ועדת הבריאות ביקרה באסותא אשדוד ומצאה עומס חריג ביותר בבית החולים

$(function(){setImageBanner('cc9946a8-52f5-4026-9219-c04328062177','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

חברי ועדת הבריאות סיירו בביה"ח אסותא אשדוד ופגשו חדר מיון סגור, חולים שוכבים במסדרונות ובמשרדי הרופאים ומצוקת אשפוז במחלקות הפנימיות. יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן: "אי אפשר לעבור לסדר היום שבית חולים מרכזי נאלץ לסגור את שערי המיון מעומס באמצע היום". ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל ביה"ח: "ישנה אפליה מתמשכת בכל הקשור לתחום הבריאות בין מרכז לפריפריה"

קרדיט: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת הבריאות של הכנסת בראשות ח"כ עידית סילמן סיירה היום בבית החולים אסותא אשדוד ופגשה מול העיניים את המציאות העגומה של העומס עמו מתמודד בית החולים בחדר המיון.

יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן הודיעה בתום הישיבה וסקירת תוכניות בית החולים כי היא תפעל באופן אישי ויחד עם הוועדה לפעול ולקדם את תכניות בית החולים להרחבה והגדלת היכולת לקליטת חולים ומאושפזים.

סיור הוועדה נפתח בישיבה משותפת לוועדה עם הנהלת בית החולים. מנכ"ל ביה"ח ד"ר ארז ברנבוים סקר בפני הוועדה במצגת מפורטת את אוכלסיית החולים הגדולה שבית החולים משרת בשגרה ובזמן חירום וציין כי בית החולים הינו ממוגן בהיקף נרחב.

קרדיט: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ד"א ברבנבוים הציג את התוכניות העתידיות הנדרשות להגדלת בית החולים במגדל אשפוז נוסף שיכלול עוד מחלקות פנימיות הסובלות כבר היום מעומס רב ובעתיד עם הרחבת העיר אשדוד, יידרשו לכך עוד יותר. לאחר מכן, יצאו חברי הוועדה לסיור במרכז לרפואה דחופה, מחלקה פנימית ובמחלקת נפרולוגיה.

בסיור במלר"ד - חדר המיון, התעדכנו חברי הוועדה כי זה כמה שעות בית החולים הודיע לצוותי הרפואה שמפנים חולים שחדר המיון נסגר בשל עומס רב. מנהלי חדר המיון הציגו בפני יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן את החולים שנקלטו למרות העומס ואושפזו במיטות במסדרון ובחדריהם של הרופאים. כמו כן, פגשו במיון חולים שממתינים מעל 40 שעות להתאשפז במחלקה.

קרדיט: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן: "הדרך לפתרון הבעיות והסיוע של הוועדה למערכת הבריאות בישראל, היא לפגוש את האנשים ולראות את הדברים בעיניים, והיום החשיבות הוכחה שבעתיים כאשר סיירונו בחדר המיון ופגשנו חולים".

לדבי ח"כ סילמן, "איכות הטיפול המושקעת ניכרת ובית החולים עושה עבודה סופר מקצועית אבל אי אפשר לעבור לסדר היום שבית חולים מרכזי נאלץ לסגור את שערי המיון מעומס באמצע היום ולא יכול לקבל חולים".

"הוועדה תפעל לקדם הרחבת והגדלת בית החולים ובניין מגדל האשפוז" - הוסיפה, "ה'זקנה במסדרון' הוא משהו שלא קיים בבית החולים במחלקה פנימית העמוסה וגם לא צריך להיות קיים בחדר המיון".

ח"כ ניר אורבך: "שמענו על האתגרים של בית החולים והאתגרים במתן השירותים לתושבי אשדוד והסביבה. ראינו את הפעילות המסורה של ההנהלה, הרופאים, האחיות, המתחמחים ויתר עובדי בית החולים. מגויסיים לסיוע ככל הניתן וסומכים על יו"ר ועדת הבריאות שתמקד אותנו ותוביל את המהלכים המשמעותיים הנצרכים למערכת ולציבור".

מנכל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד ד"ר ארז ברנבוים לחברי ועדת הבריאות: "ישנה אפליה מתמשכת בכל הקשור לתחום הבריאות בין מרכז לפריפריה. העובדה שבישראל 2022 עדיין ישנם הבדלים באיכות הרפואה בכל הקשור למי שגר צפונית לחדרה ודרומית לגדרה, היא אפלייה מתמשכת שחייבת לעבור מן העולם".

עוד נמסר מד"ר ברנבוים: "הצורך של בית החולים להתרחב הוא חיוני וכרגע עומד רק לפתחו של משרד האוצר והעומד בראשו וללא התערבותם, אותה אפליה תימשך ותעמיק. אני שמח על ביקור ועדת הבריאות והעומדת בראשה, ח"כ עידית סילמן, ויתר החברים היום בביה"ח ועל תמיכתם בצורך החשוב כל כך".

בסיור השתתפו גם חברי מועצת העיר אשדוד, שמעון כצלנסון וסטלה וינשטיין וכן ד"ר חגית סרבגיל ממן - סגנית מנהל בית החולים, ד"ר אליעד אבירם - סגן מנכ"ל ביהח, תבור אנושי ראש אגף משאבי אנושי, שי שריקי ראש אגף מינהלה ולוגיסטיקה ואוהד יחזקאלי מנהל שיווק ודוברות.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה