שיתוף פעולה חדש בין המועצה המקומית גן יבנה לבין ארגון ידידים למען תושבי גן יבנה

$(function(){setImageBanner('64fbfcbb-0059-4d54-b4bb-8148c6684038','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

לאחרונה, התקיימה פגישה מוצלחת בין נציגי המועצה המקומית גן יבנה לארגון ידידים במסגרתה סוכם על שיתופי פעולה במספר תחומים. בנוסף, קיימו נציגי עמותת ידידים הדרכה מקצועית לאנשי הפיקוח והשיטור המשולב של המועצה. מתנדבי ידידים מספקים עזרה ראשונה לא רפואית בדרכים ובבתים 24 שעות ביממה למעט שבת וחג.

בשבוע שעבר (שני) התקיימה פגישה של ראש המועצה המקומית גן יבנה, דרור אהרון, אילן סויסה, מנכ"ל המועצה, עם מנהלי ידידים: ישראל אלמסי, מנכ"ל ידידים; לייזי שטרן, סמנכ"ל הארגון; וירדן יהודה, מנהלת סניף גן יבנה. מטעם המועצה השתתפו בפגישה גם ציפי שילוח, מנהלת ביטחון וחיזוק קהילתי; ימית עופרי, מנהלת אגף הרווחה; עומרי וייסמן, עוזר ראש המועצה; ואמיר גברא, מנהל אגף הביטחון.

בתחילת הפגישה סקרו מנהלי הארגון את פעילות ידידים ברמה הארצית והציגו נתונים של פעילות הארגון ברחבי המועצה והסביבה. במהלך הפגישה הועלו נושאים שונים וסוכם על שיתוף פעולה בין הצדדים במגוון נושאים, ביניהם: שת"פ בין המוקד העירוני ומוקד ידידים, פעילות המתנדבים במסגרת המועצה וקיום ימי הדרכה למתנדבים חדשים, מענה של מתנדבי ידידים בשעת חירום ובאירועים משמעותיים במועצה, פרסום הארגון במדיות העומדות לרשותה של המועצה, וכן סיוע המועצה בהגדלת מעגל המתנדבים של הארגון על ידי הסברה והנגשת המידע לתושבים.

בנוסף, תיבחן אפשרות לשיתוף פעולה בגיוס נוער בסיכון למטרת התנדבות משמעותית בארגון כפי שארגון ידידים מקיים בערים רבות ברחבי מדינת ישראל במסגרת מחויבות אישית. דובר כי בהמשך תתקיים פגישה נוספת בין מנכ''ל המועצה, אילן סויסה, לבין מנהלת סניף גן יבנה בידידים, ירדן יהודה, להעמקת בחינת הנושאים הנ"ל.

אחד הנושאים שעלה לדיון, ושכבר בא לידי ביטוי בפועל, הוא שת"פ בין הפיקוח והשיטור העירוני לבין ארגון ידידים, זאת על מנת להרחיב את הסיוע שניתן לתושבים בעתות חירום, גם בנושאים שאינם באחריות ישירה של המועצה.

אנשי הפיקוח העירוני והשיטור המשולב במועצה זכו בימים האחרונים לקבל הדרכה מקצועית בנושא חילוץ ממעליות ופתיחת רכבים נעולים לצורך חילוץ ילדים שננעלו ברכב. ההדרכה החשובה התקיימה ביוזמת המועצה, כשהידע העיוני והמעשי הועבר ע"י מדריכים מוסמכים מטעם ארגון ידידים.

ההדרכה התקיימה באוויר הפתוח, כשבמהלכה כונסו המשתתפים למתחם ייעודי בו ניתן להתאמן באופן מעשי על תרגיל החילוץ, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות.

מתנדבי ארגון ידידים מספקים סיוע בשלל תחומים, ביניהם: סיוע בהחלפת גלגל, התנעת רכבים, מילוי מים/שמן/דלק בכבישים מהירים, ובפתיחת רכבים נעולים באמצעות ציוד מקצועי ללא כל נזק. בנוסף, מתנדבי ידידים מבצעים חילוצי שטח לרכבים שהתחפרו, מסייעים בפתיחת דלתות בתים שנטרקו ועוברים הכשרות מקצועיות לחילוץ לכודים ממעליות.

כיום מונה הארגון למעלה מ־28,000 מתנדבים ומתנדבות, עשרות מהם פועלים בתחום המועצה האזורית גן יבנה והיישובים הסמוכים. כעת פועל הארגון להרחיב את מעגל המתנדבים. בשנה החולפת מתנדבי הארגון סייעו בהצלחה ליותר מ-450,000 אזרחים, אשר נתקעו בדרכים או בבתים ברחבי הארץ.

מנכ"ל ידידים, ישראל אלמסי: "משמח אותי לראות את הרוח הגבית שאנו מקבלים מנושאי התפקידים במועצה האזורית גן יבנה ומודים לראש המועצה דרור אהרון, למנכ"ל אילן סויסה ולשאר הצוות על נתינת היד ושיתוף הפעולה. אנו עסוקים כל העת בחיבורים, וההבנה בצורך לסייע ולהראות את הפנים היפות של ישראל באה לידי ביטוי גם כאן במועצה האזורית בגן יבנה, לטובת תושבי המועצה והסביבה".

עמותת ידידים

ראש המועצה, דרור אהרון: "רוח הפעולה של ארגון ידידים מתחברת בצורה מושלמת אלינו. אנחנו בגן יבנה, פועלים כל העת להגביר את נושא הדאגה לזולת והסיוע האחד לשני, אנו מזדהים מאוד עם אופי הפעילות של ידידים, ומעוניינים להגדיל את רוח ההתנדבות השורה בקרב התושבים. שיתוף פעולה עם ארגון ידידים זוהי נקודת ציון ראויה לשבח עבורנו ובטוח שהשת"פ יישא פרי. בשם ערך הנתינה משמח אותי מאוד לתת יד לפעילות החשובה שמציע הארגון".

לייזי שטרן, סמנכ"ל ארגון ידידים, התייחס להדרכת הפיקוח העירוני: "אנו שמחים לשתף את הידע המקצועי עם גורמים נוספים. הדרכה חשובה זו מתקיימת כחלק טבעי משיתוף הפעולה ההדוק עם רשויות מקומיות רבות ברחבי הארץ, ובכללן מועצה אזורית גן יבנה, לטובת התושבים וכלל אזרחי ישראל".

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה