"להאיר את עומר" המרוץ השנתי להעלאת המודעות נגד השימוש בסמים ואלכוהול יתקיים ביום שישי הקרוב (5/4) בגן יבנה

$(function(){setImageBanner('0c27e0b3-9953-48f2-acfb-c5cff6e59d08','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

ביום שישי, 5.4.24, יערך בגן יבנה, מרוץ "להאיר את עומר" לזכרו של עומר לב ז"ל. המרוץ מתקיים כאירוע סיכום של תכנית חינוכית שמובילים הוריו של עומר, הכוללת הרצאות, מערכי שיעור מובנים לנושא והכנה ספורטיבית של התלמידים, לפרטים והרשמה>>>

"להאיר את עומר"

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה מתמדת במספר בני הנוער והצעירים המכורים לאלכוהול ולסמים בישראל. כשליש מתוך אלפי מכורים לסמים ולאלכוהול אשר מטופלים בישראל בכל שנה הם בני 18-12, כאשר ההתמכרויות השכיחות ביותר הן לקנאביס ולאלכוהול. מאז ה-7 באוקטובר ישנה עליה גבוהה בשימוש בני נוער בחומרי הרגעה ושינה, ורשויות הבריאות העלו חשש כבד לשימוש לא מושכל ולסכנה הגוברת של התמכרות בני נוער לחומרים משני תודעה.

קרדיט צילום: ברנדה ברגר

(תמונת משתתפים ממירוץ קודם, קרדיט צילום: ברנדה ברגר)

ביום שישי, 5.4.24, יערך בגן יבנה, מרוץ "להאיר את עומר" לזכרו של עומר לב ז"ל (תושב גן יבנה, שנפטר מסמים), בהפקת מחלקת הספורט של המועצה וביוזמת הוריו של עומר, אילי וד"ר רון לב. מטרת המרוץ – להעלות את המודעות נגד השימוש בסמים ואלכוהול, בדגש על הסכנה למחלת ההתמכרות וחשיבות הספורט כגורם המונע שימוש בסמים ואלכוהול. ההתכנסות בפארק רונה רמון בגן יבנה בשעה 08:30, למסלול של 5 ק"מ, בהשתתפות 400 תלמידים בליווי הוריהם.

האירוע פתוח לציבור הרחב וההרשמה דרך מתנ"ס גן יבנה, קאנטרי גן יבנה, בעלות 20 ש"ח, הכוללת קבלת חולצה בטלפון: 08-9352321.

המרוץ מתקיים כארוע סיכום של תוכנית חינוכית שמובילים הוריו של עומר, הכוללת הרצאות, מערכי שיעור מובנים לנושא (לפני ואחרי ההרצאות) והכנה ספורטיבית של התלמידים. במסגרת התוכנית, קיימו רון ואילי סדרת מפגשים עם הצוותים החינוכיים בבתי הספר בגן יבנה ועם התלמידים והוריהם, במסגרתם, סיפרו את סיפורו של עומר, תובנות ממנו, מידע חשוב על מחלת ההתמכרות, על נטיה גנטית להתמכרות ועל תרומתו של הספורט למניעת מעורבות עם סמים ואלכוהול.

קרדיט צילום: ג'קי קוסטי

(תמונות משתתפים ממרוץ קודם, קרדיט צילום: ג'קי קוסטי)

קרדיט צילום: ברנדה ברגר

(אילי ורון לב, הוריו של עומר, במרוץ קודם, קרדיט צילום: ברנדה ברגר)

את המרוץ יזמו, כאמור, אילי ורון לב, אשר איבדו את בנם עומר, למחלה ההתמכרות לפני כ-4 שנים. בעקבות מותו מסמים הם הקימו את המיזם "להאיר את עומר", במטרה להעלות מודעות בקרב בני נוער לסכנות שמחכות להם בעקבות שימוש בסמים ובאלכוהול.

"כשאנחנו הבנו את חומרת הבעיה ועד כמה עומר היה משתמש בסמים, הוא כבר היה עמוק בתוך מחלת ההתמכרות, והבנו שלא תפסנו את זה בזמן. עומר נסע לחו"ל וחזר, ניסה לעבוד, לעשות פסיכומטרי וללמוד וחווה כישלונות רבים ותסכול, ואנחנו היינו בשוק שזה קרה, כי עומר תמיד היה כל כך חכם ומוצלח." מספרים הוריו.

סעיף 27 א

(תמונת משתתפים ממירוץ קודם, עפ"י סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)

"הכל התחיל בתיכון, שם עומר התנסה לראשונה באלכוהול וקנאביס, אבל חשבנו שזה ״כמו כולם״ ושזה יעבור לו. כשהבנו את חומרת העניין כבר היה מאוחר, ובסוף הלך לנו הילד" מספרת בכאב אילי לב, ומוסיפה: ״אם היינו יודעים לגבי עומר את מה שאנחנו יודעים היום – עומר אולי היה עדיין בחיים. זו הסיבה שהחלטנו להקים את המיזם - כדי לספר את הסיפור שלנו, לעורר שיח ציבורי בנושא ולהעלות את המודעות לסכנת ההתמכרות שאורבת לכולם"

מחלת ההתמכרות נהפכה למגפה, עקב ריבוי תרופות מרשם ממכרות, התהליך לנורמליזציה של הקנאביס וקלות ההשגה של חומרים. עומר מייצג מאות רבות של צעירים נורמטיביים שמתים מידי שנה ומשאירים אחריהם משפחות הרוסות ושבורות לב. קיום המרוץ לזכר בנם עם מאות בני נוער, היא דרך חדשה ויצירתית שיזמו הוריו של עומר להגיע אל הצעירים, להאיר להם נקודות השקפה שישפיעו על גישתם לנושא וימתנו את המשיכה שלהם להשתמש בחומרים מסוכנים כאלו.

לסיום, אילי ורון מבקשים לומר "תודה עמוקה וגדולה למועצת גן יבנה, ולעומד בראשה, דרור אהרון, למתנ"ס גן יבנה, שנותנים את החסות למירוץ, ובמיוחד למחלקת הספורט אילן רביבו, מיכל שלומי ועליזה זית, מאוד חשוב לנו לציין את שיתוף הפעולה, זה בהחלט אינו מובן מאליו."

לאתר "להאיר את עומר" היכנסו לקישור הבא: https://www.omerslight.org/

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה