סיירת ההורים העירונית של גן יבנה ממשיכה בעשייה למען הנוער ביישוב

$(function(){setImageBanner('78bb9077-07a2-45d3-b822-e7c79229bc8b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

סיירת ההורים העירונית של גן יבנה מעורבת בחיי הנוער ביישוב ומהווה עבורם כתובת וכתף תומכת ברגעים טובים ופחות טובים. הסיירת מופעלת על ידי 45 מתנדבים תושבי גן יבנה בהובלת היחידה לביטחון קהילתי במועצת גן יבנה בניהולה של ציפי שילוח

סיירת ההורים מורכבת מהון אנושי של הורים מתנדבים אשר מטרתם לעזור, להזהיר, למנוע ולהגביר את המודעות של בני הנוער בכדי להימנע מהתנהגות מסוכנת באמצעות שיח והכוונה.

הסיירת פועלת לפי שעון החיים ועל פי הצרכים בשגרה, בחגים ובסופי שבוע כאשר ההורים פוגשים את בני הנוער במקומות המפגש שלהם כגון פארקים ברחבי היישוב ומקומות כינוס פופולאריים. העובדה שהסיירת פועלת במוקדי הבילוי של בני הנוער מאפשרת הגברה של הנוכחות ההורית והבולטות במקומות הללו, תוך שיתוף פעולה מלא ומתואם עם גורמי האכיפה בעיר והמוקד העירוני.

מועצת גן יבנה

במהלך השנה עוברים כלל מתנדבי הסיירת הכשרות והעשרות בתחומים רבים בעלי זיקה ישירה לתחום הנוער. בנוסף להכשרות וההדרכות אותם עוברים המתנדבים, מתקיימים ערבי גיבוש, סיור לימודי פעם בשנה והרמות כוסית בראש השנה ובפסח.

מועצת גן יבנה

"אחד התנאים החשובים להצלחת סיירת ההורים היא הימנעות  מחדירה מיותרת לפעילות של הנוער או עמדות כוחניות", אומרים בסיירת ההורים "והמטרה היא לשמור את רמת המעורבות של אנשי הסיירת מינימאלית ושהשיח יהיה עם חיוך והכלה, אלא אם כן נתקלים בהתנהגויות חריגות ומסכנות." 

ראש המועצה, דרור אהרון: "כחלק מניסיון החיבור אל בני הנוער בגן יבנה, אנחנו תומכים רבות בסיירת ההורים ובמתנדביה שעושים עבודת קודש. רכשנו לבקשת הסיירת את עגלת החיזוקים. עגלה שמועצת גן יבנה קנתה מתקציבה ובו יש שולחנות משחק ומשחקים".

מנהלת היחידה לביטחון קהילתי, ציפי שילוח: "הנערים והנערות מחכים לנו ומתאגדים אט אט סביב המשחקים. במהלך הקיץ הוספנו מגוון סדנאות למען בני הנוער. מזמינים אותכם להצטרף ולקחת חלק בפעילות".

מועצת גן יבנה

מפעם לפעם, מספרם של חברי סיירת ההורים הולך ועולה, והתגובות בהתאם –

מספרת אחת המתנדבות: "אט אט מגיעים הבנים מי באופניים חשמליים מי בקורקינט ומי בטרקטורון חשמלי. ברור שהקסדות תלויות על כידון האופניים ולא על ראשי הרוכבים. אט אט מתחלקים לקבוצות, נראה, כי מדובר בשכבה ט', ילדים נעימים ומקסימים. מחלקים להם ביגלה ומים שהבאתי. הנערים/ות מרוצים, מדברים איתם על הסכנות שברכיבה ללא קסדה. האמת שהם מודעים, אך לא נעים להגיע עם הקסדות ליד הבנות, אך הם מבטיחים כי הם מורידים ממש לפני שהם מגיעים למפגש. משם המשכנו לפארק רונה, מעט בני נוער יושבים ומשוחחים ביניהם. ערב שקט ונעים, אם המשכו וסיומו של החופש ימשיך כפי שהתחיל הערב והיה זה שכרנו".

מתנדבת נוספת משתפת: "לא מבינה איך לא הצטרפתי עד עכשיו ... אכן חוויה עוצמתית ומעצימה להבין שאני במקום הנכון ובזמן הנכון.. לראות  את הנוער, ולהבין שיש פה חשיבה קדימה איך לשפר, לקדם וליזום פרויקטים חדשים והכל למען דור העתיד שלנו. תודה על הזכות".

ומתנדב מתאר: "בדרך עובר לומר שלום לסיירת הורים 3 נשים המלאכיות של צ'ארלי. שלוש נשים, שבמקום להתפנק בבית אחרי שבוע עבודה. במקום להתרכז בצרכים האישיים שלהן.  הן עולות על החולצות האדומות, חולצות הסיירת ויוצאות החוצה להתנדב.  והן תופרות קילומטראז'. מהקניון, דרך פארק המלקוש ומשם עד קצה פארק רונה רמון. עירניות לקלוט כל התגודדות של נוער. חדורות מוטיבציה לסייע בהגנת המרחב הציבורי למען כולנו. וזה כל כך לא מובן מאליו! וזה מרגש! גאה להיות חלק מהקהילה המפוארת הזו".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה