מנהל מחוז המרכז במשרד להגנת הסביבה חנך את המרכז להשאלת ציוד גינון, קמפינג ונגרות

$(function(){setImageBanner('46725f17-b663-41dd-86a1-bf11957e9fb9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

המרכז נחנך בטקס חגיגי שהתקיים ביום רביעי האחרון ב"עם הטבע", מרחב חברתי ירוק בגן יבנה. הטקס התקיים במעמד מנהל מחוז מרכז במשרד להגנת הסביבה,ראשי איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד- חבל יבנה, נציגי המועצה המקומית גן יבנה ואורחים רבים שהוריהם מבקשים לחנכם לאורח חיים מקיים.

לטקס קדם סיור שקיימו מנהל מחוז מרכז במשרד להגנת הסביבה גידי מזור וזרתהון דמוזה- רכזת חינוך וקהילה, ברחבי החווה האקולוגית. אורלי קנת, מנהלת החווה, סקרה בפניהם את החזון העומד בבסיס המקום ואת הדרך המשמעותית שעבר, ממגרש כדורגל נטוש בתחומי פנימיית בית אפל, דרך תהליכי תכנון, נטיעה והקמה של מרחבי פעילות, ועד למצבו כיום, לאחר שלוש שנים. קנת סקרה מיזמים מצליחים דוגמת פסטיבל יו-גן יבנה הראשון, מחנה קיץ חברתי, העסקת בני נוער והפיכתם לעובדים מן המניין וכו', לצד  תיאור אתגרים וקשיים שעברו בדרך.

בתום הסיור נפתח הטכס לפתיחת מרכז השאלת הציוד אליו הגיעו חבר מועצת גן יבנה יורם סויסה המשמש כיו"ר איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד-חבל יבנה, ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה, סילבי דהן גואטה רכזת המיחזור באיגוד ומרב יגר, מנהלת  תחום חינוך והסברה. 

אורלי קנת סיפרה לנוכחים איך נולד הרעיון להקים מרכז השאלה ישובי, וכיצד קם בזכות תמיכת קול קורא של המשרד להגנת הסביבה וסיוע של המועצה המקומית ואיגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד-חבל יבנה. עוד ציינה כי לשניים מתושבי הישוב תרומה משמעותית לפעילות זו: אילנה ירדני, שניהלה את חנות היד השניה ושמחה קסטר, מתנדב בעל ידי זהב, שינהל את המרכז ויתן שירות לציבור.

גידי מזור לא הסתיר התרשמותו הרבה כשאמר לנוכחים: "אני מצדיע לכם על היצירתיות והחשיבה מחוץ לקופסה. חשבתי שאני מגיע לחנוכת מרכז השאלת ציוד והנה מצאתי כאן עולם שלם, שזהו רק קצה הקרחון שלו. אתם עושים כאן דבר מדהים. אני רוצה להביא את צוות המחוז כדי ללמוד מכם.  אתם לא רק מדברים על מה שצריך לעשות, אתם עושים וחיים את הדברים, אמר.  "זו ספירה אחרת מכל מה שראינו עד כה. אני נפעם מהעשייה והיכולת לגייס כל כך הרבה שותפים, כמו גם מתנדבים רבים ומוכשרים כל כך שתורמים לאינספור פעילויות" סיכם מזו

עם הטבע

ד"ר ענת רוזן, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד חבל יבנה, ציינה את המיזם לשבח ואת איכותם של האנשים שנסחפים בקסמיו.  במקביל ביקשה להעביר למשרד להגנת הסביבה את המסר שיש להקל את תנאי הקולות הקוראים העוסקים בפעילות קהילתית. "מן השטח תבוא הפעילות האמיתית, והיא תלך ותתרחב בקרב הציבור מתוך יוזמות שכאלו", אמרה.

יורם סויסה,  הביא את ברכת ראש המועצה, ממנו נבצר להשתתף, אך הוא תומך מאד בנושא ומבקש לקדמו. סויסה סיפר שנושא איכות הסביבה החל מדבר אליו רק לאחרונה, במידה רבה בזכות החשיפה לפעילות "עם הטבע". סויסה סיכם דבריו בהבטחה להמשיך ולעשות לקידום "עם הטבע" במסגרת כל הכובעים המקצועיים אותם הוא חובש. בסיום החלק הטכסי, הוזמנו המשתתפים לסדנת נגרות בסיסית. בסדנא שהוביל המתנדב יוסי זרח, יצרו יחד מתקנים להאכלת ציפורים.

מרכז ההשאלה הישובי לציוד גינון קמפינג ונגרות, ייפתח רשמית לציבור ביום חמישי הקרוב. המרכז יהיה פתוח מדי יום חמישי בשעות 17-19. רשימת הציוד תתפרסם בימים הקרובים, כמו גם מספר הטלפון לבירורים ותיאומים.

 

קרדיט צילום: עם הטבע

לפרטים נוספים: אורלי קנת 050-7236725

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה