זה רק ספורט? "בזיון" טענו הורים בדרבי הכדורסל היישובי בגן יבנה

$(function(){setImageBanner('d4083c1a-def7-470e-b9f2-a0e458c644e0','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

ביום שני האחרון, התקיים בגן יבנה משחק הדרבי היישובי בכדורסל. בעוד שעל המגרש נפגשו קבוצות הנוער מכבי ניצני גן יבנה והפועל סביוני גן יבנה למשחק ספורטיבי, חלקו של הקהל הרגיש, כך הנראה, שהגיע לזירת מלחמה. עפ"י הדיווחים שקיבלנו, התפרעויות קללות ושירי נאצה, היו חלק ממה קרה שם....

עם תחילת המשחק, כך נמסר לנו, החל הקהל של קבוצת מכבי ניצני גן יבנה לקלל את שחקני וקהל הקבוצה היריבה, הפועל סביוני גן יבנה, לשיר שירים עם מילים גסות. יש לציין שהקהל היה ברובו ילדים בכיתות ד-ח והתנהגותם גרמה ללא מעט קהל של הקבוצה היריבה, לעזוב את המשחק מוקדם משרצו, ובשיחה עם מי שכן נשאר, מתברר כי המשחק בעצם לא נגמר. הוא הופסק ברבע הראשון עקב בעיה טכנית. את אולם הספורט באורט רבין שהושאר מלא בזוהמה ולכלוך, אף אחד לא חשב, כנראה, שצריך לנקות.

תושבת הישוב, דקלה רוזנבלט  שיתפה את החוויה שלה מהמשחק בפוסט שהעלתה: "ביום שני האחרון התקיים דרבי יישובי באולם רבין , בין קבוצות הנוער. הבן שלי הפציר בי ללכת ולעודד את המדריכים שלו וליהנות ממשחק כדורסל.

לצערי הנאה לא היתה שם בלשון המעטה. לא עברו 2 דקות מתחילת המשחק וילדים מכיתה ד עד כיתה ח קיללו ללא הרף את הקבוצה היריבה את השחקנים ואת הקהל שהגיע לעודד . בו בזמן שהבעלים של האגודה יושב ושומע ולא עושה מאום בנידון ושום מאמן לא מגיע להסות אותם.

ביקשנו מהילדים לחדול מהקללות לצערי ללא הואיל. נאלצתי לקחת את הבן שלי משם כי זה חצה כל גבול. הילד יצא מבואס. חלפו יומיים והסיטואציה לא מרפה ממני. היכן הערכים שהאגודה מקנה לילדים ?! שהרי דרך ארץ קדמה לתורה!!

עצוב לי בשביל גן יבנה, עצוב לי בשביל ההורים ועצוב לי בשביל הילדים.  אני שמחה שהילד שלי נמצא בהפועל סביונים גן יבנה. לא פעם הקהל שלנו נזזף עי מנהל האגודה , היו משחקים שהוא לא איפשר להגיע עם קהל (בשל התנהלות קודמת לא ראויה)  אני לא יודעת אם הבן שלי יגיע לשחק בליגת על בסופו של יום ,וזה גם לא העיקר מבחינתי , מה שאני יודעת סמוכה ובטוחה שהדרך שיעשה היא תהיה בדרכי כבוד נועם ורעות . זה רק ספורט."

הפוסט שהעלתה דקלה גרר תגובות רבות המספרות שזו לא הפעם הראשונה שהקהל של מכבי גן יבנה מתנהג בצורה הזו. הכי עצוב לשמוע, שמנהלי ומאמני הקבוצה, אינם עושים, עפ"י הטענות, דבר על מנת למנוע ולשנות את התנהגות הקהל שלהם.

בתגובות לפוסט כתבה גליה: "צודקת, הבן שלי גם נכח במשחק חזר וסיפר לי על הקללות והצעקות, אמר ההתנהגות היתה ממש מבזה."

גם אירה הגיבה לפוסט וכתבה: "לא נכחתי במשחק הזה, אך לצערי במשחקים שנכחתי זאת לא הפעם הראשונה שהקהל של מכבי גן יבנה מתנהגים בצורה לא מכבדת ומשתמשים בקללות וזה ממש חבל, כולנו ישוב אחד.גם אם יש שני מועדונים ויש אקשן במשחק וכולם רוצים לנצח, לדעתי (כאמא פעילה ל 2 שחקנים באגודת הפועל סביונים גן יבנה שמגיעה לכל משחק לעודד), כדאי לעודד את הקבוצה שלך ולא לקלל קבוצה יריבה. ספורט זאת דרך נהדרת להראות דוגמא לדור החדש וללמד דרך רץ וכבוד, גם כישי לחץ ואקשן באוויר."

כתבה לילך: "נכון מאד, שותפה איתך ״בחוויה״, כל דרבי ביניהם הופך למשחק בלתי נסבל, הם משתמשים בזמבורות, דרבוקות, קללות ואין שום רוח ספורטיבית. בלתי אפשרי להיות באולם וליהנות ממשחק, בלי לחטוף מיגרנה בתוך אווירת כאוס אחד גדול…,שמחה שבני בהפועל גן יבנה , קבוצה הנותנת כבוד לשחקנים ולמשחק. הפועל סביונים גן יבנה כדורסל."

ביקשנו את תגובת מועצת גן יבנה: "אנו רואים בחומרה רבה התנהלות מסוג זה בה חניכים המשתתפים בפעילות ספורט בין שתי קבוצות מהישוב מקללת ומגדפת קבוצה יריבה. מצער מאד שמנהל העמותה הנוכח במקום לא פועל להפסיק זאת . זה לא חינוכי לא ערכי, זו אינה דרכה של גן יבנה ולא הדרך המצופה מעמותה הפועלת אצלנו."

"בנוסף לכך" הדגישו במועצה, "השארת האולם עם לכלוך וזבל כשעובד מועצה נדרש לנקות ולסדר את האולם הינן בניגוד גמור למצופה מעמותת ניצני גן יבנה ולהסכם עם המועצה . אנו לא נשלים עם התנהגות והתנהלות מסוג זה ונפעל בהתאם כדי שדבר כזה לא יחזור על עצמו."

ולעומת זאת, גם לאוהדים מנגד יש תלונות. כתב לנו האוהד מוטי: "בחודש מאי 2023 התקיים משחק נוער באולם שמר. הפועל גן יבנה-הפועל באר טוביה, אוהדי הפועל גן יבנה נכנסו למגרש והלמו כהוגן בשחקני ואוהדי באר טוביה, עד שהיה צורך להזמין משטרה, לא זכור לי שהועלה פוסט או דרור פנה ברשתות החברתיות בהתייחסות וטיפול בנושא שהוא חמור ביותר."

ביקשנו את תגובתו של יואל אמית, מנהל עמותת מכבי ניצני גן יבנה להאשמות: "עיתוי כתיבת הפוסט מעניין מאד ואינו מקרי כלל. כמנהל מכבי ניצני גן יבנה אני גאה מאד בדרך החינוכית אותה אני מתווה יחד עם צוות המאמנים שלי כבר קרוב ל20 שנה. לאורך השנים הרבות אנחנו מחנכים לספורטיביות, הוגנות בספורט וערכים לפני הכל. יעידו על כך מאות ילדי גן יבנה שהתחנכו אצלנו בעמותה.

ישנם אי דיוקים רבים גם בפוסט וגם בתגובות המתלהמות של אנשים שלא נכחו באולם בזמן המשחק.

יותר מכל תגובתו של ראש המועצה אינה מדוייקת בעליל והוא רצופה באי דיוקים ואף מלבה את היצרים בתוך היישוב. קוריוז - את האולם אני בעצמי ניקיתי יחד עם עובד מועצה –לא מספר שעות ולא צוות ניקוי.

במהלך השנים האחרונות אני פועל למען שיפור תנאי האימון של ילדי מכבי ניצני גן יבנה, לשיפור תנאי האולם, שימוש במתקנים חדשים, פתיחת מוקד פעילות נוסף ועוד תוך תקשרות מקצועית ועניינית עם גורמי הספורט בישוב. לצערי, דבר זה לא צלח. הטיימינג בו עלה הפוסט עם התלונה הלא מדויקת, בלשון המעטה – אינו מקרי בכלל.

לאחרונה, משרד מבקר המדינה פסק כי התנהלות המועצה בכל הקשור להקצאת מתקני ספורט אינה שיוויונית וכי עליה לפעול למציאת פתרון הולם ושיווני. יתרה מכך, לאורך התהליך, המועצה התנגדה לקיים תהליך גישור וגם כאן – פסק מבקר המדינה כי זו הדרך הנאותה לפעול בה.

להלן פסיקת מבקר המדינה מיום ה' 11 באפריל 2024

"לפיכך, בהתאם לסמכות נציבות תלונות הציבור שבסעיף 43 לחוק מבקר המדינה, הנציבות העירה למועצה שיש ליקוי בהקצאה בלעדית של אולם מכבים לשימוש עמותת סביונים ללא מתן שעות שימוש לעמותת ניצני גן יבנה ועל המועצה לשנות את שעות השימוש באופן שיהיה שוויוני ויעיל גם כלפי עמותת ניצני גן יבנה שנותנת שירות לתושבי מועצה שבחרו להתאמן במסגרתה".

פנינו למועצה לפתרון הנושא וגישור באמצעות מבקר המדינה ,אולם נתקלנו בסירוב. אני פונה שוב בהזדמנות זו למועצה לקיים שיח למציאת פתרון הולם לשיויון במתקנים בגן יבנה ובטח לא בפוסטים מתלהמים בפייסבוק שלא יובילו לפתרון."

דבר המערכת: אין ספק שהתנהגות לא ספורטיבית במגרשי הספורט, היא בעיה הרבה יותר רחבה, ואינה נקודתית לגן יבנה. האלימות במגרשי הספורט, לצערנו,  כבר מזמן חצתה גבולות, ואנו מקווים שבגן יבנה, ידעו להגיע לעמק השווה ולפתור את המחלוקות, על מנת שהיישוב שלנו באמת ישמש דוגמא, שאפשר גם אחרת.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה