מחנה הקיץ הראשון של קק"ל, המועצה המקומית גן יבנה ו"עם הטבע" יצא לדרך

$(function(){setImageBanner('0cacb8b2-3944-4d10-986b-009c36f7b991','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

כ-45 משפחות רשמו את ילדיהם למחנה הקיץ החברתי הירוק של "עם הטבע" תמורתו נדרשו לשלם במספר שעות התנדבות במסגרת "עם הטבע". המחנה מתקיים בשיתוף עם הקרן הקיימת לישראל והמועצה המקומית גן יבנה.

אין זה סוד, שהורים רבים שוברים את הראש איך להעסיק את הילדים במהלך חודש אוגוסט, לאחר שרוב הקייטנות כבר הסתיימו. לא פחות מסוגיית התעסוקה האיכותית שנועדה להשאיר ילדים בסוג של מסגרת תוכן, מטרידה אותם ההוצאה הכבדה בה בדרך כלל כרוכים בילויי הקיץ השונים.

 עם הטבע

על טרדות אלו ואחרות עונה מחנה הקיץ החברתי הראשון של גן יבנה, שנפתח השבוע כשהוא  כל כולו על טהרת ההתנדבות ורוח הקהילה.

 עם הטבע

במחנה משתתפים 45 ילדים בכיתות א-ד, בשלוש קבוצות.  המחנה החברתי הוא  פועל יוצא משיתוף פעולה בין קק"ל לבין "עם הטבע" גן יבנה.

המחנה יימשך עד יום חמישי השבוע (כולל).

 

הרעיון עליו מושתת המחנה לקוח מעולם הטבע בו יש זרימה אין סופית של אנרגיה – נתינה וקבלה מתמשכת של כל היצורים החיים. לפי המודל הזה הזכות להשתתף במחנה קיץ איכותי ומקורי נתונה ללא עלות כספית לכל הורה שמוכן לתת מעצמו בהתנדבות למען הקהילה.  להתנדבות ההורים והילדים שני חלקים. הראשון היה בשבוע שעבר, כאשר הורי הילדים התייצבו ב"עם הטבע" וביצעו מספר שעות עבודה במקום. זאת לאחר שלמדו את סיפורו מפי אורלי קנת, מנהלת המרחב, והבינו את העקרונות השיתופיים והקהילתיים עליהם הוא מושתת. בחלק השני כל משפחה תצטרך להחליט על מעשה טוב, אותו תוכל לקיים בזמנה הפנוי והחופשי ברחבי הישוב.

 

נראה כי התכנית שהציעו מארגני המחנה נמצאה מושכת בעיני הורים רבים. בשל מגבלת המקום, נאלצו המארגנים לעצור את ההרשמה כשהגיעו ל-45 משתתפים, ולהתנצל בפני הורים רבים אחרים שנאלצו להישאר בחוץ.

"הפעילות במחנה כייפית, מקורית ועשירה בתכנים המחזקים את הקשר של הילדים לטבע. זה הייחוד שלה. אין מאושרים מאיתנו שיש כל כך הרבה הורים שמעדיפים שילדיהם יעסקו בפעילויות מסוג זה, מאשר יתכנסו בבתים מול מסכי המחשב.

 

עם הטבע

המרחב החברתי הירוק "עם הטבע"  חולש על 5 דונם של יער מאכל צעיר ומלבלב, בצמוד לפנימיית הילדים בית אפל.  "עם הטבע" הוא מרחב המזמין אליו משפחות וקבוצות מגוונות של ילדים ומבוגרים בפעילויות לאורך כל השנה.

בקיץ זה מתקיימות בו מסיבות טבע לכל המשפחה, מסיבות טבע לנוער, פסטיבל יוגה יו-גן יבנה, המעבדה לחיים הטובים ועוד. שיתוף הפעולה ההדוק עם הקרן הקיימת לישראל מאפשרת לתושבי גן יבנה והסביבה להנות מכל הפעילויות ב"עם הטבע" ללא תשלום.

 

לפרטים נוספים : אורלי קנת 050-7236725

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה