תופעת הוונדליזם בגן יבנה

$(function(){setImageBanner('79cb939b-77e4-4604-b975-8ee94a9d4fbf','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

תופעת הוונדליזם בגן יבנה, עלתה מדרגה, עם נזקים כלכליים, לא מבוטלים, בעשרות אלפי שקלים. אחד מהמקומות שספגו הכי הרבה וונדליזם הם קניון פרנדלי במשטרה החליטו להילחם בתופעה בדרכים ערכיות וחינוכיות

בחודשים האחרונים שמענו רבות על תופעת הוונדליזם שמתרחשת באזור ובקניון פרנדלי בפרט , פנינו להנהלת הקניון שסיפרו על הנזקים האדירים ברחבת הקניון:

"בחודשים האחרונים מידי שבוע הנהלת הקניון נאלצת לפתוח את השבוע במסע לגילוי נזקים עקב ונדליזם שביצעו בני נוער, אשר נצלו את הדממתו של הקניון בשעות הלילה ו/או בסופ"ש.

מעליות ודרגנועים תקולים, לכלוך מאסיבי, פריצות מנעולים, ציוד כיבוי חסר או שבור, שירותים וחדרי החתלה מטונפים או הרוסים – זוהי רק רשימה חלקית של נזקים עמם נאלצה הנהלת הקניון להתמודד.

מידי שבוע, התמודדות אשר בצידה בזבוז אדיר של כספים ומשאבי זמן, סכנה לבעיות בטיחות של ממש, ואף פגיעה לא מבוטלת במוניטין של הקניון.

בחודש האחרון נפגשנו עם דורון רפ"ק נקודה גן יבנה והעלנו את הנושא. דורון לקח את הטיפול בבעיה בכובד ראש.

בסופ"ש האחרונים הקניון רגוע ושקט ללא מעשי וונזליזם, וזאת בגלל שדורון וצוות השיטור מטפלים בצורה נפלאה בתופעה.

דורון והצוות מבצעים ביקורים סמויים/ושאינם סמויים בקניון, ומדברים עם בני הנוער .

נקודת משטרה גן יבנה

כמו כן, מועצת גן יבנה, המשטרה, וצוות הקניון מבקשים כדי למגר את התופעה, וזאת באמצעות הסברה ואכיפה.

במסגרת זו אודה על הירתמות של המועצה בכל הקשור להסברה וחינוך. תודה לכולם על שיתוף הפעולה."

רפ"ק דורון ששון, מפקד נקודת גן יבנה סיפר: "לקראת חודש אוגוסט, יצרתי קשר עם אפרת, מנכ"לית הפרנדלי, וביקשתי להיפגש. נפגשנו במשרדה, ובפגישה, נכח גם קב"ט הקניון שרון. שם, בשיח פורה ומשותף, החלטנו להעלות הילוך בכל מה שקשור ביחסים בין משטרת ק. מלאכי ונקודת גן יבנה, לבינם.

אפרת מסרה בפגישה, שעד השלב הזה, פחות קיבלה תשומת לב מהמשטרה, ושפשוט סוג של "השלימה עם המצב". היא ציינה בפני, שמדי שבוע, בדגש על ימי שישי בערב, מתרחש וונדליזם, בכל מה שקשור לגרימת נזקים, נזק לרכוש, מטפי כיבוי בקומות התחתונות, וונדליזם בלתי רגיל בחדרי השירותים, כתובות גרפיטי, בפינות ההנקה. היזק לרכוש בעשרות אלפי שקלים, בכל המתחם, הפתוח לציבור, גם לאחר שעת סגירת החנויות לקהל.

נקודת משטרה גן יבנה

כך למדנו, שבני הנוער מצאו שם מעין "חלקה טובה", מגיעים בהמוניהם וגורמים נזקים אדירים, שלצערי הרב, הנהלת הפרנדלי צריכה לשאת בהוצאות. הם היו שם אבדי עצות, ולכן, לאחר שהצגתי את הנתונים בפני מפקד משטרת ק. מלאכי, סנ"צ מבורך אברהם, ושיתפתי אותו, הוא הנחה שאנחנו נהיה שם מדי ערב, בדגש על שישי ושבת, בכוחות מתוגברים, כאשר השוטרים ירדו רגלית, יפגינו נוכחות, בולטות, אבל לא רק.

נקודת משטרה גן יבנה

___________________________________________________

מפקד השיטור הנכנס, סגני, יוסי בונן, ואני, החלטנו לייצר שיח פורה עם בני הנוער, הסברו להם, שאנחנו על זה, בכל הכוח. הסברנו את הנזקים הכלכליים שנגרמים לבעלי העסקים, שרוצים להתפרנס, ושבסופו של יום, המקום הזה משרת את כלל הציבור, כלל תושבי גן יבנה, ואנחנו רוצים שיישאר נקי, איכותי וללא נזקים, כדי שכולם ייהנו ממנו.

___________________________________________________

נקודת משטרה גן יבנה

לשמחתי נפלנו על אוזניים קשובות, הנוער הבין את משמעות הדברים, אמנם עדיין מתכנס, יושב, אך אינו גורם נזקים.

בנוסף, יצרנו גם שיח פורה ושת"פ בלתי רגיל עם בעלי העסקים השונים במקום, חנויות שיודעות לדווח לנו על עבירות פליליות ובכלל, וזה בעצם, רק מצביע על שת"פ פורה ויוצא דופן בין בעלי העסקים, בין תושבי גן יבנה, לנקודת גן יבנה, וזאת בשל האמון שהם נותנים במשטרה, כי המענה שלנו הוא מיידי, מהיר ואפקטיבי, כשפנינו לאזרח. אנחנו לא בעד לפתוח תיקים פליליים לנוער שלנו, הם הילדים שלנו.

הסברה ושיח עם התושבים

ראשית,  אנחנו נפעל בהסברה ובשיח פורה. גם אני וגם סגני וגם השוטרים, כבר נכנסנו לכיתות בכלל בתי הספר, תיכוניים ויסודיים, ואנחנו נמשיך ונגיע לכולם. העברנו מסרים בכל מה שקשור לנזקים האדירים שנגרמו בפרנדלי, והעובדה שאנחנו נהיה שם, ונמשיך לקיים שיחות.

אך יחד עם זאת, ברגע שנראה שהשיחות וההסברה לא עוזרים, אנחנו נפנה לציר הפלילי, ונדע לעשות זאת, נזמן את ההורים, ובמידת הצורך נפתח גם תיקים פליליים לבני נוער. אני חושב שזה השיג את המטרה. בני הנוער ובעלי העסקים שיתפו עמנו פעולה בצורה יוצאת דופן.

היום אנחנו במקום אחר, השיח בינינו פתוח, פורה ושוטף, ולכן התוצאות לא איחרו לבוא. אני קורא מפה לכלל האזרחים ולבעלי העסקים, שעדיין לא יצרו קשר, שהם יכולים לפנות אלי בכל זמן, שלב ומועד, ולהרגיש הכי בטוח. ניתן לפנות גם לשוטרים היקרים שלנו, שוטרי השיטור, הסיור, לחוקר הנקודה, פקחי הרשות.

אני רוצה לציין שוב, כי ברגע שמציפים בעיה מולנו, אנחנו לא מתחילים ישר בהליך פלילי, יש לנו את הדרכים והשיטות, שמניתי קודם לכן, דרכן הם מבינים את משמעות הנזקים שנגרמו.

אני רוצה לציין את הרשות, שהיא שותפה מלאה לכל התהליך הזה. מתחילתו ועד סופו, הם קיבלו עדכונים שוטפים והקצו כל מה שניתן לטובת מיגור התופעה.

תודה גדולה לראש המועצה, מנכ"ל המועצה, קב"ט המועצה, על שת"פ מדהים, יד ביד, שכם אל שכם, והתוצאות באמת לא מאחרות לבוא. תודה רבה לכולם."

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה