברגע שאתה מחסל או מכניס את ראש הארגון לכלא, באופן אוטומטי הארגון נחלש באופן משמעותי - עד לא קיים.

והנה באזור שלנו ראש ארגון הפשיעה בני שלמה חוסל ובעקבות החיסול הארגון שלו התפרק ויצר הזדמנות לשלום דומרני לחזור ולהיות שוב דומרני האיום.

דומרני פועל בימים אלו להחזיר לעצמו את השליטה בדרום. מאז שהוא יצא מהכלא הוא התקשה לחזור להיות דומרני המפחיד שאף אחד לא מעז להתעסק איתו - חיילים שלו נטשו אותו, הוא נחלש, הוא היה נרדף, הוא ספג מכות קשות ומשפילות מהמתחרים.

כעת הוא מנצל את ההזדמנות שבני שלמה נרצח כדי לחזור ולהיות העבריין וראש הפשיעה החזק והמפחיד בדרום.

לשלום דומרני נוצר חלון הזדמנויות אותו הוא מבקש או יותר נכון לומר - חייב לנצל מהר ככל האפשר את העובדה שארגון הפשע של יריבו המר התפרק לרסיסים.

כדי לבצר את כוחו, דומרני  גייס "שחקן" חיזוק משמעותי מהצפון -  מיכאל מור, ראש ארגון הפשיעה שהטיל אימה בנהריה והמאבק של המשטרה בו הוביל לפרשת "השוטרים הנוקמים" (שעליה מבוססת הסדרה "השוטרים" בקשת 12). השניים הכירו כשישבו יחד בכלא והחליטו לכרות ברית דמים. דומרני הדליק את מור על הכסף הגדול שנמצא בדרום. מיכאל מור ככל הנראה השתכנע שאין לו מה לחפש בנהריה והגיע לאזורינו עם חייליו

מיכאל מור מנהריה לכאן, צילום פייסבוק

בנוסף לרכש מהצפון דומרני עורך לאחרונה סולחות עם עבריינים בכירים מקומיים שבעבר השתייכו לארגונים יריבים.

מסתבר כי חלק מהעבריינים שזוהו עם ארגונו של שלמה ערכו סולחה עם דומרני.

כדי להיות במעמד שדומרני היה כבר ורוצה לחזור אליו,  צריך לצבור הרבה מאוד, כסף נזיל, כסף שוטף, כסף זורם. דומרני יודע שהרבה מהכסף הזה נמצא במקורות המימון שהיו של בני שלמה. שלמה ינק את הממון שלו מכל מיני בתי הימורים, מטמנות חול כאלה ואחרות ועסקים נוספים שנראו לכאורה חוקיים. כדי להשתלט על עסקים אלו בלי לחימה, הוא צריך לצרף את החיילים שהחזיקו אותם השביל היריב שלמה.

רפ"ק ינון מדמוני, ראש מחלק מודיעין בימ"ר לכיש  אומר: באזור אשדוד אשקלון והסביבה הוא אזור עם כר כלכלי שאפשר לינוק ממנו המון כסף. בין אם זה מטמנות, בתי הימורים, כריית חול - יש לנו פה הרבה מאוד מקורות שאפשר לקחת כסף. ויש פה אזורי שליטה, האזורים האלה היו מחולקים. בחלוקה גסה, החלק הצפוני של אשקלון היה של בני שלמה והשאר זה של שלום דומרני. בגלל זה כל ארגוני הפשיעה נמשכים לפה. וכל אחד רוצה נתח, כל אחד רוצה לאכול".

האם קם ארגון פשע חדש שיאיים על דומרני ועל כל האזור, או שהארגון יצטרף כסניף של דומרני?

לסולחה המתוקשרת היטב בין אייל נגר מארגון הפשע של בני שלמה (המנוח) למשפחת לביא, לא הגיעו בכירי ארגונו של שלמה, שראו במהלך בגידה שאין עליה כפרה וסליחה.
הבכירים הם - דין בן פורת, דניאל מלסה, והאחים רזיאל ולידור רווח.
נגר עוד ניסה לשכנע אותם להצטרף אליו לסולחה, אבל הם סירבו לשמוע על זה בכלל וראו בכך בגידה שלו בהם ובבני שלמה והזהירו אותו שמחבר הוא יהפוך לאויב נרדף.

לטענתם – "בני היה מתהפך בקבר אם היה יודע על זה", אבל אייל לא הקשיב להם וסגר את הסולחה על הראש שלהם.

גם משפחת לביא עצמה לא יכולה להתחבר לרזיאל רווח ודין בן פורת שכן להבנתם הם אלו שהניחו מטען את מטען החבלה בחתונה של עמוס לביא וביישו אותו ואת כל המשפחה  מול כל האורחים הרבים שלו ומבחינתם זה היה מעשה בלתי נסלח.

אז כעת הברירה היחידה שלהם לשרוד בעולם הפשע בדרום, זה להיות מחוברים לדומרני או לבנות לעצמם ארגון פשיעה עצמאי שיהיה מספיק חזק לעמוד בחזית אחת מול דומרני מצד אחד ולביא מצד שני.

אנחנו אישית היינו ממליצים להם לפרוש 0לכולם בעצם), אבל ההנחה שלנו שהם לא יקשיבו לעצה שלנו.

נכון לרגע זה, רזיאל (שנחשב לעבריין אלים ואכזרי מאוד) והאנשים שלו החליטו להקים מיני ארגון באשקלון והסביבה ונמצאים במגעים עם דומרני.

דין בן פורת  צילום מהפייסבוק האישי

מאז החלה פעילות הארגון שהוקם על שרידי ארגונו של שלמה בחודשים האחרונים, רווח הפך לדמות עבריינית דומיננטית באזור הנמצאת על הכוונת של ימ"ר לכיש. לאחרונה נעשים מאמצים מאחור הקלעים לערוך סולחה בין רווח לדומרני דבר שיהפוך אותם לגורם עוצמתי במפת הפשיעה בדרום הארץ.

הארגון החדש שהוקם בשבועות האחרונים, התחמש באחרונה באמצעי לחימה רבים ובחיילים חדשים שהצטרפו אליו לאחר שהתאכזבו מהסולחה שערכו נגר ולביא. הם הרגישו שהם מופקרים לגורלם וחייבים להגן על עצמם ולהמשיך במורשת של שלמה המנוח שהיה שנוא נפשם של ראשי ארגוני הפשע שלום דומרני ועמוס לביא.

בכיר בארגון החדש מספר -  כי הם החלו להיכנס לשטחו של שלום דומרני, ולהילחם באנשיו.

דין בן פורת וחברו הטוב דניאל מלסה(צילום: מתוך פייסבוק)

"המלחמה שלנו היא לא נגד דומרני אלא נגד האנשים שלקחו את השטחים שהיו שייכים לשלמה. מה שנלקח יוחזר, לא נוותר על סנטימטר. או שדומרני ואנשיו יעבדו בשיתוף פעולה או שנפעל נגדם".

חברי הארגון, כ-25 במספר, החלו בשבועיים האחרונים להיכנס לתוך קריית גת, שדרות, והמושבים סביב אשקלון. הם נערכים להשתלט גם על אשדוד, שנחשבת לאחת הערים העשירות בדרום, לאחר שכמה בכירים מארגונו של שלמה ישתחררו מהכלא. "נעיף משם את אייל נגר ואת המאפיה הגיאורגית, נעשה להם סוף", הזהיר בכיר בארגון."מי שהלך עם השטן ולא כיבד את הבוס שלנו כדאי שלא ייצא מהבית בכלל", הוסיף הבכיר.

מנגד, דומרני ואנשיו לא מתכוונים לאפשר לארגון החדש לפגוע בשטחיהם. "אם מישהו ינסה לפגוע בעסקים ובשטחים של שלום הוא ישלם בחייו", אמר עבריין מלכיש, "הם משחקים באש, כדאי להם להרגיע". ביחידה המרכזית במרחב לכיש עוקבים אחר השינויים במפת הפשיעה באזור, וגם אחרי בכירים בארגון של שלמה שאמורים להשתחרר בקרוב מהכלא.

עבריין שמקורב לדומרני אומר - "לשלום יש חשבון ארוך מאוד עם רזיאל, שערק לפני כתשע שנים יחד עם אחיו לידור ויניב ועוד כמה חבר'ה מהארגון שלו לזה של שלמה ותקעו לו סכין בגב. שלום לא ייתן לרזיאל לעשות מה שהוא רוצה באשקלון והסביבה. אם הוא יעז להרים את הראש תהיה מלחמה בעיר, שלום לא ייתן לו להשתלט על אשקלון והמושבים מסביב". אך כידוע האינטרסים יכולים להיות הגורם המכריע ולחבר בין אוייבים.

רווח, בן 30, התגורר במושב חלץ לא הרחק מביתו של שלמה, נחשב במשך שנים יעד מודיעיני בכיר של היחידה המרכזית במשטרת מרחב לכיש. הוא היה יחד עם שלמה מבכירי ארגונו של דומרני עד שלפני כעשור פרש יחד עם אחיו וחבריו, שהצטרפו לשלמה ואחיו שלום שהקימו ארגון מתחרה.

רווח ריצה עונשי מאסר בגין עבירות אלימות, סחיטה באיומים. בשנה האחרונה רווח הסתבך בשתי פרשות חמורות מהן יצא ללא כתב אישום. 

במרץ השנה רווח וארבעה מאנשיו בהם בן פורת נעצרו בחשד שהטמינו מטען חבלה במסעדה בנתיבות שאחד השותפים בה הוא עבריין בכיר המזוהה עם דומרני.  "המטרה הייתה לנקום בעבריין המזוהה עם דומרני שניצל כבר מניסיון חיסול אחד על ידי רווח ואנשיו", הסביר גורם במשטרה. "העובדה שהם שוחררו לא מעידה על כך שהם לא קשורים למעשה החמור. המקרה הזה מצביע עד כמה המיני ארגון של רווח הוא מסוכן ואכזרי".

לאחרונה בלשי ימ"ר לכיש עצרו שני עבריינים בשנות העשרים לחייהם תושבי טבריה ואשקלון המזוהים ופועלים על פי החשד תחת רווח. בפשיטה על בתיהם באשקלון נתפסו אקדח, 200 גרם קוקאין, חצי ק"ג מריחואנה ותשע מערכות אלקטרוניות המיועדות להפעלת מטעני חבלה. "יש לנו חשד סביר שהם התכוונו לבצע פגיעה בעבריין יריב וברגע האחרון מנענו את זה מהם", ציין קצין משטרה.

המהפך של דומרני שהיה לקראת פרישה:

בעשור האחרון ספג הארגון של שלום דומרני מכות קשות, עד כדי כך שהוא היה על סף התפוררות והיעלמות מהשטח. אחת מהן, הייתה ההחלטה של שלום ובני שלמה, שהיו מקרובים לדומרני, לעזוב את הארגון ולהקים מתחרה משלהם. יחד איתם, יצאו מהארגון האחים רזיאל, לידור ויניב רווח, וגם דניאל מלסה, דין בן פורת והמאפיה הגיאורגית באשדוד שהצטרפו בהמשך. "זו הייתה מכה קשה מאוד עבור שלום", הסביר עבריין לשעבר מהאזור, "נמאס להם מכך שהוא לוקח לעצמו את מרבית הכסף והם מקבלים פירורים. הם הבינו שבלעדיו הם יכולים להרוויח יותר".

מכה נוספת לדומרני הייתה חיסולו של איש הכספים ג'קי בניטה באמצעות פיצוץ מטען חבלה. באותו הפיצוץ אבי ביטון נפצע באורח קשה, ואחת מרגליו נקטעה. עד היום הרצח לא פוענח.

שנתיים לאחר מכן חוסל שלום שלמה, אחיו של בני, בכניסה לביתו במושב תלמים. ההערכה במשטרה הייתה שמדובר בנקמה על רצח בניטה.

באוקטובר 2021  דומרני נכנס לכלא ל6 שנים  בהסדר טיעון - גורם משטרתי בכיר מספר - "כששלום דומרני היה בכלא, הארגון שלו כמעט ולא תפקד. ואז כשהוא יצא מהכלא חזר כאן הבלגן. אם לא היו פוגעים בבן שלו אני לא יודע מה היה קורה איתו עכשיו, אולי היה מנסה להתפרנס בשקט ולגדל ילדים עם אשתו החדשה בה הוא מאוהב עד הגג.

מרגע שחרורו מהכלא מפת הארגון השתנתה, ורואים שמהארגון פרשו מרבית החברים הוותיקים והוכנסו כמה עבריינים צעירים. אלו שפרשו ועברו לארגונים מתחרים, אמרו עליו שהוא קמצן והרגישו פראיירים על שהיו נאמנים לו".

גורמים במרחב לכיש העבירו מסר נחרץ: "שלום לא מסתובב בחוץ, מפוחד מאוד, יודע שיומו קרב, הן מתוך הארגון והן מחוצה לו. שלום לא יושב בבתי קפה והוא ידאג בכל מקרה שלא יראו אותו. פעם האנשים האלה לא היו מעיזים לצאת לאשקלון והיום הם נכנסים ביותר חופשיות וזה מעלה תהיות בתוך העולם התחתון איך זה הגיוני".

כך ניסיון החיסול של בנו של שלום, נינה דומרני, שהפך להיות נכה, פגע קשות במוניטין של דומרני בעולם הפשע.

וגם בשבועות האחרונים נראה שיש מי שעדין לא עושה חשבון לדומרני, כך חוסל באשקלון מקורב של דומרני, אמיר סעדה בן ה-51, שהשתייך לארגון הפשיעה, אך הפך בשנים האחרונות לאיש עסקים. סעדה ניצל בעבר מכמה ניסיונות חיסול, אך הם לא התייאשו מלנסות לחסל אותו, עד שהצליחו.

חיסול נוסף עמד להתבצע בטווח זמן מיידי: בתום מרדף משטרתי נעצרה השבוע חוליה, שמשויכת ל"כנופיית שוקרון" - ושני חשודים נתפסו עם אקדח וכפפות לפני ביצוע ירי. השניים, בני 35 ו-27, נתפסו במהלך פעילות סמויה: הם ניסו להימלט, תוך שהם מנגחים ניידת משטרה ורכב נוסף. לבסוף הם נעצרו, והיעד שבו תכננו לפגוע עדיין לא ידוע.

ניכר, אם כן, שדומרני ואנשיו עדיין על הכוונת - לאחר שצברו לא מעט אויבים והם מבקשים לנקות את השטח כדי שיוכלו להרים את הראש בחוץ.

מה עושה המשטרה האחראית על הפשיעה באזור שלנו (ימ"ר לכיש)? תלוי את מי שואלים.

יש שיציגו את העובדה שחוקרי היחידה המרכזית במשטרת מרחב לכיש כשלו מודיעינית בפענוח פרשות רצח חמורות שהתרחשו בשנה האחרונה – רצח בני שלמה באוקטובר 2022, הירי למוות במאבטח שלו מאג'ד אל אסד, ורצח ביטון בפברואר 2022. אל מקרי הרצח האלו הצטרף רצח סעדה שאירע בשבועות האחרונים.

"האמת המרה היא שבזמן אמת היחידה קרסה מודיעינית", הודה קצין בכיר, "הרצח של בני שלמה הפתיע אותנו. היה צריך להיות מעקב אחריו אבל זה לא קרה בגלל מחסור בכוח אדם. אין לנו יכולת לעקוב אחר עבריין 24 שעות ביממה". לטענתו, גם בשלושת אירועי הרצח העוקבים המשטרה נכשלה בהערכת המצב בשטח, "נתפסנו עם המכנסיים למטה".

אותו הקצין מדגיש כי בימ"ר לכיש משרתים עשרות שוטרים בלבד, לעומת מאות ביחידות כמו ימ"ר תל אביב, ויאחב"ל להב 433. "מדובר ביחידה קטנה מאוד שאין לה יכולות מודיעיניות. היא מוגבלת מאוד ומתקשה לפענח תיקי רצח חמורים – ארבעה תיקים תקועים ולא בטוח שיפוענחו בזמן הקרוב, אם בכלל".

יש מי שטוענים אחרת לגמרי ומציגים את עוצמתו של ימ"ר לכיש:

חוקרי ימר לכיש, ארכיון  צילום חטיבת דוברות המשטרה

לדברי בכיר מאוד בימ"ר לכיש -
"למשטרה יש הרבה צינורות לקבלת אינדיקציה נאמנה ונרחבת שמתעדכנת באופן רציף במפת הפשיעה, אנחנו מדברים על אמצעים מודיעיניים וחוץ מהקואליציות אנחנו מגלים גם קואליציות סמויות מתחת לפני השטח בין חברי ארגונים שמעל פני השטח מסוכסכים ויריבים. בנוסף לזה אנחנו מחפשים כל הזמן חורים בארגונים כדי להיכנס פנימה. המטרה העיקרית היא פירוק הארגון והעומד בראשו".

רפ"ק ינון מדמוני, ראש מחלק מודיעין בימ"ר לכיש, מסביר:
" מאחורי צמד המילים "ימ"ר לכיש" מסתתרת עבודה מאומצת בכמה צירים נגד ארגוני הפשע שפועלים באזור, ובשיתוף עם גופים אחרים - כפי שבא לידי ביטוי במעצר חוליית המתנקשים שהייתה בדרך לחיסול: השניים נתפסו במהלך פעילות סמויה של בלשי ימ"ר לכיש ואגף המודיעין בתחנת קריית גת, כשלוחמי יס"מ לכיש ויחידת יואב מסייעים. "עבודת הימ"ר מטפלת בארגוני פשע, בעבירות ותופעות פשיעה מורכבות. עבודת הימ"ר מתמקדת בעיקר בארגוני הפשיעה - מעבר לעבודה בציר הטכנולוגי אנחנו מגייסים גם מועמדים כאלה ואחרים להיות סוכנים ובמטרת העל שלנו לגייס מועמדים להיות עדי מדינה".

המטרה היא 'לחנוק' את העבריינים - לא לאפשר להם את הפעילות שהם רוצים לעשות. אולי זאת הסיבה שבני שלמה נרצח לא בלכיש, כי הם ידעו שהוא לא יירצח כאן. המשימה היא לטפל באופן נקודתי באותם גורמים עבריניים שמחוללים את הפשיעה האלימה במרחב, וגם משפיעים מחוץ למרחב – לא רק מה שקורה באזור לכיש".

"כל תחנה במרחב מקבלת את האחראיות והיעדים בגזרה והמשימה היא להדק את הטבעת סביב הצוואר של אותם עבריינים, זאת אומרת שהעבריינים לא יוכלו לנוע במרחב לכיש באופן חופשי.

מעצר שביצעו שוטרי ימ''ר לכיש, ארכיון צילום משטרת ישראל

אם עבריין רוצה לצאת עם אקדח מהבית כדי לאבטח עצמו ולפגוע במישהו הוא יודע שיש 'סיכוי' של 99% שבדרך הוא ייתקל בשוטרים, הוא יקבל דוח תנועה ויעצרו אותו ויחפשו לו ברכב. העבריינים יודעים את זה". 

נצ"מ רועי ולדמן, מפקד מרחב לכיש, מספר:
" באמצעות כל רבדי הביצוע במרחב, כנגד הפעילות הפלילית של ארגוני הפשיעה. אנחנו מבקשים לייצר מעקב צמוד ואישי על כל חשוד באמצעות יכולות ייחודיות שפיתחנו. המשמעות המעשית בשטח היא להיות בכל עת צעד אחד לפני העבריין".

עוד מוסיף נצ"מ ולדמן: "התוכנית מתעדכנת באופן תדיר בהתאם לשינויים במפת הפשיעה והקואליציות הנרקמות בין עבריינים באזור לכיש בפרט ובארץ בכלל. צריך להבין דבר חשוב - יש פה אסטרטגיה שלמה ויכולות מבצעיות משוכללות, שנבנו לאורך תקופה ארוכה במרחב לכיש, תוך למידה קפדנית של כלל הדמויות הדומיננטיות, והיא מיושמת הלכה למעשה מדי יום ביומו על ידי שוטרים וקצינים מעולים, חדורי ידע ומוטיבציה על מנת להכריע את ארגוני הפשיעה".

מפקד ימ"ר לכיש, סנ"צ אלוני, מוסיף:
"ראשי הארגונים יודעים מה יכולות המשטרה ושומרים על עצמם מהפללה על ידי כך שהם מנצלים ושולחים לביצוע העבירות עבריינים זוטרים יותר, שחלקם נתפסים וחלקם ייתפסו. כדי להפליל את ראשי הארגונים ואת הבכירים ישנם כמה כלים ברשות המשטרה, שהמרכזי ביניהם הוא עדי המדינה והחדרת סוכנים סמויים. בכל מקום שאנחנו מזהים חורים שניתן להיכנס דרכם, אנחנו נהיה שם - כשהמוטו שלנו הוא שכל מי שיושיט יד וירצה לצאת מעולם הפשע, ולא משנה מה היה עברו ומה היה חלקו, ויפתח דף חדש - נושיט לו יד בחזרה למען קידום המטרות של כולנו". 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה