קק"ל וקהילת "עם הטבע" נותנות "פייט" לכלכלה הגלובאלית

$(function(){setImageBanner('1ae77097-37c2-4456-8ec4-91c856efb463','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

עשרות תושבים מגן יבנה נענים למיזם החדש : שוק מכירות על טהרת התוצרת העצמית. יזמי השוק מעדכנים בשלושה מועדים נוספים במהלך הקיץ ומזמינים יצרנים נוספים להשתתף במיזם.

"שוק תוצרת עצמית הוא המענה שלנו לכלכלה הגלובאלית בה אנשים רגילים להזמין מוצרים תעשייתיים מכל רחבי העולם. המחיר הזול של מוצרים מסין ומדינות עולם שלישי לא משקף את הנזק הסביבתי של שינוע, אריזות ומוצרים שחיי המדף שלהם קצרים. בשוק תוצרת עצמית אנחנו מציעים תפיסת עולם כלכלית-חברתית-סביבתית אחרת. קנייה מתוצרת עצמית של תושבי גן יבנה זה חיזוק הכלכלה המקומית, זה קנייה של מוצרים טריים ואיכותיים שלא נסעו חודשים רבים בבטן אוניות, זה פחות אריזות, פחות דלק, יותר דאגה לבני אדם ויותר אחריות לאדמה" מציינות ג'ני זרח ונורית תנעמי המובילות את השוק ביחד.

"חיזוק הקהילה והרחבת האפשרויות למפגשי תושבים ביער הקהילתי הוא בלב החזון שלנו" נמסר מהקרן הקיימת לישראל. "עם הטבע"- מרחב חברתי ירוק נבחר על ידי קק"ל להיות מרכז ארצי מדגים לקהילתיות ביערות קק"ל והשוק המדובר הוא רק דוגמא אחת מני רבות לפעילות מבורכת זו. 

" עם הטבע" הנו מרחב ירוק השם לו למטרה לטפח אורח חיים של שותפות קהילתית , אחריות סביבתית ויזמות עסקית חברתית. "עם הטבע" קמה בשיתוף קרן קיימת לישראל במטרה להוות מודל עירוני שיהיה בסיס ודוגמא עבור קהילות נוספות ברחבי הארץ. אחת מהמטרות המרכזיות של "עם הטבע" היא עידוד תושבים ליציאה מעמדת הצרכנים הפסיביים והפיכתם לקהילה אקטיבית הלוקחת אחריות על עיצוב הסביבה שלה ואורחות חייה. 

צילום: איתן וכסמן

בחווה האקולוגית כולם אחראים למה שקורה המשתתפים והן מבקרים מוזמנים לקחת חלק בשמירת יופיה וייחודה של החווה האקולוגית. גם עזרה בארגון והצעת רעיונות ויוזמות חדשות. החווה מעודדת יצירה תרבותית מקורית. ביום חמישי לפני שבועיים, התקיים שוק התוצרת העצמית הראשון בגן יבנה לעונת הקיץ. השוק נערך בתחומי כפר הילדים והנוער "בית אפל" בהשתתפות 15 דוכנים שונים. התנאי להשתתפות בשוק הוא ייצור עצמי של המרכולת. 

איתן וכסמן

מבין בעלי הדוכנים בלטו שתי נערות צעירות. האחת, אורי תלם, אופה ומוכרת עוגות ועוגיות ביתיות, השניה, דור פרחי, מייצרת מוצרי קוסמטיקה וטיפוח מחומרים טבעיים. בנוסף להן הועמדו דוכנים עליהם הונחו פסלי רשת, כלי חרס, מאכלים טבעוניים ואוכל אתיופי, חטיפי בריאות, שמנים, עוגות ומאפים, תכשיטים, בגדים ופרטי אופנה. עשרות תושבים הגיעו לתמוך בבעלי הדוכנים וליהנות מחוויה נעימה.

איתן וכסמן  המבקרים זכו לטעום משייקים אשר התבססו על תוצרת מקומית כמו פרי המורינגה, הנחשב למזון על, עלי נענע רעננים, פיתות שנאפו במדורה במתחם ונטבלו בגבינות וממרחים טעימים על טהרת צמחי התבלין הגדלים במקום. בנוסף, זכו המבקרים להפעלות לילדים ומשחקים בחיבור לטבע. 

יצרני תוצרת עצמית המעוניינים בהקמת דוכן מוזמנים לפנות דרך עמוד הפייסבוק של "עם הטבע" או להתקשר אל ג'ני זרח 052-3509069

מועדנאיתן וכסמן מועדים נוספים בהם יתקיימו שווקי תוצרת עצמית

4/7

25/7

15/8

תודה לאיתן וכסמן על התמונות המקסימות 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה