נוסעים לחו"ל? כבר לא תופתעו מחשבון טלפון של אלפי שקלים  

$(function(){setImageBanner('672ce369-7bad-46ea-bbee-4d86dd506670','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

משרד התקשורת הודיע כי הוא יחייב את החברות לשקף לצרכנים את תעריפי הנדידה הבין לאומית שלהם, בעת שימוש במכשירים ניידים בחו"ל, ויאפשר למנוי לקבוע סכום מירבי לשימוש במסגרת השירות בחו"ל. הצפי: חיסכון מצטבר לצרכנים של עשרות מיליוני שקלים בשנה
 

מטוס אל על (קרדיט: b1 foto from pixabay)

סוף להפתעות בחשבון הטלפון אחרי נסיעה מחו"ל: לקוחות רבים מצאו את עצמם מתמודדים עם חשבון טלפון שיכול היה להגיע לאלפי שקלים, לאחר ששבו מחו"ל והם גילו כי ענו בטעות לשיחות מהארץ כאשר לא היתה להם חבילה. אך לא עוד.

משרד התקשורת פירסם היום (ה') באתר התזכירים הממשלתי, תיקון מוצע לתקנות התקשורת במסגרתו ספקיות התקשורת יידרשו לפרט למנויים השוהים בחו"ל את תעריפי שירותי התקשורת בעת נדידה בין לאומית גם במקרים בהם לא נרכשה חבילה ייעודית מראש. במסגרת התיקון, שפורסם להערות הציבור, מוצע כי החברות יגבירו את השקיפות בנושא ואף יאפשרו למנויים לקבוע, מבעוד מועד, סכום מירבי עבור שימוש בשירותי תקשורת שלא במסגרת חבילה ייעודית בעת שהייתם בחו"ל.

 במסגרת התיקון מוצע כי הספקים המורשים יעדכנו את המנויים עם הגיעם לחו"ל, אודות התעריפים הבאים:

(1)        דקות שיחה ומשלוח מסרונים ליעד בישראל;

(2)        דקות שיחה ומשלוח מסרונים ליעד אחר בחו"ל וככל שקיים הבדל בין יעדים אחרים בחו"ל לבין המדינה בה נמצא המנוי – את המידע אודות התעריפים השונים;

(3)        גישה לאינטרנט לפי היקף השימוש.

כמו כן, ספקיות התקשורת יפרטו את האופן בו ניתן לקיים התקשרות בהסכם ייעודי לקבלת השירותים מחוץ לישראל במדינה בה נמצא המנוי.

כיום, מנויים שלא רוכשים חבילה ייעודית מראש, לא זוכים לשקיפות מלאה של עלויות דקות שיחה יוצאות או נכנסות, עבור שליחת הודעות או עבור גלישה באינטרנט. בשל כך, החשבונות של מנויים אלה מאמירים לסכומים של מאות שקלים בממוצע למנוי ובסה"כ לכדי כ-70 מיליוני שקלים בשנה באופן מצרפי, לפי הערכות שביצעו גורמי מקצוע במשרד התקשורת בנושא.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "בְּכָל הָאָרֶץ יָצָא קַוָּם וּבִקְצֵה תֵבֵל מִלֵּיהֶם... אבל הפעם בלי הפתעות ובמחיר שווה לכל נפש. אני בעד שוק חופשי ותחרותי וגם בעד רווחים טובים לחברות התקשורת, שבסופו של דבר מגלגלות את הרווחים בחזרה לצרכן בהשקעה בתשתיות וכדומה, אבל גם בעד להשיג רווחים ביושר ובשקיפות מלאה לציבור. צרכן שמקבל חיוב של אלף שקלים בגין שיחה נכנסת של חצי שעה כשבעת השיחה הוא לא מודע לתעריף של 30(!) שקלים לדקה, מרגיש שזה יותר קנס מאשר תשלום בעד שירות שצרך. לא עוד. מעתה חובת השקיפות תהיה כבדה יותר על חברות התקשורת ותקל על הצרכנים. ההערכה שלי שחובת השקיפות הזו, שחור על גבי הודעה יזומה לצרכן, תגרור גם מחירים נוחים יותר. ובכל מקרה, החשבונית לא תהווה הפתעה לא נעימה יותר. אני מודה לחברי חה"כ ישראל אייכלר על שיתוף הפעולה לטובת הציבור כולו.

 יו"ר ועדת העבודה והרווחה חה"כ הרב ישראל אייכלר: "הנגשת המידע והמחירים הוא תיקון חשוב הנוגע לכל צרכן תקשורת, שנקלע שלא בידיעתו להוצאה גדולה ומפתיעה. 

זכות הציבור לדעת את המחיר המשתנה בכל מקום בעולם, ולהחליט אם השימוש כדאי ונחוץ לו. במצב הקיים צרכנים נקלעים במדינות שונות למחירים בלתי צפויים. זהו עוול כלפי אלפי צרכנים שנדהמים לגלות בשובם ארצה, הוצאה גדולה. יש ליידע אותם מראש בכמה כסף מדובר ואם הם מעוניינים במחירים הללו. אני מודה לידידי שר התקשורת שנרתם לתיקון המצב, לאחר שנים שאנו מתריעים על כך, לטובת צרכני התקשורת שביחד יחסכו סכומי עתק".

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה