תושבת ניר עוז אפרת כץ נהרגה מתקיפת צה"ל בזמן החטיפה לעזה

$(function(){setImageBanner('e9c893c4-a1c0-44b3-bbeb-9cde45b2597e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

תחקיר צה"ל חושף אפרת כץ תושבת ניר עוז שנחטפה על ידי המחבלים נהרגה ככל הנראה מתקיפת חיל האוויר ב-7 באוקטובר

אפרת כץ ז"ל

חיל האוויר חושף (שישי) תחקיר ששופך אור על הדרך שבה נהרגה אפרת כץ שנחטפה מניר עוז ב-7 באוקטובר

מממצאי הבדיקה עולה כי במהלך הקרבות והתקיפות האוויריות, אחד ממסוקי הקרב שלקח חלק בלחימה ביצע ירי לעבר כלי רכב שהיו בו מחבלים, ואשר בדיעבד על פי העדויות התברר שהיו בו גם חטופים. כתוצאה מהירי נהרגו מרבית המחבלים שאיישו את כלי הרכב, וככל הנראה אפרת כ"ץ ז"ל.

ממסקנות צוות הבדיקה עולה כי ככל שנכחו חטופים ישראלים בכלי הרכב הנע, לא ניתן היה להבחין בהם במערכות התצפית הקיימות, וכי הירי הוגדר כירי על רכב עם מחבלים. מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, סיכם את ממצאי האירוע והדגיש כי חיל האוויר ביצע תחקיר כן ושקוף, מתוך מחויבות עמוקה למשפחה השכולה ולמשפחות החטופים. ישראלים בכלי הרכב הנע, לא ניתן היה להבחין בהם במערכות התצפית הקיימות, וכי הירי הוגדר כירי על רכב עם מחבלים".

הבדיקה נעשתה על ידי צוות ייעודי שהוקם בהנחיית מפקד חיל האוויר, על מנת לבדוק את הנושא, במקביל לתחקירים המעמיקים של כלל אירועי הלחימה ב-07/10.

הבדיקה התבצעה על סמך סרטי התקיפה ממסוק הקרב שלחם בגזרה באותו הזמן ומכלי הטיס המאויש מרחוק, מצלמות האבטחה של קיבוץ ניר עוז, ועל סמך העדויות מצוותי האוויר שפעלו באזור, וכן מבני משפחתה של אפרת כ"ץ ז"ל ועדים נוספים שהיו במקום בעת האירוע.

אפרת היא בת זוגו של החטוף  גדי מוזס, שציין את יום הולדתו ה-80 בחודש שעבר בשבי חמאס בעזה.

אחייניתו  של גדי סיפרה שלפני שנחטף, ניסה גדי להגן על אפרת ועל משפחתם, תוך שמנסה לנהל משא ומתן עם המחבלים.

בנה של אפרת רביד כץ נלחם יחד עם כיתת הכוננות של הקיבוץ נחטף ונרצח בידי מחבלים הוא הותיר אחריו אישה ושלשה ילדים. 

בתה של אפרת, דורון כץ-אשר, אשר הגיע לבקר את משפחתה באותה שבת שחורה גם נחטפה עם בנותיה והן  ששוחררן בעסקת החטופים לאחר 49 ימים בשבי.

אפרת סיפרה "באיזשהו שלב העלו אותנו באמת על טרקטור שלקח אותנו מהשדה ישירות לעזה באמצע הנסיעה בטרקטור היה ירי שכתוצאה ממנו, אמא שלי, האהובה שלי, נרצחה". תוך כדי הירי, שתי בנותיה הקטנות של דורון הצליחו לברוח והיא נאלצה לעזוב את אימה מאחור כדי להגן עליהן: "הבנתי שאין לי איך לעזור לה, שאני חייבת לחבור לבנות".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה