תושבי נאות המכבים גן יבנה: השמעתם על היוזמה הקהילתית "חוזרים לשורשים"?

$(function(){setImageBanner('8baa4b6f-c4d9-4842-8cdb-cfc9fd9bf942','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

במסגרת גינה קהילתית אשר מוקמת בימים אלו, בשכונת נאות המכבים, בהובלתה של מועצת גן יבנה, מתנ"ס גן יבנה, משרד החקלאות ותכנית "זיקה", יתחברו עולמות התוכן היהודי-ישראלי עם עולם הטבע והגינון. חיבור הקהילה לשורשי המסורת דרך עונות השנה, החודשים והצמיחה בגינה.

"בין שאר פעילויות הגינה יהיה עיסוק במעגל השנה דרך פעילות בראש חודש, מועדי ישראל ועיסוק באחריות האישית של האדם אל מול הטבע. תבנה קבוצת פעילים קהילתיים אשר יהיו אחראים על הובלת האירועים. בהמשך התושבים יהיו עצמאים בתפעול הפעילות בליווי שלנו" מתאר דוד דגו מ"זיקה".

ישבתי עם דוד בפגישה, בה תיאר לי את חזון זיקה וההתרגשות לקראת התחלת עבודות הקמת הגינה הקהילתית בשכונת נאות המכבים בגן יבנה. החזון לא יכול היה לצאת אל הפועל, ללא התמיכה המלאה והמימון של מועצת גן יבנה והמתנ"ס. דוד דגו, תושב הישוב, הצטרף לשורות זיקה לפני מספר חודשים, בתפקיד רכז תחום קהילה.

freepik

 ספר לי על החזון ומטרות העל של היוזמה:

"מטרת המיזם היא ליצור מרחב המביא לידי ביטוי את החיבור בין מסורת ישראל לטבע והצמחת קבוצת
תושבים שיובילו את החיבור הזה. המיזם ישמש כפלטפורמה קהילתית וכמרחב ללמידה חווייתית.
מודל העבודה והתכנים יביאו בעתיד להקמת עוד מיזמים דומים ברחבי הישוב."

מיהו קהל היעד ביוזמה הספציפית הזו?

"בעיקר משפחות הגרות בשכונת נאות המכבים. הרכב התושבים בשכונה מגוון, החל ממשפחות עם ילדים צעירים וכלה באנשים בגיל השלישי. המועצה ראתה לנכון להשקיע בפעילות קהילתית בשכונה זו לטובת תושביה."

freepik

 ספר לי בבקשה, מהם עולמות התוכן של היוזמה, בהיבטים של היהדות הישראלית?

"בקהלת רבה נאמר "תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם קלקלת אין מי שיתקן אחריך"

אנו ניקח מחוכמת השורשים היהודים תרתי משמע, החל מתורת הרמב"ם "צמחי המרפא של הרמב"ם", דרך מעגל השנה על חודשיו ומועדיו וכלה בתחום האקולוגיה והסביבה.
אני אפילו חולם כי בראש השנה תשפ"ד נוכל לרדוד דבש מכוורות שנקים בסמוך לגינה."

 מדוע יש צורך בגינה קהילתית כאשר לכולם יש גינות פרטיות?

"רב הישוב שלנו מבוסס בתים פרטיים וכך, לעיתים, כל משפחה נשארת בד' אמותיה או בגינה שלה ויש פחות מקומות חיכוך עם השכנים ותושבי השכונה. המיזם יאפשר יצירת מרחב מפגש שהתושבים הם חלק בלתי נפרד מהפעלתו למען עצמם וקרוב לבית.

אנו שואפים להביא לקהילה את ההזדמנות להתחבר מחדש לשורשים, לטבע וזה לזה, לתת הזדמנות לאיזון בין החיים המודרניים לבין המגע האינטימי עם האדמה והשורשים. כל זאת תוך שימור לוח השנה היהודי וחזרה לשורשים."

דוד דגו

 מה מקבלת כל משפחה שנרשמת ליוזמה והיכן בעצם הגינה תוקם?

"השטח שהוקצה לגינה הקהילתית נמצא בגינת הקונסרבטוריון בנאות המכבים (בסמוך לקניון המכבים), הוא יחולק ל 28 ערוגות בגודל 4 מטר על מטר. משפחות וילדים יקבלו בין ערוגה אחת לשתיים לגידולים בהתאם למס' המשתתפים. השתילים, המים, וההוצאות השוטפות, לא יחולו על המשפחות, אלא, ימומנו ע"י המועצה ומתנ"ס גן יבנה. מצדם, הפעילים יהיו אחראים על הטיפוח הכללי של הגינה, כמו גם ייזום והפעלה של אירועים קהילתיים יחד עם הצוות."

 אז אם הקוראים מעוניינים, איך בעצם נרשמים ליוזמה?

"ניתן להירשם בלינק הבא: https://forms.gle/9EAcfFbGk1Ewnmyd8

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה