ראש המועצה ותושבי גן יבנה הציגו התנגדותם לתכנית תמ"ל 1114 לבנייה רוויה במזרח היישוב אל מול אנשי מנהל התכנון

$(function(){setImageBanner('2d63487f-e48f-473a-99df-f06e35cd98a6','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

כזכור, הוועדה הארצית לתכנון ובניה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) החליטה להפקיד תכנית לבניית 1,700 יחידות דיור בסמיכות לבתים בחלק המזרחי של היישוב. התכנית המקורית שתוכננה לשטח זה כללה 300 יח"ד בלבד בצפיפות נמוכה (בתי קרקע), אך במקומה, בכוונת המדינה להקים בניינים גבוהים בני 4 ו-6 קומות

התכנית הופקדה לפני כ-60 ימים, במהלכן הוגשו מאות התנגדויות מטעם תושבי גן יבנה והמועצה המקומית גן יבנה. המועצה והעומד בראש הגישו התנגדות חריפה ומנומקת לתכנית, אך כדי להשיג הישגים של ממש, נדרשה מעורבות גבוהה של התושבים בהגשת התנגדויות גם מטעמם.

מועצת גן יבנה

בשבוע שעבר, ראש המועצה המקומית גן יבנה, דרור אהרון, הגיע אל משרדי מנהל התכנון בירושלים יחד עם המהנדס, היועצים המשפטים, מנהלת הוועדה המקומית והיועצים המקצועיים והציג בפני החוקר של מנהל התכנון את כלל סעיפי ההתנגדות. לאחר מכן הושמעו התנגדויות גם מטעם המועצה האזורית באר טוביה, תאגיד המים 'מי יבנה' וגורמים נוספים.

מועצת גן יבנה

לאחר קיום הישיבה במשרדי מנהל התכנון, הגיעו אנשי המנהל לפגוש את מתנגדי התכנית מקרב תושבי גן יבנה ששלחו מאות מכתבי התנגדות. שמיעת התנגדויות תושבי גן יבנה התבצעה בספרייה העירונית שבמתנ"ס גן יבנה. התושבים הרבים שהגיעו הביעו את עמדתם, את התנגדותם ואת דעתם על הכשלים שבתכנית.

ראש המועצה, דרור אהרון: "התכנית שהמדינה מקדמת נעשית בצורה מנותקת מהשטח, בחוסר הבנה של צרכי היישוב וללא התחשבות בנושאי תחבורה כגון רחובות צרים והיעדר מקומות חניה, ביוב, שכן אין פתרו ביוב מתאים, מים, חשמל, מחסור באזורי תעסוקה וכמובן שינוי צביון האיזור והשכונה מצמודי קרקע לבניינית קומות. הבענו התנגדות לתכנית לאורך כל הדרך והשבוע הצגנו אותה בפני החוקר מטעם מנהל התכנון. אני גאה ומברך את מאות תושבי גן יבנה שהגישו התנגדויות לתכנית והגיעו להציג אותן מול אנשי מנהל התכנון במפגש שהתקיים בספרייה העירונית. הגעתם, דיברתם לעניין, הצגתם נימוקים מבוססים ואני מקווה שכל מה שאמרנו ייפול על אזניים קשובות".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה