צומת הרחובות עצמאות - יוסף יבנאי בגן יבנה, מקור דאגה לגיטימי לתושבי ותלמידי האזור?

$(function(){setImageBanner('02ab67d3-e041-417f-b56b-0df17f5badfb','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

הצומת ה"תמים" לכאורה, בהצטלבות הרחובות יוסף יבנאי והעצמאות, בגן יבנה, הופך בשעות העומס, ובייחוד ברדת החשיכה לצומת מסוכן, לדברי התושבים הגרים באזור. לפני כשבועיים, בתאונת פגע וברח נפגעה ילדה בת 12 מרכב, בעת שחצתה במעבר החציה, וכל רצונה, היה להגיע לחוג בביה"ס בן גוריון

בתם של משפחת לופו  קסלר,  בסה"כ רצתה להגיע לחוג שלה בבית הספר בן גוריון. הילדה יצאה מבית המשפחה שגרה ברחוב העצמאות, ביום 17.01.24 לקראת השעה 18:00, ושמה פעמיה לעבר מעבר החצייה לכיוון רחוב יוסף יבנאי.  את מה שקרה שם, רק הנהג הפוגע יכול להסביר, מכיוון שהילדה זוכרת רק שניסתה לחצות את הכביש ולאחר מכן שהתעוררה ומסביבה אנשים מקיפים אותה.

מרי לופו קסלר

מספרת לנו מרי, אימה של הקטינה: "הגעתי למקום בערך ב 18:20 אחרי שהזעיקו אותי עוברי אורח. הילדה ישבה באמבולנס, לחוצה ובוכה, לא זוכרת שום דבר מעבר לזה שהתכוונה לצאת לכביש במעבר חציה במקום, ואחר כך התעוררה מוקפת באנשים. לילדה כאב מאוד הראש ותוך זמן קצר התנפחו כמה בלוטות על הראש והוחלט לפנות אותה למיון ילדים על ידי צוות אמבולנס עקב חבלת ראש. במקום היו שוטרים, אמבולנס שהוזמן על ידי עוברי אורח ואנשים שנתנו עדויות עד כמה שהספקתי לשמוע תוך 5 דקות לפנות שנסענו עם האמבולנס ראו תאונה אך לא זכרו מספר או דגם של הרכב הפוגע."

"השוטר אמר שבמקום הספציפי הזה אין מצלמות. ראיתי שיש מצלמה על הבית מול הצומת. לא יודעת האם פעלה. ויש מצלמות בצומת לפני וצומת אחרי. כשהגענו למיון ילדים שמענו גם מהצוות שם וגם מהצוות באמבולנס שהצומת הזו ידועה בסיכון וכן גם הצומת נילי-עצמאות הסמוכה.  במיון הילדה עדיין לא זכרה מה בדיוק קרה, התלוננה על כאב יד ראש, כתף ורגל ימין. בבדיקה ראינו שפשופים בכתף ימין רגל ימין ו 2 גולות על הראש מצד ימין ושמאל. הילדה הייתה בלחץ ואמרה שיותר לא תלך לבד ברגל לא בית הספר ולא לחוג. גם אחותה בת 10 נלחצה ואמרה שהיא תמיד מפחדת לחצות כבישים ביישוב מהיותה קטנה במימדים ומהירויות שלרוב נוסעים הנהגים ולפעמים ממש בולמים צמוד אליה. אחרי בירור רפואי נעשה CT ראש טראומה שיש דימומים תת עוריים (גולות). הילדה לאט אט נזכרה שכשרצתה לחצות ראתה רכב כהה אפור או כחול (היה חשוך) וממש לא זוכרת מה קרה למעט כשכבר הייתה מוקפת אנשים", הוסיפה מרי.

עפ"י הבירור שעשינו עם משפחת לופו – קסלר, נכון היום, הנהג, שברח ממקום התאונה, בזמן אמת, ככל הנראה, עשה חושבים, הסגיר עצמו, והודיע למשטרה על התקרית. הנושא, עפ"י ידיעתנו,  עתיד להיבדק במישורים משפטיים.

צילום ג'ני זרח

מרי מספרת לנו שבנוסף לתלונה במשטרה, הודיעה על המקרה, באתר המועצה במדור תלונות, עם בקשה לבחון אמצעי זהירות נוספים בצומת הכל כך מסוכן הזה ובצומת הסמוך לה ברחוב נילי  שבשניהם הילדים חוצים לבתי הספר בן גוריון ורבין וממש עמוס באזור בשעות הבוקר וערב - מדובר בכביש מרכזי בגן יבנה -  שלטענתה, ולטענת תושבים נוספים באיזור, הצומת הזה והצומת ברחוב נילי,  מועדים לפורענות. מרי ביקשה בפנייתה ממועצת גן יבנה, בחינת הוספת פסי האטה, סימני אזהרה לנהגים שמראים שהילדים חוצים או כל אמצעי אחר, שיביא לפתרון, מניח את הדעת, וישמור על חיי התושבים.

מרי לופו קסלר

מרי לופו קסלר

מרי לופו קסלר

מרי לופו קסלר

מרי לופו קסלר

תשובת המועצה המקומית גן יבנה למייל של מרי: "המועצה המקומית גן יבנה מקיימת מידי שנה ישיבות בנושא בטיחות בדרכים עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מחלקת הנדסה, משטרת ישראל והמחלקה לביטחון יישובי. במסגרת הישיבות הללו עולים כלל הנתונים השנתיים כגון תאונות, סוגי תאונות, רמת הפציעה וצמתים שעלולים להיות מסוכנים יותר או פחות, על פי נתונים אלה אנו מבצעים בחינה מסודרת ומכינים תכניות עבודה שנתיות."

מרי לופו קסלר

"על פי הנתונים שהוצגו בפנינו על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הצומת המדובר אינו נמצא ברשימת הצמתים שבהם נעשו תאונות מעין אלה. המועצה עובדת על פי תכנית סדורה, מחולקת לנושאי ליבה, במסגרתה, בין היתר, נעשות פעולות הסברה והדרכה, בדגש על חציית הולכי רגל ורכיבה בטוחה ביישוב על ידי היחידה לביטחון קהילתי והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. "

"בנוסף, המועצה מבצעת שיפורים ושדרוגים הנוגעים לבטיחות בדרכים שנבחנים במסגרת וועדות תמרור ותנועה וכוללים, בין היתר, הוספת כיכרות, הוספת תמרורים, סימוני דרך, הוספת מראות ועוד על מנת לשפר את הבטיחות של משתמשי הדרך, הן ציבור הנהגים והן ציבור הולכי הרגל."

"יש פסי האטה על רחוב העצמאות. יחד עם זאת, בזמנו משרד התחבורה הנחה אותנו להוריד פס האטה אחד מכיוון שלטענתו מדובר בכביש עורכי שמחבר בין צירים ראשיים. כפי שציינתי, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הציגה בפנינו נתונים שהראו שהצומת לא מסוכנת יותר ממקומות אחרים. בנוסף, נציגי הרלב"ד הבהירו לנו שרוב תאונות הדרכים מתרחשות במעברי חציה ונובעות בעיקר מחוסר תשומת לב של נהגים. לפיכך, אנו נביא את הנושא פעם נוספת בפני וועדת תמרור ותנועה ונבקש לדון בו שוב. המשך יום נעים וסוף שבוע נעים!"

מרי מספרת לנו שענו לה תשובות מאוד מפורטות וענייניות, במועצה. היא גם בהחלט מבינה שעל פי הבחינות של כל המוסדות המעורבים, הצומת אינו מהווה סיכון, ויש בו את כל האמצעים הנדרשים על פי חוק. אך עקב הבעייתיות המיוחדת, היא מבקשת לבדוק פתרונות נוספים תוך "חשיבה מחוץ לקופסא" על מנת למצוא פתרון מניח את הדעת. במיוחד לאור העובדה שהיישוב הולך וגדל,  כך גם מספר הרכבים, והיציאה הזו מהרחוב העצמאות היא היחידה לכיוון הכבישים של גדרה ויישובים באזור.

ביקשנו את תגובת מועצה מקומית גן יבנה לכל האמור לעיל. התגובה מובאת כאן כלשונה: "המועצה המקומית גן יבנה מקיימת מידי שנה ישיבות בנושא בטיחות בדרכים עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מחלקת הנדסה, משטרת ישראל והמחלקה לביטחון יישובי.  במסגרת הישיבות הללו עולים כלל הנתונים השנתיים כגון תאונות, סוגי תאונות, רמת הפציעה וצמתים שעלולים להיות מסוכנים יותר או פחות, על פי נתונים אלה אנו מבצעים בחינה מסודרת ומכינים תכניות עבודה שנתיות.

 המועצה עובדת על פי תכנית סדורה, מחולקת לנושאי ליבה, במסגרתה, בין היתר, נעשות פעולות הסברה והדרכה, בדגש על חציית הולכי רגל ורכיבה בטוחה ביישוב על ידי היחידה לביטחון קהילתי והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. 

בנוסף, המועצה מבצעת שיפורים ושדרוגים הנוגעים לבטיחות בדרכים שנבחנים במסגרת וועדות תמרור ותנועה וכוללים, בין היתר, הוספת כיכרות, הוספת תמרורים, סימוני דרך, הוספת מראות ועוד על מנת לשפר את הבטיחות של משתמשי הדרך, הן ציבור הנהגים והן ציבור הולכי הרגל.  המועצה תבחן את האופציה להוספת ממתני תנועה נוספים באזור המדובר במסגרת וועדת תמרור ותנועה."

מהמערכת מקווים שימצא פתרון לבעיה, לשביעות רצון כל הצדדים. אך יחד עם זאת, יש לציין כי, כל פתרון שיוצע ואפילו ונראה את יישומו בשטח, טוב ומוצדק ככל שיהיה, תמיד, אבל תמיד, האחריות תהיה בידי הנהג שאוחז בהגה!!!!

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה