טקס יום השואה היישובי הועלה על ידי תלמידי אורט רבין גן יבנה

$(function(){setImageBanner('a8bc4d9d-2b21-4afb-89e7-7462079a737a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

תלמידי שכבת כיתות י"ב בבית הספר אורט על שם יצחק רבין העלו טקס זיכרון יישובי בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. זוהי מסורת ארוכת שנים שבמסגרתה תלמידי שכבה י"ב, ששבו ממסע פולין, מעלים טקס זיכרון יישובי לציון ערב יום השואה. השנה, למרות שלא יצאו למסע פולין, החליטו, שכבת י"ב, לא לשבור את המסורת.

כאמור, זוהי מסורת ארוכת שנים שבמסגרתה תלמידי שכבה י"ב, ששבו ממסע פולין, מעלים טקס זיכרון יישובי לציון ערב יום השואה. גם השנה, תלמידי שכבה י"ב לא יצאו למסע לפולין, אך ראו זאת כחובה מוסרית וערכית להמשיך במסורת העלאת הטקס. הטקס עסק השנה סביב נושא: "סיפורים של ניצולי השואה- משואה לתקומה".

מועצת גן יבנה

תלמידי השכבה יצאו למסע פנימי בו למדו וחקרו את נושא השואה. התלמידים שלבו בטקס סיפורים אישיים  משפחתיים. בסיום הטקס עלו כל משתתפיו לבמה לשירת התקווה, נרגשים אוחזים בדגלי הלאום ומביעים את תחושת הגאווה וההשתייכות להיסטוריה המופלאה של עמנו.

מועצת גן יבנה

הטקס היה ייחודי ומרגש, את הטקס הובילו מנהלת השכבה הגברת נילי עזרן היועצת שיר חג'בי, הרכזת לח"ח הגב' שירן מועלם וצוות המחנכים. התלמידים אמרו: "עשינו את הטקס מתוך תחושת גאווה ושייכות".

מועצת גן יבנה

הטקס  היישובי התקיים במת"נס בערב יום השואה בנוכחות מר דרור אהרון, ראש המועצה, חברי מועצה, מנהלות בית הספר מורים ותלמידים. ביום השואה התקיימו שלושה טקסים לכל תלמידי בית הספר. הטקס היה מרגש חוויתי ועוצמתי, והורגש בכל תו ומלה בו ,את החובה לזכור ולהנציח את סיפוריהם המרגשים של שורדי השואה.

מועצת גן יבנה

ראש המועצה, דרור אהרון בנאומו בטקס: " השואה מחייבת אותנו למחשבה על טיבו של אדם, על טיבנו אנו. על אחריותה של מנהיגות ואיכותה של החברה. "קל" להשניא ולשנוא, זה לא קשה לעורר חרדות ולהלך אימים כנגד השונה על רקע אתני וכל שוני אחר. ביום זה ראוי לעקור מקרבנו ניצנים של חוסר סובלנות, אלימות והרס עצמי בדרך להתדרדרות מוסרית. זהו יום של חשבון נפש לאומי ועולמי."

והוסיף: "בחודשים האחרונים אנחנו עוברים תקופה קשה ולא נעימה, תקופה של מחלוקת קשה בעם, מחלוקת שמהווה איום נוסף עלינו, על אחדותינו. אמירות קשות נאמרות בין אדם לרעהו, ויכוחים בין חברים ובני משפחה שפוגעים באחדות בעם, זורעים בו פילוג ופוגעים בחוסנה של החברה הישראלית. חייבים לשמור על אחדותינו בימים אלה! למען אלה שאיבדו את חייהם על מנת שאנו נזכה להקים את הארץ הזו ולחיות בה וכדי שההקרבה שלהם לא תהיה לשווא. כל זאת על הרקע של האנטישמיות שעודנה איתנו."

מועצת גן יבנה

מנהלת בית הספר, הגברת דלית כהן, בנאומה בטקס אמרה: "יזכור החי את מתָיו כי הנה הם מנגד לנו הנה ניבטות עיניים סביב סביב ולא נשתוק, עד יהיו חיינו ראויים לזכרם. מעט ימים מפרידים בין חג הפסח לבין יום הזיכרון לשואה – שני אירועים מכוננים בתולדות עמינו. אנו מצווים לזכור את השואה בכל יום מימות השנה ובכל זאת, היום הזה אנו זוכרים יותר, שקטים יותר, מבקשים לדעת יותר על שאירע לעמנו לפני למעלה משבעים שנה.  אני מודה לרכזת השכבה הגב' נילי עזרן ולצוות החינוכי על הפקת טקס מרגש וערכי במיוחד."

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה