סיפורה של שואת יהדות לוב בערב "זיכרון בסלון" (16.4) גן יבנה

$(function(){setImageBanner('72d0a3a6-e6c0-4ff3-9ef7-f686055a5d44','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

באים להתארח במפגש של "זיכרון בסלון" ומרוויחים חוויה מרגשת ומלאת משמעות. נפגשים ומאזינים יחד לעדותו של מר דרור רג'יניאנו בסלון הבית עם תושבים ושכנים. הציבור מוזמן, השתתפות ללא עלות, תלויה בהרשמה מראש. לפרטים >>>

מתנ"ס גן יבנה

ביום ראשון הקרוב  (16.4) בשעה 20:00, תפתח משפחת עוגן את ביתה שברחוב הר חרמון 10 גן יבנה,  לערב שכולו עדות על שואת יהדות לוב, ועל מאיר שיצא מבנגאזי בתקופת המלחמה והפרעות בעיר, דרך איטליה, ומשם למחנה ריכוז. הוא שוחרר ועלה לארץ, לפני קום המדינה ואם היה פה בימים אלה היה אומר לכולנו: "לעולם, לעולם אל תוותרו על הארץ שלנו".

בכל שנה, בערב יום השואה, או בתאריכים סמוכים לו, נפתחים בתים רבים ברחבי המדינה, ואנשים מתארחים בסלון הפרטי של תושבים. במפגשים, שומעים עדויות ומקשיבים לסיפורם של ניצולי שואה, ודור שני, מתרגשים וחולקים דעות ורגשות. נהוג ללוות את הערב בשירה, קטעי קריאה ודיונים. בכל סלון, האוירה מעט שונה, וזהו בעצם כל הקסם.

אחת הקהילות היהודיות העתיקות בעולם, היא הקהילה היהודית בבנגאזי. היא גם הקהילה העתיקה ביותר מתוך קהילות צפון אפריקה, והתמקמה בעיר במאה הרביעית לפנה"ס, והמשיכה להתקיים בעיר, עד לשנות השישים של המאה הקודמת. שואת יהודי לוב החלה, עם פרסום חוקי הגזע בשנת 1938, והסתיימה רק עם כיבוש לוב ע"י  הבריטים, מידי איטליה הפאשיסטית של מוסוליני.

נהוג לציין את קהילות יהדות אירופה, מזרחה בעיקר, בהקשר לשואת העם היהודי. שנים רבות לא דובר על שואת היהודים במדינות ערב. כבכל שנה זיקה גן יבנה מקפידה לקיים את זכרון בסלון והשנה במסגרת הפרוייקט יתארח ויספר את סיפור המסע והגבורה של אבא מאיר רגיניאנו ז"ל, בנו דרור.

. הציבור מוזמן, השתתפות ללא עלות, בהרשמה מראש, בקישור הבא http://bit.ly/3KsyXto

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה