קהילת מעיין גן יבנה משמרת לכידות בתוך חרבות ברזל

$(function(){setImageBanner('a60a1036-9b17-42ac-91cb-72d2c6479535','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

מה קורה לקהילה שכמה מחבריה איבדו יקירים וחלק מחבריה מתגוררים במרחק? איך קהילה מתמודדת עם מצב לחימה וממשיכה לשמר לכידות, להתחזק ולחזק? עם שאלות אלו ואחרות נאלצה קהילת מעיין גן יבנה להתמודד בחודשים האחרונים. "מעיין" הינה קהילה יהודית ישראלית עצמאית. בסיס הקהילה פועל בגן יבנה למעלה מ-16 שנה ומונה כ-30 משפחות קבועות

באסון ה-7 באוקטובר, שתי משפחות מתוך הקהילה שכלו יקירים: מאיר וריטה כפיר שכלו את הבן גלעד ז"ל. סמדר ושלמה אלפסה גורן שכלו את האח והגיסה אבנר ומיה גורן ז"ל. כל אחת מהמשפחות, בדרכה שלה, נאלצה להתמודד עם סימני שאלה לא-מעטים עד שקיבלו את הבשורה הקשה מכל וממשיכה להתמודד עם הכאב ועם אינספור קשיים מורכבים הנובעים מן המציאות החדשה.  

קהילת מעיין גן יבנה

עד ל-7 באוקטובר, נהגה קהילת מעיין לקיים בצוותא קבלות שבת בתדירות של פעם בשבועיים, כמו גם אירועים משותפים סביב לוח השנה היהודי, טיולים, מפגשי ספרות ותוכן ועוד.

במקביל לצעדי תמיכה פרטניים, ליווי וגיבוי המשפחות, הבינו בקהילת מעיין שיש להתגבר על פחדים ותחושות געגוע למפגשים בין החברים כמו גם לשיגרה כלשהי. כמה חברים שחלקם אינם מתגוררים בגן-יבנה, ציינו שהם חוששים לנהוג בחושך. המסקנה שהתגבשה – לקיים מפגשי שבת קהילתית פעם בשבוע, במקום קבלת שבת פעם בשבועיים. זו באה לידי ביטוי בלמעלה מ-10 מפגשים שכבר התקיימו בבקרים.

קהילת מעיין גן יבנה

המפגשים נפתחים באימון גופני, כדי לאפשר ללחץ המצטבר בגוף להשתחרר בעדינות.  מתברר שבין חברי הקהילה רבים עוסקים ביוגה, צ'י-קונג, טאי צ'י, פילאטיס ועוד. לא זאת אלא עוד שהם שמחים לשתף אחרים בתחומי הידע שלהם ולהוביל שעה קלה של תרגול.

בהמשך מתקיים מינגלינג על נשנושים קלים ואז מתכנסים הנוכחים לדיון קצר בפרשת השבוע, גם זה – בהנחיית אחד מחברי הקהילה.

קהילת מעיין גן יבנה

בנוסף חידשה הקהילה מסורת ישנה – ארוחות ערב משותפות המתארגנות בבתי חברים. כמו כן מתקיימים מפגשים בנושאים ספרותיים, ובקרוב יתחדשו סיורים רגליים לאורך שביל ישראל.

"העיקר הוא תחושת הביחד שאנחנו מצליחים לשמר, כשהחוט המקשר הוא החיבור שלנו לארון הספרים היהודי, הישראלי, למסורת היהודית, לציונות ולאהבת הארץ" אומרת חנה גורן, חברה ותיקה ורכזת הקהילה לשעבר.

"אני בעלת משפחה קטנה מאד. החיבור לקהילה בכלל ובימים אלה בפרט מחדד בי תחושת שייכות. זה כמו חיבוק גדול. אולי ככה מרגיש קיבוץ?" מסכמת מרסל הדר.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה