יומן מסע. תלמיד אורט ע"ש רבין בגן יבנה מספר על המסע אל מאיץ החלקיקים בשוויץ

$(function(){setImageBanner('f3311a79-39f3-483d-a80a-9baa78ba75a9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

לפני כשבועיים, טסה משלחת של 11 תלמידים מבית הספר אורט ע"ש רבין אל מאיץ החלקיקים שבסרן, שוויץ. תלמיד כיתה יב יואב דוד, מספר על החוויה שלו.

"בתחילת כיתה י', עופר יגל המורה לפיזיקה, נכנס לכיתה ושאל את הכיתה "מי מעוניין לטוס לסרן?" עופר זרע זרעים של סקרנות, וכך החל המסע שלנו. במהלך השנים הוא המשיך לשאול, ובכיתה י"ב הוא שאל פעם אחרונה וסופית מי מעוניין לטוס לסרן?. הפעם זה היה אמיתי ונבחרו 10 תלמידים מכיתת הפיזיקה שלנו ועוד אחד מכיתת הפיזיקה השנייה בשכבה. התחלנו ללמוד את החומר התיאורטי והגיע התאריך המיוחל.

כך, באמצע חודש ינואר נפגשנו בשדה התעופה והמראנו לשוויץ. הגענו לשוויץ וביום הראשון היה לנו "יום היכרות" עם העיר ג'נבה. סך הכל סמינר הלמידה בתוך סרן היה ארבעה ימים. הלמידה עצמה התחילה ביום שני ונמשכה עד ליום חמישי. הסמינר כלל הרצאות מעניינות מפני חוקרים בסרן וסיורים במיצגים השונים ,שיש לסרן להציג ואפילו ירדנו למאיץ עצמו וראינו אותו (אך לא בפעולה כיוון שהוא בהשבתה עד ל2020). ההרצאות היו בכל מיני נושאים. אך כולם סבבו סביב נושא עקרון פעולתו של המאיץ והשימושים השונים ב"תוצריו". חלק מהמרצים גם היו ישראלים ודיברו אתנו בעברית אך  היו המרצים שלא דיברו אנגלית.

המשלחת כללה שתי קבוצות. אחת מבית ספרנו ואחת מבית ספר בנצרת עילית. חברי המשלחת מבית הספר שלנו היו: יואב דוד, נעמי אלוש, יואב אזולאי, אביב בנימין, כרמל קנת, חיים גרומן, ליעד רז, אביב סבג, יואב כספי, עמרי רז ושחר זייבל. את המשלחת הדריך המורה לפיזיקה עופר יגל. וליוו אותנו הורים של התלמידים כרמל קנת ושחר זייבל.

מסע אל מאיץ החלקיקים

החוויה שאני אישית הכי אהבתי הייתה בחלק שירדנו לתוך המאיץ עצמו. ביום האחרון (יום חמישי) נסענו מהמרכז בו היינו אל עבר אחד הגלאים שבמאיץ וירדנו 100 מטר לתוך האדמה (זה העומק בו נמצא המאיץ והגלאים) ועשו לנו סיום בתוך המרכז ואפילו ראינו חלק מהגלאי.

מנהלת בית הספר מרי שפונט: "בית הספר מעודד חדשנות טכנולוגית    ומקנה ערכים ומיומנויות גם יחד.  אנו מעודדים ערכי מצוינות, כערכים שעל בסיסם יצמח ויגדל המדען של העתיד, החוקר, המפתח, היזם והמוביל המדעי והחברתי בישראל. ההשתתפות במסע למאיץ החלקיקים נועד לפתוח צוהר אל מה שקורה היום בתחום הפיזיקה, הוא החלק ממאמצינו לאתגר  את תלמידנו לחדשנות ,ליזמות  ויצירתיות הנדרשים מבוגרי המאה עשרים ואחת. אני שמחה שתלמידנו יצאו נשכרים מהסיור המרתק ואני מודה למורה לפיזיקה מר עופר יגל על ,היוזמה והצבת יעדים מאתגרים לתלמידיו."

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה