מיזם "הכרישים" - הוראה דיאלוגית באורט ע"ש רבין גן יבנה

$(function(){setImageBanner('2cd70bcc-109c-4492-ac4f-7c2ab50ac595','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

בבית הספר אורט ע"ש רבין בגן יבנה, מקדמים למידה דיאלוגית. למידה מקדמת תוכן, כישורים ומיומנויות חשיבה, דרכי תקשורת, חשיבה חדשנית ויצירתית המאפשרת יכולת ביטוי עצמי והקשבה בקרב התלמידים.

דוברות מועצה מקומית גן יבנה

בבית הספר מתקיימים שיעורים דיאלוגיים במקצועות כגון תנ"ך, היסטוריה, אזרחות, מדעים ומתמטיקה. במערכי השיעור הדיאלוגיים משולבים תכני הלימוד של שני תחומי הידע, תוך קיום דיאלוג בתוך קבוצת העבודה על מנת לקדם את הטמעת הדיאלוג בקרב התלמידים.

"מיזם הכרישים" הוא אחת הדוגמאות לעשייה הענפה שנעשית בתחום זה בבית הספר.

 

מדובר במיזם מדעי גיאוגרפי המשלב למידה דיאלוגית בשכבת כיתות  ז' שמתקיים כך - הכתה מחולקת לחמש קבוצות, בשלב הראשון – כל זוג מציג את המיזם שלו, בשלב השני – הקבוצה בוחרת את המיזם המועדף עליה כאשר אחד מהקריטריונים חייב להיות החיבור של המיזם לגיאוגרפיה, ובשלב השלישי – מחליטים איך להציג את המיזם שנבחר בזום הכיתתי: מי מציג? מה אומר? באילו עזרים משתמש?.

 

לאחר העבודה בקבוצות נפגשו כולם בזום, מציגים את המיזמים, הבעיות והפתרונות האפשריים, מעירים הערות  ובשלב האחרון מציגים את המיזם הסופי בפני "הכרישים" לבחירת המיזם המוביל.

 

מנהלת בית הספר מרי שפונט: העולם סביבנו משתנה ומתפתח במהירות, ואנו נקראים לחדש ולרענן כל העת את המסגרות החינוכיות ואת התפיסות החינוכיות שלנו. כארגון חינוכי מוביל, מטרתינו היא להמשיך ולהוביל תהליכי חדשנות פדגוגית  בבית הספר.

הלמידה הדיאלוגית מאפשרת קידום דיאלוג  בין תלמידים  ,על מנת לפתח קהילת למידה אקטיבית, אחראית לתהליך הלמידה, סקרנית, הבנויה על יחסי גומלין מאתגרים בין מורים, חומר הלימוד והתלמידים.

הדיאלוג מוצג כאופן לימוד משמעותי, מאתגר, מרענן ואפילו מהנה. ההוראה והלמידה הדיאלוגית אמורה לפרוץ את הדפוס השבלוני והטכני של הלמידה, לפתח מפגש מסוג אחר בין המורים, הלומדים וחומר הלימוד, ואפילו לשנות באופן מהותי את מדדי ההערכה והבדיקה.

הדיאלוג עשוי להפוך את הלמידה וההוראה לחוויה מתגמלת שממנה יצאו המורים והתלמידים נשכרים.

 

 

 

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה