תכנית לימודים דיאלוגית ייחודית באורט ע"ש רבין הקושרת בין מקצועות הלימוד השונים

$(function(){setImageBanner('23869687-a7c1-46e8-a7a9-459c46df219d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

במסגרת לימודים אלו, קבוצה של מורים המלמדים בשכבת ז' בתחומי ידע שונים, חברו לפיתוח מערכי שיעור בינתחומיים מדיסיפלינות שונות המבוססים על הדיאלוג והשיח בקרב התלמידים.

דוברות מועצה מקומית גן יבנה

בחלק מהכיתות השיעורים הבינתחומיים מובנים בתוך מערכת השעות בהנחיית שני המורים. מדובר בשילוב של המקצועות: היסטוריה ותנ"ך, היסטוריה וספרות, תרבות ישראל ופיזיקה, מדעים וגיאוגרפיה.

 

במערכי השיעור הדיאלוגיים משולבים תכני הלימוד של שני תחומי הידע, תוך קיום דיאלוג בתוך קבוצת העבודה על מנת לקדם את הטמעת הדיאלוג בקרב התלמידים.

אחד השיעורים עסק בשילוב מקצועות הפיזיקה ותרבות ישראל, שיעור אחר שילב בין הסטוריה ותנ"ך.

 

התלמידים עסקו בהשוואות בין טקסטים,בשאילת שאלות,ושימוש בין מקורות מידע,התלמידים נחלקו לקבוצות ידע וקיימו למידת עמיתים. לאחר כל שיעור נערכת רפלקציה והמסקנות מיושמות בשיעור הבא.

מנהלת בית הספר, מרי שפונט: "תחומי הדעת  השונים מסייעים לנו להבין את העולם אף שגבולותיהם אינם תמיד ברורים וחד-משמעיים. פעמים רבות הם אפילו משלימים זה את זה. למידה שמערבת תחומי דעת שונים מרחיבה את החשיבה של התלמידים, פותחת בפניהם עולם עשיר ומגוון .מטרתה של הלמידה הבינתחומית ,להרחיב את אופקי המחשבה ואת המבט הגלובלי על הידע המצטבר, טיפוח גישה זו עשוייה להעניק  כלים להתמודדות עם אתגרים של המאה העשרים אחת.                                                                                   

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה