קבוצת "ההולכות בשמחה" מגן יבנה יצאו לטיול בלתי נשכח בגליל אל נופי ילדותה של אילנה ירדני טרפלר

$(function(){setImageBanner('71136ae9-b070-44fb-a45a-22db89bbb1fa','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

כבר שנים ש"ההולכות בשמחה", קבוצת ההליכה הגן יבנאית בהובלתה של סיגל אסולין, צועדת בשבילי היישוב והשדות המקיפים אותו. בשבוע שעבר, הן יצאו לטיול בנופי הגליל העליון ליום שכולו חוויות בהדרכתה של אילנה ירדני טרפלר שלקחה את החברות אל נופי ילדותה.

בשבוע שעבר, יצאו עשרים בנות קבוצת "ההולכות בשמחה" מגן יבנה לטיול אל הגליל העליון. הם השכימו קום ועלו על מיניבוס שלקח אותם היישר אל מושב דישון, שם גדלה חברת הקבוצה אילנה ירדני טרפלר, מעצבת וסטייליסטית, מלאת שמחה ואהבה לעולם. הצילומים עוצרי הנשימה שמעלה אילנה בכל טיול אליו היא נוסעת ברחבי הארץ, הביאה את בנות "ההולכות בשמחה" לבקש לטעום מקרוב את החוויות אותן היא אוספת. 

אילנה, איך התחיל רעיון הטיול?

"הפייסבוק שלי גדוש בנופים מרהיבים של ארצנו היפה. אני אוהבת לטייל ולצלם וכמובן, לחלוק את האהבה שלי עם החברים. רבים מהנופים שאני מצלמת הם מנופי הילדות שלי. גדלתי במושב דישון שבגליל העליון בבית שכולו הכנסת אורחים ואהבת אנשים. גם החברות שלי לקבוצת "ההולכות בשמחה" נחשפו לתמונות וביקשו שאקח אותן לטיול אל נופי ילדותי. וככה, ארגננו מיניבוס ויום טיול גדוש בחוויות ויצאנו לדרך בדיוק בשש בבוקר. בעשר בבוקר כבר היינו במושב דישון על נופיו היפהפיים, שם חיכה לנו שולחן ענק גדוש בכל טוב לארוחת הבוקר. "

התחנה הראשונה של הבנות, היתה בכרמים של מושב דישון. שם חיכתה להן  ארוחת בוקר מפנקת וטעימה עם כל מה שיש לגליל העליון להציע. "בן הדוד שלי היקר חיכה לנו עם הסברים על הכרמים הנפרשים מול עיננו וגם אחי וחברה טובה, גננת בגמלאות  מהמושב, הגיעו לבקר ולתת חיבוק. ישבנו בזולה וספגנו את האוויר הטוב של הגליל." 

בתמונה: "ההולכות בשמחה" נהנות מארוחת בוקר בין הכרמים של מושב דישון.

אילנה ירדני טפלר

בין נקודה אחת לאחרת במהלך הטיול, סיפרה אילנה לחברותיה על ילדותה המיוחדת במושב דישון הממוקם במרחק. קילומטר אווירי בלבד מלבנון על כל המשתמע מכך,(כולל סיפור על בחור שנהרג ממוקש שהוטמן על ידי מחבלים במגרש הכדורגל של המושב.) אילנה מספרת על הוריה. שנפגשו באוניה בדרך לישראל לאחר שעברו את התופת של השואה, על בית שתמיד היה פתוח לאורחים. על אמה והשכנות שסרגו גרביים וכובעים לחיילים וגם אפו להם עוגות באהבה גדולה. 

לאחר ארוחת הבוקר המשיכו הבנות אל נחל דישון שם צעדו בוואדי לאורך הנחל ושכשכו את הרגליים במים בהנאה.

בתמונה : משכשכות רגליים במימי נחל דישון הצוננים 

אילנה ירדני טפלר

משם, המשיכו הבנות אל יקב אדיר הסמוך שם נהנו מטעימות יין וגבינות מקומיות.

בתמונה: הבנות נהנות מיין משובח ביקב "אדיר".

אילנה ירדני טפלר

כטוב ליבן ביין, המשיכו הבנות אל מצפה חוסיין הממוקם בין קיבוץ יפתח לקיבוץ מנרה. המצפה קרוי על שם חוסיין אמאר שהיה תת אלוף בגולני ונהרג בשנת 1984 עם עוד ארבעה מחייליו בהיתקלות סמוך לגבול. ממצפה חוסייין אפשר להשקיף על כל העמק הנפרס מתחתיו  ואת חלקו הצפוני של עמק החולה. בנקודה הזו, סיפרה אילנה לבנות על גידולי התירס שאפיינו פעם את העמק וכמובן על האקליפטוסים ששימשו לצורך ייבוש הביצות. 

ממצפה חוסיין, המשיכו הבנות למצפה נוסף ליד מושב רמות נפתלי שם צפו בחלקה הדרומי של שמורת החולה והתפעלו מהנוף עוצר הנשימה שנפרס מולן. 

אחרי ששאפו אל קרבן אוויר פסגות, המשיכו הבנות אל התחנה הבאה בטיול, הכפר הצ'רקסי ריחנייה. אילנה מספרת כי בארץ, קיימים שני יישובים צ'רקסים בלבד: כפר כנא וריחניה ומתבלת בסיפור על רועה הכבשים של המושב שגר עם משפחתו במושב. ביתו, המוסלמית, למדה עם אילנה בבית הספר הדתי והפכה לחברתה הטובה.

בתמונה: מוזיאון הצ'רקסים בריחנייה 

אילנה ירדני טפלר

בריחנייה, סעדו הבנות במסעדת נלצי'ק שם נהנו ממגוון מנות צ'רקסיות אותנטיות טעימות ומסיפורים מפיה של אילנה אודות העדה הצ'רקסית במוזיאון הסמוך כשמנהל המוזיאון מתפעל מהידע הרב אותו מפגינה אילנה. 

בתמונה: בנות "ההולכות בשמחה" נהנות מכל רגע 

אילנה ירדני טפלר

הערב ירד והבנות כבר היו צריכות לחזור הביתה מלאות חוויות וחיוכים. מבטיחות לעצמן שלא יעבור זמן רב עד שיצאו בוודאי לטיול מרתק נוסף בהובלתה של אילנה. 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה