יוסי יפרח מגן יבנה ריגש את שופטי מאסטר שף עם אוכל צבעוני טעים ושמח.

$(function(){setImageBanner('45750ca8-2f75-41f6-a2e3-08dbc2b9dc42','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

"אוכל מרפא" אומר יוסי יפרח מגן יבנה והוא יודע על מה הוא מדבר. לתכנית "מאסטר שף " הוא הגיע בזכות שביט, בנו בן ה-13 שחלה בלוקמיה ורשם את אבא הבשלן המוכשר שלו לתוכנית. אתמול (ראשון 28/12/2020) שודר הפרק שזכה לרייטינג הגבוה ביותר מאז שודרה התוכנית בו מככב יוסי יפרח, פעיל חברתי וקהילתי ידוע ואהוב בגן יבנה, כשהוא מרשים את השופטים עם מרק של סלקים ממולאים וסטייק כרובית. קבלו בונוס מיוסי: מתכון לסטייק הכרובית המפורסם.

יוסי יפרח מגן יבנה אוהב לבשל ואוהב אנשים. הוא מתנדב כבר שנים בקהילה ואין אחד שלא מכיר את הלב הענק שלו. אתמול, הוא כיכב בפרק בתוכנית "מאסטר שף".

תחילה הוא הדהים את השופטים עם מרק סלקים ממולאים שהעניקו לו את כרטיס הכניסה לאודישן מול השופטים.

תוך כדי שהוא מכין להגשה את סטייק הכרובית היפהפה שהכין, הוא סיפר על הנסיבות שהובילו אותו לתוכנית, על שביט בנו בן ה-13 שרשם אותו לתכנית כשהיה מאושפז בבית החולים תל השומר עקב מחלת הלוקמיה בה לקה.

במהלך האשפוז, למד יוסי כמה כוח יש לאוכל. כמה הוא משמח וכמה הוא מרפא. 

בתמונה: אינטרפטציה על מרק בורשט עם סלקים ממולאים

יוסי יפרח אאיך הגעת למאסטר שף ?

"שביט הבן שלי חלה בלוקמיה. יום אחד הילד התחיל להרגיש רע. מילד שאוהב ספורט וכדורגל הוא הפך לילד עייף שחוזר מבית הספר ישר למיטה.

מתלונן על כאבים ברגליים ובידיים. לא מסוגל לעשות כלום. במשך ארבעה חודשים היינו אני ואשתי ליזי  אובדי עצות עד שיום אחד הגיעה התשובה שהפכה את עולמנו. לשביט יש לוקמיה.

הוא אושפז בבית החולים תל השומר ובמשך חודש וחצי קיבל טיפולים אינטנסיביים. כל אותו הזמן ליזי היתה בהריון מתקדם. לרופאים היה קשה לספר לנו בכלל ששביט חולה. הם ניסו לעשות את זה בהדרגה.

ישבנו יום אחד בבית החולים. צפינו המון במאסט שף ושביט אמר לי שהוא רוצה שאהיה בשנה הבאה בתכנית. באותו הזמן הגשמתי לו כל חלום שהוא רק רצה וככה, כשהוא רושם אותי לתכנית הגעתי יום אחד לאודישנים."

בתמונה: ליזי והילדים צופים באודישן של יוסי 

יוסי יפרח למה היה חשוב לשביט שתלך למאסטר שף?

"במהלך הזמן בו שביט היה מאושפז במחלקה האונקולוגית ילדים של תל השומר, הגיעו מורים ללמד אותו כל מיני דברים, לספר לו סיפורים. שביט לא רצה כלום.

שום דבר לא עניין אותו. יום אחד הצעתי לאחת המורות לעשות עם שביט הפעלה מסוג אחר. הצעתי שנבשל. תוך זמן קצר מצאתי את עצמי מכין פיצות עם שביט והמתנדבות במטבח של בית החולים כשכולם מסביבנו מתרגשים, משתפים פעולה וכמובן נהנים מהפיצות שהכנו. הילד היה בעננים.

פתאום הבנתי כמה כוח יש לאוכל. כמה שאוכל יכול לשמח ולרפא. שביט מכיר את התבשילים שלי מהבית. אני הבשלן העיקרי במשפחה. אני עושה קניות ותוך כדי איסוף המצרכים מחליט מה אבשל.

אני מכין הכל. חלבי, בשרי, ירקות. נותן לילדים לטעום מכל העולמות מכל הטעמים."

בתמונה: שביט מכין פיצה בתקופת האשפוז 

יוסי יפרח אאיך התמודדתם בתקופת האשפוז של שביט?

"אני אחד שאוהב לתת מעצמי, להתנדב. פחות יודע לקבל. בזמן הזה עם ילדים קטנים בבית וליזי שהיתה בהריון עטפו אותנו באהבה. גם משפחה וגם חברים. למדתי לקבל עזרה. הרגשתי שיש לי גב. 

ליזי בחרה ללדת בתל השומר. קרוב לשביט. כשהיא ילדה וחזרה עם התינוקת הביתה ואני נשארתי עם שביט בתל השומר, נשברתי. בפעם הראשונה ליזי יולדת ואני לא חוזר איתה הביתה.

זה היה רגע מאוד קשה אבל שוב, האהבה שעטפה אותנו והעזרה שקיבלנו מכולם עזרה לנו לעבור את התקופה הזו." 

בתמונה: שביט והמתנדבות אוכלים פיצה שהכינו עם אבא יוסי בבית החולים 

יוסי יפרח

למה בחרת דווקא בסלק?

"בתקופה שבה שביט היה מאושפז אסור היה לו לאכול סלק, ירק שהוא מאוד אוהב. הייתי צריך לבחור בין ניוקי לבורשט.

ניוקי היה נראה לי פשוט מידי להכנה ואת מרק הבורשט לא הכרתי קודם. עשיתי אינטרפטציה שלי ולקחתי את המרק לכיוון שלי, מהבית.

מכיוון הונגרי רומני הפכתי אותו לים תיכוני. מהבית. לאמא שלי ולמה שאני מכיר. מנת הכניסה שלי הצליחה להרשים את השופטים. היא היתה מורכבת ומיוחדת."

מאיפה הידע שלך בבישול?

"למדתי מהבית. מאמא שלי. תמיד אהבתי לראות אותה מבשלת. בכל פעם שהיא היתה יוצאת מהבית הולכת לחברות או טסה עם אבי לחו"ל ניצלתי את ההזדמנות להיכנס למטבח. היום אני מבשל הכל. בעיקר טעמים מהבית. "

הייתי מאוכזב שלא עלית שלב? 

"לא. יש מקום של טיפת אכזבה אבל כשיצאתי לאודישן המצולם התנגן לי ברדיו השיר "עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה" והשופטים אמרו שהאוכל שלי צבעוני ושמח. אין סיבה להרגיש מאוכזב ממחמאות כאלו."

מה החלום שלך הלאה?

"החלום שלי הוא לבוא למחלקות של ילדים בבתי חולים ולבשל איתם. להכין פיצות וכדורי שוקולד ולשמח אותם. בקיץ, הייתי חלק מקייטנה של לבנת עמר ובישלתי עם הילדים.

חילקתי לכולם סינרים וכובעים והכנו פיצה בריאותית מקמח כוסמין. הילדים היו מרוצים ובשבילי זה היה פשוט ממלא ומספק. בזמן האחרון נחשפתי לתחום לימוד שנקרא "טיפול בבישול" והייתי שמח ללמוד את התחום הזה. מהניסיון שלי, אני יודע בוודאות שהאוכל יכול לרפא. "

יוסי יפרח

בונוס : מתכון לסטייק הכרובית של יוסי יפרח 

מצרכים:

250 מ"ל שמנת מתוקה 

3 גזרים בינוניים

מרק עוף

מלח

שום

כרובית

גבינת מוצרלה מגורדת

גמבה אדומה אחת

בצל ירוק 

גבינת פרמזן מגורדת

רצועות בצק עלים

אופן הכנה:

לבשל במים חמים את הכרובית 7-10 דקות. לאחר מכן לחצות את לב הכרובית לעובי של 3 ס"מ לפחות. לאחר מכן להניח על מגש לתנור את הכרובית ומעל גבינת מוצרלה מגורדת,גמבה חתוכה דק דק ו-3 רצועות של בצק עלים. מעל בצק העלים למרוח את הביצה (על הבצק בלבד) ולהוסיף שומשום מעל. 

להכניס לתנור 280 מעלות למשך 7-10 דקות 

הכנת קרם גזר:

לבשל את הגזר במים עד להתרככות הגזר. לאחר מכן לטחון את הגזר בבלנדר ידני. לצרף אותו אל השמנת לבישול ולהוסיף  מלח, פלפל שחור, שום וכפית מרק עוף (לתבל לפי הטעם) לשים את קרם הגזר בצלחת ומעליו להניח בעדינות את הכרובית . 

רצוי להוסיף מעל : בצל ירוק, שמן זית, לבנה וגבינת פרמז'ן. 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה