כלכלה שיתופית וקיימות: "עם הטבע" מקימה מרכז קהילתי להשאלת ציוד קמפינג, נגרות וגינון

$(function(){setImageBanner('9b491162-55b6-424c-9f89-5947f0a9d046','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

רוצים לנסוע לטיול בחופי הכינרת אבל אין לכם אוהל, שק שינה או גנרטור? חולמים לבנות זולה מעץ במו ידיכם אבל חבל לכם להוציא כסף על כלי עבודה עבור פרויקט אחד? הגינה שלכם ממש זקוקה לטיפול אבל אין לכם את הכלים המקצועיים הדרושים? אין בעיה, "עם הטבע" מקימה עבורכם מרכז יישובי להשאלת ציוד, כלים ואביזרים שיפתח לציבור הרחב ויביא לחיסכון משמעותי בהוצאות משק הבית שלכם.

לא פעם מצא את עצמו אדם כשהוא חושב פעמיים לפני רכישת כלי עבודה, כלי גינון או ציוד קמפינג, במיוחד כאשר מדובר על עלות גבוהה כשהוא נזקק לציוד לפעמים ספורות בלבד. בדיוק לשם כך מוקם בשבועות הקרובים מרכז קהילתי להשאלת כלי עבודה, גינון וציוד קמפינג שיפתח בשבועות הקרובים בתחומי המרחב החברתי הירוק "עם הטבע" בפנימיית בית אפל בגן יבנה. 

עם הטבע

"למדנו לדעת שתושבים רבים בגן יבנה רוצים לגדל ירקות, צמחי תבלין או פרחים בבית ובגינה הפרטית. רבים רוצים גם לעסוק בעבודות נגרות לצורכי הבית או הגינה או לתקן רהיטים ישנים שחבל להם לזרוק. תושבים רבים אוהבים לצאת לטיולי שטח וקמפינג. עם זאת, לא תמיד יש ביכולתם לרכוש את מלוא הציוד והכלים הנחוצים או שחבל להם למלא את הבית בציוד שמשתמשים בו רק מספר פעמים מועט בשנה" מסבירה אורלי קנת מנהלת "עם הטבע". 

עם הטבע

עם הטבע מבקש לעודד עקרונות של כלכלה שיתופית וקיימות ולכן קבוצת תושבים מתנדבים נענתה לקול קורא שפרסם המשרד להגנת הסביבה והציעה את הרעיון של הקמת מרכז השאלת ציוד ליישובי. כספי הקול הקורא נוצלחו לרכישת ציוד רב בשלושת תחומי הפעילות המרכזיים- נגרות, גינון וקמפינג. 

גינון. אילוסטרציה: pixabay

"אנו בטוחים שפתיחת המרכז תעודד תושבים לטפח את סביבת המגורים בכוחות עצמם באמצעות עבודות עץ וגינון ביתי. זאת על ידי יצירה עצמית של מתקני צמחים ועץ. חשוב לנו לאפשר למקסימום תושבים ליהנות מהמהלך הזה - לשאול כלי עבודה ולהסתייע בהכוונה מקצועית של מתנדבים שיסייעו בהפעלת המרכז " היא אומרת . לשם כך צפוי המרכז לעמוד לרשות הציבור הרחב. 

מתכונת ההשאלה של הציוד תיקבע אף היא בתהליך קהילתי רחב היקף תוך ניצול "חכמת ההמונים". תושבי גן יבנה יוזמנו לסייע באופן פעיל בקביעת נוהלי ההשאלה  והפעלת המרכז באמצעות מענה על סקר שיפורסם ברשתות החברתיות. 

המרכז ייחנך לקראת סוף אוגוסט בטקס חגיגי במעמד דרור אהרון ראש המועצה המקומית גן יבנה נציגות של המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד -חבל יבנה. בתום הטקס יוזמנו המשתתפים לסדנא מעשית בה ילמדו נגרות קלה ויכינו מובייל מעץ שכולל בית קיבול לצמח חסכוני במים. 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה