שישי אישי והפעם עם ירדנה אוקמן סגנית ראש המועצה ומחזיקת תיק החינוך במועצה, אשת עסקים ופעלים נמרצת

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('5fe58f55-e5e4-493c-9d70-4c54e0846424','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('5fe58f55-e5e4-493c-9d70-4c54e0846424','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15]]);})

היא הגיעה לגן יבנה מאשדוד כשחיפשה אחר מקום קהילתי ושיתופי לגדל בו ילדים לאחר שירות צבאי בנחל. שימשה כיו"ר הנהגת ההורים בבתי הספר היסודיים והתיכונים בהם למדו ילדיה כשההמשך הטבעי כבעלת תואר בהוראה ואכפתיות גדולה לסביבתה היה ניהול תיק החינוך במועצת גן יבנה בהתנדבות מלאה ובמשרה מלאה כשהיא משמשת גם מנהלת בעסק המשפחתי המצליח ופעילה כיו"ר זיקה ומפלגת "יש עתיד" ובין לבין מוצאת זמן לנכדה הקטנה שלה.

"הגעתי לגן יבנה מאשדוד מאחר וחיפשתי אחר מקום קהילתי. כמי ששירתה בנחל וגרה בקיבוץ חצרים, אהבתי את השיתופיות והמעורבות החברתית הגדולה בצורת החיים הזו. בשכונה בו הייתי אמורה לבנות את ביתי באשדוד בה גדלתי הכל היה מוקף חומות לבנות. לא רציתי לגדל את הילדים שלי מאחורי חומות." אומרת ירדנה אוקמן. 

ירדנה אוקמן בעסק המשפחתי

איך הגעת לתפקיד מנהלת תיק החינוך במועצה?

כשעברנו לגן יבנה התחלתי להיות בהנהגות של הגנים בהם למדו הילדים שלי. גם בשכונה בה גרנו שהיתה רחוב הולנדי סגור ארגנתי אירועים סגורים כמו ימי עצמאות בהם עשינו ביחד על האש, רקדנו לצלילי די ג'יי ובשבתות רבות נסענו לטיולים משותפים בכל פעם למקום אחר לא לפני שאני לומדת מסלולים ומכינה סיפורי מקום ומגדירי צמחים לזיהוי הצמחייה באזור. ההתחלה האמיתית היתה כשהילדים שלי החלו ללכת לבית הספר "מכבים" שהיה אז חדש ובתחילת דרכו. הצלחנו כהורים מאורגנים להצמיח את בית הספר ולבנות אותו היינו הורים מעורבים. ארגנו יום שדאות כשערב לפני לימדתי את הילדים לבנות אוהלים. התמקמנו ביער עזריקם ובנינו מחנה כשכל ילדי בתי הספר מגיעים לבקר אותנו. כשהילדים שלי עברו לתיכון אורט רבין הייתי יו"ר הנהגת ההורים גם שם ודי התבקש שאלך לאחר מכן למועצה המקומית. קיבלתי פניות מפוליטיקאים ביישוב ורצו שאכנס לרשימה שלהם. לא הרגשתי שייכת לפוליטיקה עד שמוריס, השכן היקר שלי אמר לי, תקשיבי, אם לא נכניס אנשים טובים לתוך המערכת איך נשנה אותה? וזה שכנע אותי, נפל לי האסימון ובחרתי במצע של דרור. פוליטיקה ישרה ונקייה מקומבינות, הרגשתי שמצאתי את המקום שלי לעשות ולשנות. דרור הוא שותף מעולה לדרך וחבר אמיתי. אני משמשת כסגנית ראש המועצה ומחזיקת תיק החינוך כפי שעשיתי בקדנציה הקודמת. אני עובדת בהתנדבות מלאה שעות ארוכות ונהנית מכל רגע."

כאשת עסקים המנהלת עסק מצליח איך את מצליחה לשלב בין העיסוקים? 

" אני מנהלת את עסק של קרמיקה וכלים סניטריים שהיה של אבא שלי ביחד עם אחותי ונהנית מכל רגע. מטבעי אני אוהבת אסתטיקה, אוהבת להתלבש יפה ובעסק יש לי הזדמנות לעזור לאנשים לעצב א הבית בטוב טעם. יש ימים שאני עובדת בעסק עד הצהריים ואז יוצאת למועצה ויש ימים בהם אני עובדת בבוקר במועצה ונוסעת לעבודה אחר הצהריים. נפל בחלקי מזל גדול לשלב בין אהבתי הגדולה לאסתטיקה בעיסוק בו אני מרוויחה את לחמי לבין חינוך . אני יוצאת לתערוכות בחו"ל בוחרת דגמים, צבעים וגם דואגת להגשים חלומות בהם אני נכנסת לבתי הספר בגן יבנה ומרגישה שנעים ללמוד בהם. אני רוצה שהילדים יהיו מאשרים. לא חשוב רק לקבל 100 במתמטיקה חשוב גם שיהיו ערכים."

מה את נוהגת לעשות בסופי השבוע שלך?

"בסופי השבוע אני משתדלת להיות המון עם הנכדה שלי שהיא בת שנה ושלושה חודשים. יוצאת לטיולים בשכונה,נוסעת אתה לספארי. בשבת כשהילדים לא מגיעים אני אוהבת לבלות עם חברים ובתקופת הקיץ אני אוהבת להיות בים. אני אוהבת את הים והוא הדבר היחיד שחסר לי בגן יבנה. "

מה את אוהבת  בגן יבנה?

" אני אוהבת את הקהילתיות, הערבות ההדדית, האכפתיות של השכנים, של האנשים ביישוב אחד מהשני גם בפן הפוליטי יש המון שיתוף והדדיות".

מה היית משנה בגן יבנה?

"הייתי רוצה לקדם למידה משמעותית כלומר להעניק לילדים יותר חופש בחירה בנושאים הנלמדים אני מאמינה שכאשר ילד מתעניין בנושא הלימודי הוא לומד טוב יותר במקום לשנן. חוץ מזה? הייתי שמחה להביא את הים לגן יבנה. אז היא היתה מקום מושלם. "

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה