יחד נלחמים ביתושים. המועצה מקומית גן יבנה נלחמת ביתושים בסיוע התושבים

$(function(){setImageBanner('0a50c4b4-f4fd-4c9c-9a77-356b9b305b9e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

הקיץ כבר כאן ועמו היתושים המהווים מטרד גדול לתושבים ואף עלולים לגרום לבעיות תברואה ומחלות. צוותי מחלקת התברואה של המועצה המקומית גן יבנה מבצעת מידי שבוע ריסוס בכל רחבי היישוב אך חשוב לדעת כי יתושים מסוג "נמר אסייתי" דוגרים גם במקוואות מים קטנים כמו צלוחיות, תחתיות עציצים, נזילות של מזגן ועוד ולכן, מתבקשים התושבים לבצע פעולות על מנת למגר את היתושים בחצרות הפרטיות שלהם.

פיקיוויקי

צוותי המועצה מבצעים לכל אורך עונת הקיץ פעולות למניעת התרבות יתושים בכלל ויתושים מסוג "נמר אסייתי" בפרט. הפעילות מתבצעת למטרת ניטור ולמניעת דגירות של יתושים במקוואות מים עומדים. הצוותים מגיעים במהירות אל כל מקום בו מתקבלת תלונה בנושא המגיעה למוקד וזאת על מנת למנוע את התפשטות המטרד. המועצה קוראת לתושבים לבצע פעולות למניעת דגירת יתושים בחצרות הבתים ובמקומות בהם קיימים מים עומדים המהווים מקור דגירה והתרבות עבור היתושים. 

להלן פעולות המניעה אותן התושבים מתבקשים לנקוט בסביבתם הקרובה:

  • ריקון כל כלי קיבול אשר מכיל מים עומדים ושנמצא בחצר או על גג הבית (כדי נוי, עציצים, אדניות, צמיגים, מרזבים, ניקוז מזגנים ועוד).
  • ווידוא שאין נזילות מצנרת המים בגינות ושלא נוצרו שלוליות שעלולות לשמש כקן לדגירת היתושים וכמובן, לדווח למוקד העירוני על פיצוצים ונזילות מים.
  • לוודא שאין דליפות ביוב, ושכל פתחי המערכת אטומים היטב.
  • בבריכות שחייה שאינן בשימוש מומלץ לרוקן את המים או להדביר בחומר מאושר.
  • מומלץ להתקין רשתות על פתחי החלונות, ולהפעיל מאווררים.
  • מומלץ להשתמש במכשירים דוחי / קוטלי יתושים כגון: מנורות סגולות, סלילי בעירה, מכשירים

חשמליים לפיזור תרסיסים דוחי יתושים וכד'.

 

במועצה מדגישים כי הפעולות אותן היא מבצעת אמנם מובילות לירידה בכמות היתושים, אך רק באמצעות שיתוף הפעולה, יחד עם התושבים, נוכל למנוע את התפתחות היתושים בצורה המיטבית.

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה