חדש בגן יבנה: "קהילה יוצרת גינה וגינה יוצרת קהילה"

$(function(){setImageBanner('84ed9463-089b-4a2b-bdcf-14ff3a42b985','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

שנת השמיטה מאחורינו, ובגינה הקהילתית, בשכונת נאות המכבים, גן יבנה, עמלות במרץ, משפחות תושבות השכונה, בהקמת הגינה הקהילתית, הראשונה מסוגה ביישוב. בשאיפה, שגינה זו, תהווה, תשתית לגינות נוספות, בשכונות השונות בגן יבנה.

אם עדיין לא שמעתם על הגינה הקהילתית בשכונת "נאות המכבים" גן יבנה, אז זה הזמן:

במסגרת קול קורא של משרד חקלאות למימון מיזמי חקלאות יישוביים, וביניהם גינות קהילתיות, החלה, מועצת גן יבנה, לפני מספר חודשים, בהקמת גינה קהילתית בשכונת "נאות המכבים" בשיתוף מלא של התושבים.

צילום ג'ני זרח

 בגינה הקהילתית מתבצעת כל שבוע פעילות חקלאית משובחת המשלבת עבודה בערוגות קהילתיות ובערוגות משפחתיות.

צילום ג'ני זרח

 בימים אלו החל הסבב הראשון של השתילה האורגנית של ירקות חורף.

צילום ג'ני זרח

 מאז החלה הגינה לפעול התקיימו מספר אירועים קהילתיים לפעילי הגינה ובחודשים הקרובים יתקיימו פעילויות קהילתיות ופתוחים לציבור בשטח הגינה ברחוב החשמונאים 18.

עפ"י התכנונים, תתקיימנה, בין השאר, פעילויות כגון:

 הרצאה בתחום האקולוגיה, קיימות והפרמקלצ'ר

 גינה מדליקה בחנוכה (19.12 בשעה 17:00)

 שתילה של עצים בגינה ופעילות לילדים בטו"בשבט

 סיור ליקוט מודרך

 סדנאות ייחורים וקומפוסטציה

 הרצאות על כיצד מטפלים במזיקים השונים של הצמחים  על העולם האורגני והאקולוגי ועוד.

בכול הפעילויות שצוינו יתקיימו פעילויות מקבילות ומותאמת גם לילדים. גינה קהילתית היא כלי חינוכי יצירתי ונהדר, אשר באמצעותה יכולים הילדים ללמוד כיצד לשתול פירות, ירקות ופרחים וכיצד לתפעל ולטפח את הגינה, לצד היבטים נוספים, חשובים לא פחות:

הפן הבריאותי – הילדים, אשר שקדו, בנו, שתלו ועמלו על טיפוח הגינה ירצו לאכול את המאכלים האורגנים בהם צפו גדלים לאורך זמן, דבר שעשוי לעורר בהם אהבה ורצון לאכילה בריאה של פירות וירקות, וגם לחבר אותם לטבע.

קידום פעילות גופנית –  הגינון מאפשר לילדים למידה, במהלכה הם נדרשים להיות בתנועה כל הזמן – ללכת, להרים, לחפור, לגרוף – כמו גם לתרגל שיווי משקל וזריזות, כל זאת תוך השתתפות בפעילות מהנה ומרתקת.

בשנים האחרונות, גני ילדים ובתי הספר משתמשים בכלי הנהדר הזה כדי ללמד את הילדים באופן מעשי על צמחים ופרחים.

* מהות הגינה הינה קהילתית ועל כן יש צורך להגיע ולעבוד בימי המפגש גם על  פרויקטים קהילתיים משותפים.

* היות והגינה ממוקמת במקום ציבורי, על הפעילים להיות ערים לנראות הגינה וערוגתם המשפחתית, לדאוג לטיפוחה ולשמור על ניקיון המרחב והאסטטיות שלו.

* הקצאת שטח ערוגה למשפחה/ ליחיד איננה מרמזת על בעלות כלשהי על שטח זה וההקצאה היא זמנית בלבד ונועדה לטיפוח השטח לפעילות חקלאית בלבד.

רכז התכנית, דוד דגו:

"מדובר בפרויקט קהילתי נהדר בעל משמעות חברתית גבוהה. בגינה הקהילתית נוצרים קשרים חדשים ושיתופי פעולה מעניינים בקהילה כדוגמת מגמת הרובוטיקה מבי"ס אורט רבין אשר מגיעים פעמיים בחודש להעביר פעילות מרתקת לילדים ועוד.

ההורים והילדים משתתפים יחד ביצירת ערוגות בתוך אדניות עץ ענקיות, שתילת הצמחים ועצי פרי, זריעת הזרעים, דישון, השקיה ויחד הם יוצרים עולם של ערכים המושתת על אהבת הארץ והאדם".

ראש המועצה, דרור אהרון:

"אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה שהוכיחו שוב את עוצמתה של קהילת גן יבנה בקידום יוזמות חברתיות, לדוד דגו, למחלקת שפ"ע, מנהל המתנ"ס ועובדי האחזקה במתנ"ס שנתנו את כל הסיוע הנדרש, לזיקה שאפשרו מימון של קורס לפעילי גינה דרך פרויקט החממה, ליוסי וג'ני זרח, אורלי מסה, אודי בני, רות והראל שועה, איציק עמנואל, נטלי יוחנן , רגב אביבה, ענת אלגד, יפעת בלפר, נועה שור, ריטה אוגוסט כפיר, קרן שפירא וטלי שמחי על ההשתתפות בכל תהליך הקמת הגינה הקהילתית, לאלון גורביץ' על הייעוץ ותרומה של עצי פרי מיוחדים לגינה,  לאילנית הראל שלנו על תרומה של מחסן לגינה, למגמת רובוטיקה מבית ספר אורט רבין על ההתנדבות והפעילות עם הילדים בגינה, לאושרי טובי, ולכל פעילי ופעילות הגינה הקהילתית".

נשארו מספר מקומות אחרונים. לכן, חובבי החקלאות, העבודה בגינה ומבקשי קהילה, אשר מעוניינים לקחת חלק בפעילות, וכאלו המעוניינים בערוגה משפחתית, מתבקשים למלא את פרטיהם בקישור הבא: https://forms.gle/9EAcfFbGk1Ewnmyd8

באלבום המצורף, תוכלו לראות את ההתקדמות מהשלב הראשוני, ועד היום.

קרדיט לצילום התמונות: ג'ני זרח, ענת אלגד, דוד דגו, אלון גורביץ, אודי בני

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה