שכבת י"ב באורט רבין מגן יבנה ציינה את "יום הפלאפל" כמחווה לדוגו, ניצול השואה.

$(function(){setImageBanner('40f46fb3-7c9d-4328-9dca-9d81795a0307','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

ביום ו' האחרון, 18/1 ערכה שכבת י"ב בבית הספר אורט ע"ש רבין מכירת פלאפל לתלמידי ומורי בית הספר כשהם מצוידים בשלטים "עם ישראל חי" ו"נקמתו של דוגו בנאצים על ידי אכילת פלאפל" כך למעשה קיימו את הבטחתם לניצול השואה אותו פגשו במסע הקיץ שלהם לפולין השנה.

דוגו, הוא דוד לייטנר בן ה-88 ממושב ניר גלים הסמוך לאשדוד. זה שנים שלייטנר מציין את יום שחרורו ממחנה אשוויץ בתאריך ה-18/1 באכילת מנת פלאפל ורצוי גם שתי מנות. מבחינתו, זהו הביטוי הפשטני והסמלי ביותר לנצחונו הפרטי על הנאצים. לא עוד נער בודד ורעב בעולם. לייטנר, יליד הונגריה (1930) מספר כי כדורי הפלאפל מזכירים לו את לחמניות ה"בילקלעך" שהיתה מכינה אמו אשר נספתה בשואה. כאשר הגיע לארץ וראה לראשונה פלאפל נזכר דוגו בגעגועים במאכל של אמו וכמובן בבית שהיה ואיננו עוד. בשלוש השנים האחרונות, עוד ועוד ישראלים שמעו על המנהג של דוגו והצטרפו אליו כשהם משתפים ברשתות החברתיות צילומים שלהם אוכלים פלאפל ומקדישים אותו לדוגו. 

דוברות מועצה מקומית גן יבנה

כך עשו גם תלמידי כיתות י"ב בבית הספר אורט ע"ש רבין. התלמידים ששבו ממסע לפולין באוגוסט האחרון פגשו בו את דוגו שסיפר את סיפורו האישי והמרגש וכבר אז התחייבו בפניו שיציינו את יום הפלאפל בבית הספר. 

מנהלת בית הספר מרי שפונט:"אנו מחוייבים להנצחת השואה ואני גאה בתלמידנו שפתחו במסורת ברוכה. מיזם שכבתי זה מעלה על נס ערכים דוגמת אהבת הזולת, ערבות הדדית ומנהיגות שהם אבני היסוד בבית הספר בפרט ובחברה הישראלית בכלל. אני מבקשת להוקיר תודה לרכזת השכבה הגברת מירב שושנה, לצוות החינוכי ולתלמידים שהוכיחו וקיימו הלכה למעשה את ייחודיות בית הספר ממנהיגות אישית למעורבות חברתית"

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה