מפקד נקודת גן יבנה, רפ"ק דורון ששון, בראיון אישי לקראת החג (וידאו)

$(function(){setImageBanner('c47696f0-397e-4eeb-99e5-c49d33d20c09','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

בימים שלפני החג, נפגשנו עם רפ"ק דורון ששון, מפקד נקודת משטרת גן יבנה, לראיון אישי וברכה לתושבים. רפ"ק ששון, תושב נתיבות, נשוי ואב ל 3, רואה בתפקידו שליחות אמיתית, ומאמין שאפשר לייצר ולחזק את מערכת האמון ושיתוף הפעולה בין המשטרה לבין התושבים, הזקוקים לאוזן קשבת, אלו המרגישים שביטחונם האישי מטריד את מנוחתם ומבקשים לקבל מענה

שלום, דורון ששון, ותודה שפינית עבורנו זמן לראיון וברכה לקראת החג. האם תוכל לפרט, כיצד נערכים בנקודת גן יבנה לתקופת החגים?

"מיד עם סיום האירועים תחת כיפת השמים- אירועי קיץ, פסטיבל הנוער ופסטיבל אתנחתא הודות להיערכות מקצועית סדורה ושיטתית של המועצה בשיתוף פעולה יוצא מן הכלל עם המשטרה, משטרת קריית מלאכי / גן יבנה נערכת לחגי תשרי. אנו  נערכים בכוחות מתוגברים טרם החגים, במהלכם ואחריהם. הכוחות יפרסו בשטח, וכוונתי היא ליציאות והכניסות מהיישוב, מקומות הומי קהל, קרי פרנדלי, מרכזי קניות וצירים ראשיים."

רפ"ק ששון הוסיף: "אני ער לתופעת הימצאות שוהים חוקיים ובלתי חוקיים בגזרת גן יבנה ורוצה לציין, שמתחילת השנה, נקודת גן יבנה החליטה לטפל בתופעה באופן שיטתי וסדור, ומדי יום מתבצעות בדיקות של פועלי שטחים, הן באתרים והן במקומות הומי קהל. לצד זה, אנוכי, יחד עם השוטרים והמפקדים, יוצאים למבצע משמעותי טרם החג, עם כוחות רבים ומגוונים: סיור, בילוש, יחידות מג"ב, כדי לאתר את אותם שוהים בלתי חוקיים. מתחילת השנה ועד כה, אותרו 122 שוהים בלתי חוקיים בגן יבנה ולכולם נפתח תיק פלילי, על כך שנכנסו לישראל שלא כחוק, ואף ל 18 מהם הוגש כתב אישום."

דורון ששון

ובכל זאת, גם בגן יבנה, ישוב שקט, בדרך כלל, התרחשו מספר מקרים בהם דאגת התושבים לבטחונם האישי עלתה וצפה. תלונות תושבים ברשתות החברתיות, ומקרי האלימות הפליליים שארעו לאחרונה ביישוב, מדאיגים את ציבור התושבים. איך הגבתם לאירועים הללו?

 "אני רוצה להוסיף ולציין, כי מדי שבוע, משטרת גן יבנה פורסת מחסומים בכניסה ליישוב, במסגרת תוכנית "לוע הארי". מטרת התוכנית לאתר חוליות שמבצעות התפרצויות לבתים, גניבות רכבים ומבצעות עבירות פליליות, לאו דווקא בגן יבנה, אלא בגזרת לכיש. לפעילות מבורכת זו, מצטרפים כוחות של ימ"ר ויס"מ לכיש יחד עם יחידות נוספות, וכל זאת על מנת להביא לתפיסת החוליות ולתרום לביטחון האישי של האזרחים בצורה משמעותית."

דורון הדגיש: "כן, קרו מספר מקרים בודדים, שמיד קיבלו מענה. לעניין האירועים הפליליים שהתרחשו בגן יבנה, התחנה יחד עם היחידות השונות של מרחב לכיש- ימ״ר, יס״מ וכן יחידות מחוזיות פעלה באופן גלוי וסמוי כדי להשיב את תחושת הביטחון באמצעות מעצרים איכותיים ואכן להערכתי שמבוססת על שיח שוטף עם התושבים, תחושת הביטחון שבה לתושבים וכדי שזה יישמר, המשטרה פועלת וממשיכה לפעול כנגד אותם עבריינים. "

תושבים רבים באזור מפעל מעדנות חוששים לבריאותם ולאיכות חייהם, איך אתם מתמודדים עם מפעלי חומ"ס באזור?

"אני רוצה לציין, כי מלבד הטיפול בתופעת השב"חים, הקמת מחסומי לוע הארי וטיפול בפורצים וגנבי הרכב, משטרת גן יבנה נערכת לתרגיל משמעותי במפעל מעדנות, יחד עם גורמי חירום והצלה, מד"א, כיבוי אש ואיכות הסביבה. התרגיל ידמה דליפת חומרים מסוכנים ותרגול הכוחות בהשתלטות מיידית ומהירה על הדליפה, במינימום פגיעה באזרחים ובסביבה, ובהשבת השגרה במהירות המיידית. התרגיל מתוכנן להתקיים בחודש הבא, לאחר החגים. אנו מבצעים תרגילים עפ"י גאנט שנתי, כדי לייצר מוכנות מבצעית יחד עם כלל הכוחות."

איך אתה רואה את הקשר בין התושבים לבין המשטרה?

"אני רוצה לשבח את תושבי גן יבנה לאור העובדה שהקשר ביני יחד עם שוטרי הנקודה, לבין האזרחים, הפך קשר אישי ואפרט: כמובן שבאירועי חירום יש לחייג 100, להמשיך ולפעול במתכונת זו, וזה ברור לכולם. לצד זאת, יש להמשיך ולהעביר אלי דיווח לטלפון האישי שלי 050-6618827, כדי שיהיה מסונכרן באירועים משמעותיים לציבור ולי.

דורון ששון

מרחב לכיש הוא מרחב גדול מאוד, האם גן יבנה אינה "נבלעת" כשבתחומה פועלת נקודת משטרה ולא תחנת משטרה, בייחוד, עם הצפי להכפלת כמות התושבים בשנים הקרובות?

"אני רוצה להודות למפקד מרחב לכיש, נצ"מ רועי ולדמן ולמפקד תחנת קרית מלאכי, סנ"צ אברהם מבורך, על התמיכה והאוזן הקשת בכל דבר ועניין, הן בפן המבצעי והן בפן של רווחת שוטר. אוסיף כי המפקדים נכחו ביום קהילה ומשטרה שהתקיים במהלך חודש אוגוסט, ביקרו בפתיחת שנת הלימודים במספר בתי ספר בגן יבנה, וממש לפני ימים ספורים, הגיעו המפקדים, על מנת להקשיב בקשב רב לאתגרים, בעיות, חוויות מצד התושבים ואף נתנו מענה לשאלותיהם. לציין כי המענה מצד המפקדים היה פרקטי עם לו"ז לביצוע, כמו משמרות השכונה וכו'."

דורון ששון

אושרי גואטה

הערת המערכת: יש לציין, כי את סוגיית הקמת תחנת משטרה, במקום נקודת משטרה ביישוב, בדקנו בעבר, והנושא תלוי אך ורק בהחלטת ואישור השר הממונה. נעשו מספר פניות וניסיונות לקבלת אישור כנ"ל, ע"י ראש מועצת גן יבנה, שנענו בסירוב, מעומר בר לב, השר הקודם ומאיתמר בן גביר השר הנוכחי, אך עפ"י הידוע לנו, הניסיונות יימשכו במטרה להקים תחנת משטרה.

מה תרצה להוסיף ולא שאלנו?

אני רוצה להודות לשוטרות/שוטרים ובני משפחותיהם באופן אישי, לא פחות, על הקרבה שבאה לידי ביטוי 365, 7 ימים בשבוע, שבתות וחגים וכל זאת ממקום של נתינה ומסירות למען תושבי גן יבנה, מתוך ערכיות לצד שירותיות, מתוך צניעות והבנה שהם מבצעים משימה שאין שני לה בחשיבותה."

אני רוצה להודות לסגן שלי, פקד יוסי בונן, מפקד השיטור העירוני, באופן אישי על עבודה איכותית, מקצועית שהוא מבצע, מרגע שנכנס לתפקיד ולאחל לנו המשך שיתוף פעולה פורה וכל זאת למען בטחון האזרחים, המשך כך, ישר כח!

תודה משמעותית, לא פחות, למתנדבות, מתנדבים וסיירת הורים על תרומתם האדירה בשגרה ובחירום ועל העובדה שהם שותפים מלאים לעשייה המשטרתית היום יומית ועל כך אני אסיר תודה."

וכמובן אני רוצה להודות לשותפים הטבעיים, מועצת גן יבנה, על כלל עובדיה וכן לאגף הבטחון, פקחים פקחיות, שיחד איתם אנחנו נותנים מענה לכל בעיה, שאלה שעולה מצד האזרחים, בכל שקשור לבטחונם ואיכות חייהם, ועל כך אני מברך."

התמונות באלבום המצורף באדיבות רפ"ק דורון ששון, נקודת גן יבנה

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה