כמות חריגה של גשמים ירדה בגן יבנה

$(function(){setImageBanner('5baacfb5-f0c4-4dce-8451-dd7fb039a37d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

במהלך הסופה האחרונה, ירדו גשמים עזים ברמות חריגות בכל רחבי הארץ. בגן יבנה ירדו למעלה מ-100 מ"מ גשם בתוך פרק זמן קצר של 24 שעות וגרמו להצפות באזור התעשייה בו צוותי המועצה סייעו בחילוץ עקב עלייתו של נחל האלה על גדותיו.

נחל האלה הסמוך לישוב עלה על גדותיו וגרם להצפה, בין היתר, באזור התעשייה הסמוך אליו וברחוב הודיה בשכונת מכבים שם נסתם הקולטן הראשי בשל כמות הגשמים החריגה והזרימה החזקה שגרמה לסחף ובוץ להיערם ולחסום את מעבר המים.

דוברות מועצה מקומית גן יבנה

בטרם הסערה דווח במועצה כי בוצעו שיפורים במערכת הניקוז ברחבי היישוב, נוקו קולטנים, נפתחו סתימות והוספו נקזים במקומות מועדים לפורענות כמו לדוגמה ברחוב המגינים כהפקת לקחים מהסערה הקודמת. בנוסף, כלל מחלקות המועצה עבדו במתכונת מתוגברת, הצוותים יצאו לשטח עם טרקטורים וכלים הנדסיים לפינוי סחף ופסולת, פינו עצים שקרסו במרחב הציבורי בשל הרוחות העזות, המוקד העירוני 106 ענה למאות פניות מתושבים והוענק סיוע לכל תושב שנזקק לעזרה.

במהלך הסערה יצאו צוותי המועצה לחלץ תושבים שנתקעו בבתי עסק שונים באזור התעשייה שהוצף בשל קרבתו לנחל האלה. בהמשך הגיעו גם כוחות של מכבי האש עם משאיות מיוחדות וסייעו גם הם בחילוץ תושבים שנזקקו לכך. ראש המועצה, דרור אהרון, שהה עם הצוותים בשטח כל העת ואף כינס דיון חירום מיוחד של כלל העובדים על מנת לאמוד את הנזקים ולתכנן את המשך הפעילות.

ראש המועצה, דרור אהרון: "עברנו ימים סוערים במיוחד, כמויות המשקעים שירדו בפרק זמן כל כך קצר היו עצומות. נתקלנו בקשיים באזור התעשייה בשל הצפת נחל האלה וברחוב הודיה בשכונת מכבים שם הסחף שנערם בגלל כמויות הגשמים החריגות חסם את הקולטן. אחרי כל אירוע כזה אנו מבצעים תחקיר מעמיק על מנת להפיק לקחים ולהשתפר להמשך, וכך נבצע גם הפעם בכדי להביא פתרון מיטבי עד כמה שאפשר. נערכנו מראש להעניק עזרה לתושבים, ביצענו היערכות מקדימה והבאנו לשיפור ניכר בחלק מהאזורים. אנו עם הפנים קדימה בכדי להמשיך לשפר ולהשתפר, עוד הרבה עבודה לפנינו".

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה