מפגש זום מרגש במיוחד נערך בין נציגי בי"ס "בן גוריון" בגן יבנה לבין שמואל אגבר אביו של רותם ז"ל

$(function(){setImageBanner('e2c48807-7f3c-4166-b71d-2a56eb152822','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

במסגרת פרויקט "מתחברים וזוכרים" נערך מפגש זום בין שמואל אגבר, אביו של רותם אגבר ז"ל, תלמיד בית הספר "בן גוריון" שנפל בעת מילוי תפקידו לבין נציגי בית הספר. המפגש נערך ביום הזיכרון 28/4/2020 ובמהלכו סיפר שמואל לתלמידים הנרגשים ולצוות אודות רותם אשר נהרג בל' בשבט, 15/2/1999 בעת שליווה שיירת טנקים. נהג הנגמ"ש בו נסע רותם סטה מהדרך ונפל לתעלה. רותם, נהרג במקום.

דוברות מועצה מקומית גן יבנה

 "בשנת 1983 התיישבנו בגן יבנה, ורותם ואחיותיו נקלטו בביה"ס "בן גוריון". רותם למד באוניברסיטה בירושלים, ובהמשך נסע לביג'ין ללמוד את השפה והתרבות הסינית. כשחזר מסין שימש כעובד סוציאלי לעובדים הזרים הסינים שבארץ, ואפילו זכה מהם לכינוי "לודילו". החלום של רותם היה להתחתן עם סינית ולהצטרף לצוות המרצים במחלקה ללימודי המזרח  באוניברסיטת ירושלים.

התכונה שהכי אפיינה את רותם היא הצניעות. הוא לעולם לא התרברב למרות היותו מצטיין מגיל צעיר מאוד."

כשנשאל לגבי האסון והבשורה המרה שיתף ואמר:"כשרותם נהרג הייתי בשירות מילואים כחובש בכיר. שנים האשמתי את עצמי. איך יתכן שהבן שלי נהרג, ואני שהצלתי חיים של אחרים לא יכולתי להציל אותו?         עם השנים הכאב הולך ומתעצם, ואני מתגעגע אליו עוד ועוד."

" ואיך אתה מתמודד עם העובדה שהשנה בגלל הקורונה לא הלכת ביום הזיכרון לבית העלמין?" שאלו התלמידים.

"השנה בשונה משנים קודמות עליתי לקבר של רותם אתמול וגם שלשום. בנוסף, 2 תלמידים מכיתה יב' מתיכון "אורט רבין" הגיעו לביתי, ועמדו לצידי בזמן הצפירה. הם היו שותפים לכאב שלי ואני מעריך מאוד את היוזמה הזאת."

"אז איך מתמודדים עם האובדן הכבד? איך ממשיכים הלאה?" נשאלה שאלה נוספת לשמואל.

"זקן סיני חכם יעץ לי לכתוב על רותם, ומאז שנהרג אני כל הזמן כותב וכותב על השכול. אני מוציא לאור אחת לשנה ספר " שיח שכולים" המקבץ סיפורים של משפחות שכולות על יקיריהם שנהרגו." ענה בתשובה.

הקהל התעניין בשאלה מדוע בחר שמואל לקרוא למפגש "כמה קשה לגדל ילד מת? יותר מאשר ילד חי!"  שמואל הסביר, שכהורים אנו מגדלים את הילדים בצורה טבעית, בהתאם לגיל שלהם ולאתגרים שהם מזמנים לנו החיים, אולם לגדל ילד מת משמעו לעסוק כל העת בפעולות להנצחתו, בהסברה, בליווי ובחינוך תמידי. "

אחת התלמידות בישרה לשמואל כי גדוד רותם בתנועת הצופים שביישוב נקרא על שם בנו, ומירי כהן מיהרה לחבר בין ראש השבט לבין שמואל.

רגע לפני סיום, ערך שמואל למשתתפים סיור וירטואלי בחדרו של רותם ז"ל, אשר 15 שנה לא נכנסו אליו, ורק אחרי מות אשתו חיה העז שמואל להיכנס לחדר זה.

שמואל הציג בפני המשתתפים את חפציו של רותם: הכרית שקיבל רותם מהצבא לאחר שנהרג, הדיסקית החצויה שלו,  התרמיל שליווה אותו במילואים ותמונות של הנגמ"ש. הסיור היה עוצמתי מאוד.

בסיום, הודו המשתתפים לשמואל על המפגש המרגש.

 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה