כתב אישום הוגש נגד הקצין שירה והרג בשוגג את תושב גן יבנה רס"ן אופק אהרון ז"ל

$(function(){setImageBanner('9a36c3ea-8b43-4251-a651-46b5b59a9961','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

כתב האישום הוגש היום בגין גרימת מוות ברשלנות (ג') לאחר עריכת שימוע לקצין,בדרגת סגן, עם עורכי דינו מהסנגוריה הצבאית. יחד עם רס"ן אהרון ז"ל, נהרג גם רס"ן איתמר אלחרר ז"ל, שניהם היו מפקדי פלוגה ביחידת אגוז ונהרגו בינואר 2022.

אופק אהרון ז"ל. צילום: דובר צה"ל

על פי כתב האישום, במהלך שבוע אימונים של יחידת אגוז, בשטח אש הסמוך לבסיס נבי מוסא, הקצין נהג ברשלנות בשל יציאתו בשעת לילה, לבדו ומבלי שעדכן את מפקדיו, לחפש אחר אמצעי לראיית לילה שנגנב מן היחידה.

באותו הזמן, יצאו רס"ן אלחרר ורס"ן אהרון לסיור בשטח יחד עם שניים נוספים. מאחר שלא היו מודעים לכך שהקצין יצא לסיור, הוא זוהה על ידי הכוח כדמות חשודה והם עקבו אחריו. לאחר שהקצין הבחין בדמויות שנושאות לעברו כלי נשק מטווח קצר, הוא ירה לעברן ובכך הרג בשוגג את הקצינים. רק לאחר הירי, התברר לקצין כי הרג את חבריו ליחידה.

עו"ד רן כהן רוכברגר המייצג את משפחת אהרון ואלחרר, בירך על כתב האישום ומסר כי "זו ההחלטה הנכונה והמתחייבת, גם משפטית וגם ערכית. כתב האישום שהוגש משקף את הרשלנות החמורה של סגן נ' שהובילה לנפילתם של הבנים באסון הנורא. המשפחות מקוות שייעשה צדק בהליך המשפטי".

עו"ד רם ז'אן ועו"ד סרן יוסי אלבז, המייצגים את סגן נ' מטעם הסנגוריה הצבאית, מסרו כי "מדובר באסון קשה שהותיר גם בסגן נ' משא כבד מנשוא והוא משתתף בכאבן העצום של המשפחות. יחד עם עם זאת, מדובר באירוע שאין ולא היה מקום להביאו לידי הליך משפטי והגשת כתב אישום ואין לנו אלא להצטער על החלטת הפרקליטות הצבאית. הדברים יובהרו בפירוט במסגרת ההליך המשפטי עצמו".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה