עד הסבב הבא - שוב נחתם הסכם רגיעה עם החמאס

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('00d9354e-4dad-4abf-b2fd-2cdd30be1d1e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('00d9354e-4dad-4abf-b2fd-2cdd30be1d1e','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15]]);})

לאחר כ כ-100 שריפות ביישובי עוטף עזה אל מול תגובה מאופקת של ישראל ולאחר עצירת הדלקים לעזה, המצרים (כרגיל) ונציגי האו"ם החתימו את הצדדים (בפעם המי יודע כמה) על הסכם רגיעה -
דלק, הרחבת הדיג, החזרת סירות דיג (ולא פורסם מה עוד) בתמורה לשקט.
ליברמן בתגובה - מי שלא מסוגל להתמודד עם ארגון הטרור חמאס במעשים, גם עם הגרעין האיראני יתמודד רק בדיבורים.
לפיד: ממשלת ישראל איבדה כל עניין בתושבי העוטף".

דוברות כב"ה מחוז דרום

נחתם הסכם רגיעה בין ישראל לחמאס, בתיווך של האו"ם והמצרים.

ההסכם הושג לאחר שבשבוע האחרון פרצו כ-100 שריפות ביישובי עוטף עזה - אך צה"ל נמנע מלהגיב. אתמול פרצו 25 שריפות לאורך היום ביישובי העוטף - ובלון תבערה נחת בבית ביישוב במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים. ביום רביעי פרצו 19 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה, רובן במועצות האזוריות שער הנגב ואשכול.

בתמורה להפסקת האלימות ריסון ההפגנות השבועיות על הגדר והפסקת טרור הבלונים, ישראל תאפשר להחזיר את מרחב הדיג ואת העברת הדלקים לעזה. בנוסף ישראל התחייבה לפי הדיווח הסכם להשיב לרצועת עזה 60 סירות דייג עזתיות שהוחרמו על ידי צה"ל.

עם הסיכום, עברו במעבר כרם שלום ארבע מכליות סולר לרצועת עזה, ובזכות כך תשוב לפעילות מלאה הטורבינה השלישית בתחנת הכוח בעזה.

במקביל, במהלך היום ( יום שישי ) נחת בנגב המערבי זר בלונים ענק, שאליו חובר ספר החשוד כמטען נפץ, אך הערכה היא שהוא שוגר במהלך הלילה.

בישראל מקווים שההבנות יחזיקו מעמד, חמאס ירסן את המפגינים שיגיעו אחר הצהריים לגבול ויעצור את הפרחת בלוני התבערה.

פרשנות יישובניק נט:

לנו תושבי הדרום ועוטף עזה ברור שמדובר בעוד הסכם -

הרי לחמאס אין אינטרס לסגור את כל סיפור הלחימה בהסכם, כיוון שכל עניינו הוא להשאיר הסכמים פתוחים, מחוררים.

כל שחמאס רוצה הוא כסף, דלקים וכו כדי להמשיך לבנות את כוחו הצבאי לקראת הסבב הבא.
ושרק נעז להעביר מזוודה עם פחות כסף מהמצופה וכפי שאנו כבר יודעים - עם האוכל בא התאבון.

כבר היינו בהסדרה גדולה שקבעה שבהתחלה תהיה הפסקת ירי, ואז ישראל תכניס סחורות ואז יגיע שלב של הכנסת מפעלים, פיתוח כלכלי, נמל והחזרת שבויים ונעדרים.... מה חדש? החדש הוא שאנו מבקשים פחות ופחות והם יותר ויותר.

ח"כ יאיר לפיד הגיב:
"ההסכם הזה שווה כלום כמו קודמיו. כמה ימי שקט וחזרה לשגרה. חמאס מחזיק ושולט משני צידי הגדר, ברצותו מבעיר את השטח וברצותו חותם על רגיעה. ממשלת ישראל איבדה כל עניין בתושבי העוטף".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן הגיב על ההסכם בדף הפייסבוק שלו:

"גם הבוקר, כמו בריטואל חוזר, הודו אנשי חמאס לנתניהו על כל ההקלות שניתנו להם במסגרת הסכם הכניעה המגמתי מצדנו ושלחו לתושבי מדינת ישראל זר בלונים ענק עם מטען נפץ. הדרך להימלט ולא להשיב על מתקפת טרור מתמשכת עם מאה שריפות בשבוע בעוטף עזה היא לדבר על מאה פצצות גרעין באיראן. מי שלא מסוגל להתמודד עם ארגון הטרור חמאס במעשים, גם עם הגרעין האיראני יתמודד רק בדיבורים. יש רגעים בחיים שבהם חייבים ליישם את האימרה - כוח יענה רק בכוח".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה