נותן את הנשמה!!! הכירו את איתמר סעאת מגן יבנה: מאמן ילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2a16789e-075d-4fe5-b241-9a8a6738a794','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2a16789e-075d-4fe5-b241-9a8a6738a794','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15]]);})

היי אני איתמר, בן 26 מגן יבנה, רווק אבל מאוהב... אני מאמן כושר, מאמן ילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים, מאמן את קבוצת אק"ים גן יבנה כבר שנה חמישית ברצף. פתחתי לפני כשנתיים בשיתוף פעולה עם מועצת גן יבנה את קבוצת "כושר עם איתמר", לילדים בגילאי 6-10 עם צרכים מיוחדים.

הכירו את איתמר סעאת . איתמר הוא מאמן אישי ומאמן סטודיו מבית LES MILES בקאנטרי גן יבנה, ובסוויפט.
לאחרונה השיק את פרויקט "דרך ארץ", המשלב כושר וערכים במסגרת בית הספר – שילוב של מיומנויות NLP העצמה והתפתחות אישית תוך שיפור כושר גופני לתלמידים עם מגבלות חברתיות ולימודיות.
בין לבין, איתמר הוא סטודנט שנה ג' לחינוך גופני, במגמת צרכים מיוחדים במכללת גבעת וושינגטון.

איתמר, בבקשה ספר לנו מה זה אומר מאמן ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים?

"אני מאמן כושר מומחה לבעלי צרכים מיוחדים.

אני מבצע את האימון -הטיפול בתוך חדר הכושר בסביבה משלבת עם אפשרות למתחם מבודד בין אם זה בסטודיו או במתחם פונקציונלי תחת כיפת השמיים.
תוך אימון כושר חיזוק הגוף והעצמה אישית, עובד עם ילדים ומבוגרים על הספקטרום כאחד.

יצא לי לפגוש ולעבוד עם אוכלוסיות שונות מהתחום, מאוטיזם לתיסמותק (תסמונת דאון), לשיתוק מוחין CP , שבץ מוחי אספרגר, מש"ה וגם כאלה שעדיין לא הצליחו למפות בעולם המחקר. – שהם המיוחדים של המיוחדים.
"מאמן כושר הוא פסיכולוג לכל דבר" – לא לכל אחד יש את האופציה לראות ולפגוש בן אדם לשעה שלמה כפול פעמיים/ שלוש בשבוע, נטול פלאפון והסחות דעת, נוצר שיח במהלך האימון שמתבטא בשיח רגשי בהמון מן הפעמים, בשיתוף חוויות התייעצויות ומהר מאוד משתלבת חברות במשוואה.

ממש בימים אלה אני לקראת פתיחת "מרכז הכוכבים של איתמר" המיועד לילדים/ בוגרים עם צרכים מיוחדים בגן יבנה
.


המהות היא לשלב את הטיפול המקצועי יחד עם פעילויות חווייתיות – אימונים פונקציונליים אישיים וקבוצתיים בדגש על חיזוק הנפש וחיזוק הגוף."


מה הביא אותך לבחור במקצוע?


"נכנסתי לעולם של הצרכים מיוחדים במקרה והדלת הראשונה אליו היתה עידן, לא מזמן התראיינתי איתו בתוכנית של פאולה וליאון בערוץ 12.

עידן הוא המתאמן עם הצרכים מיוחדים הראשון שלי, הוא בעל שיתוק מוחין CP מולד, השיתוק בא לידי ביטוי בגפיים של צד ימין שלו, יד ורגל שמונעות ממנו לתפקד כמונו, רגל חלשה הרבה יותר מהשנייה וחוסר יכולת לפתיחה וסגירה של פרק כף יד ימין. נתקלתי בו בחדר הכושר מתאמן, ומתאמן על הצד החזק שלו, הכל בעצם התחיל בתור עצה, ניגשתי אליו והסברתי לו כמה חשובה הפרופורציה ושהמטרה שלו צריכה להיות לחזק את הצד החלש, ולא להיפך. אז בהתחלה, עזרתי לו מהצד, ולאחר מכן לקח אותי בתור מאמן אישי שלו.


הדברים התחילו להתגלגל, וחברות נוצרה לצד האימון, הספקתי להתאמן אתו להצעת הנישואין, לחתום לו ברבנות, לארגן לו מסיבת רווקים עם החברים שלי מהבית, ואפילו לבקשת אמו להקרין סרטון שלו ושלי בחתונה שלו תוך שאני מדבר אליו אל מול כל האורחים שלהם בחתונה.
שימו בצד את הכוסות שפיזרנו בחדר הכושר לפני החתונה בכדי שיתאמן על שבירת הכוס עם הרגל.

ומשם הכל התחיל, פורסמה כתבה במקומון, שהביאה להצעות מארגון אק"ים, שמאמן אותם כבר שנה חמישית, עשרות מתאמנים אישיים עם צרכים מיוחדים, פתיחת קבוצה שלי לילדים, תוך כדי העבודה הוספתי את הפן האקדמאי, והחלטתי ללכת ללמוד חינוך גופני במגמת צרכים מיוחדים בכדי לשלב בין הניסיון שלי בשטח לידע האקדמי."

ספר לנו איתמר, איך העבודה מולם? 

"החשיפה לעולם הצרכים המיוחדים, לסיפורים למשפחות וההורים שמאחורי, גורמים לך להסתכל על החיים בצורה קצת שונה, בעיניים מלאות באהבה ובשמחה ובפרופורציה על כל דבר שקורה לנו בחיים.
הילדים האלה יכולים ללמד את כולנו המון, הם מפזרים אהבה ושמחה בכל מקום שנמצאים בו, הם אמיתיים, לא שופטים אף אחד, ורוב הזמן מחייכים מהדברים הכי קטנים שאתה יכול לדמיין.

הצלילה לעולם הזה במהלך 5 השנים האחרונות גרמה לי להבין שאני במקום הנכון, שמהות היא לעשות טוב.

בתור מאמן כושר אני מאמן גם חבר'ה שכמוני וכמוך, וזה כיף לכבוש מטרות ולהגיע ליעדים ויזואליים כאלה ואחרים, אבל כשאני משווה לך את זה לאחד המתאמנים שהגיע אלי אחרי שבץ מוחי, שקיבל מעין שוק חשמלי לשרירים השתתק בפלג גופו התחתון ורותק לכיסא גלגלים.

התחלנו לעבוד על הרגליים, על הכיסא לחזק עם גומיות והתנגדויות כאלה ואחרות, TRX ותרגילים שכתבתי לו לבצע גם בבית בין האימונים. בוקר אחד צלצל הטלפון שבו הוא אומר לי "היום הצלחתי לקום מהכיסא בזכותך". הסיפוק הוא משהו שלא ישתווה לשום דבר אחר."

סיפור מרגש שקרה לך לאחרונה...

"אי שם בתחילת הקורונה קיבלתי טלפון מאמא של בחור, בן 21, שהרופאים הכי גדולים לא הצליחו לאבחן, אחרי מספר גדול של ניתוחים, חוסר תפקוד מסויים בחלק מהגפיים, ראיה בעין אחת, ועוד מספר מגבלות פיזיות וקוגנטיביות, השיא הגיע בקורונה, שלאור העובדה שמערכת החיסון שלו מאוד חלשה היה בבידוד של שנתיים בבית שלו.


הוא המתאמן היחיד שהייתי מגיע אליו הביתה לאמן אותו במהלך השנה וחצי האחרונות, עם מסיכה, ואימון שמותאם אליו עם ציוד ספציפי שיש לו בבית התחלנו לעבוד.
לאט לאט הפכתי להיות חלק כל כך גדול בעולם של הילד, העיניים שהוא מסתכל עלייך, כל אימון מחכה מחדש בדלת, ומתלהב מהג'ימיני שלי כאילו יש לה כנפיים. ואז, לאחר שנה וחצי, הפעם הראשונה שיצא היה לטיול איתי ברכב, והדבר הפך לקבע, בסוף כל אימון היינו עושים סיבוב מסביב לשכונה.


הדברים הקטנים, השינויים הקטנים האלה שאתה שומע את אמא שלו אומרת איך הפכת לו את היום, ו-הוא לא חייך עד שלא הגעת, או תודה שעשית לו את היום הולדת, אלו דברים שהופכים אותך ומראים לך שוואלה, עשית משהו בשביל מישהו ואין משהו יותר גדול מזה."

ציפור לחשה לנו שאתה מתמודד לתחרות המאמן.ת של המדינה. מה זה אומר?

"קשת ודנונה PRO מחפשים את המאמנ.ת של המדינה, הם מחפשים את המעבר, לאו דווקא הפן הויזואלי, אלא את מקור ההשראה והכוח שהמאמן נותן למתאמנים שלו ברגעים חשובים.

התחרות התחילה לפני חודש וקצת, בהצבעות שהמתאמנים כתבו, עלינו, המאמנים בכל המדינה.
מתוך אלפי מאמנים בכל הארץ בחרו ב 30 מאמנים, שעלו לגמר, ואני ביניהם.
כרגע כל האזור שלי בגן יבנה ואשדוד מוצף בשילוט של התחרות עם תמונות שלי, שלטי חוצות ואפילו תמונות על יוגורט PRO בסופרים בכל בארץ."

באיזה שלב של התחרות אתה נמצא?

"אני בגמר, שנגמר ממש בקרוב ב 7.5.2022 , ואני צריך את עזרתכם בכדי לזכות ולעלות את עולם הצרכים מיוחדים על המפה."

לפי מה בוחרים?

1. סורקים עם הפלאפון את הברקוד שנמצא ממש כאן – מצורפת תמונה.
2.מסמנים ♥ מתחת לתמונה שלי – "איתמר סעאת"
מאשרים תקנון ולוחצים סיום.

איתמר סעאת

יש קישור להצבעה גם באתר של מאקו. https://statecoach.mako.co.il/

מה אתה מאחל לעצמך?

"כששאלו את ג'ון לנון בגיל חמש מה הוא רוצה להיות שיהיה גדול הוא כתב מאושר.
אני כבר מאושר,
אז ניראה לי שאאחל לעצמי שהכל ישאר ככה!"

התמונות באלבום המצורף באדיבות איתמר סעאת ובאישור המשפחות

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה