תלמידים מבית הספר אורט ע"ש נעמי שמר בגן יבנה ביקרו בחברת ההיי טק אמדוקס

$(function(){setImageBanner('b8678f96-01c4-4bdd-8d50-9e8902df846b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

ביום שלישי 21/1 יצאו תלמידי מגמת הנדסת תוכנה מבית הספר אורט ע"ש נעמי שמר לסיור בחברת אמדוקס ברעננה המפתחת תכנות ושירותים שונים כגון מערכות חיוב לקוחות (בילינג) וניהול קשרי לקוחות(CRM) ולה מרכזי פיתוח במדינות ברחבי העולם.

דוברות מועצה מקומית גן יבנה

תחילה מנכ"ל החברה, שוקי שפר, הסביר שכל חברה חייבת 3 דברים: זמינות, שרידות (אם יש בעיה אצל הטכנאי אז שהלקוח לא ידע אותה) , ויתריות (לתת יותר).  הוא ציין את הדברים הללו בגלל 2 סיבות עיקריות אשר האחת היא, סיבה מוסרית – כאשר הבטחת משהו חייב לקיים, ויתר על כך היא סיבה כלכלית.     בנוסף הוא שיתף שכדי להגיע לזמינות משתמשים בשני אמצעים: "חגורה ושלייקס" הכוונה היא שתמיד צריך שיהיו רזרבות על מנת שיהיה גיבוי במקרה חירום.

התחנה הראשונה החלה בחדר שמבקר ומנתר את כל האולמות (התקשורת, החשמל, והמזגנים) והוסבר שברגע שקורה משהו לא תקין, האנשים שנמצאים בחדר הזה "חופרים עמוק" על מנת למצוא את מה שלא בסדר. בתחנה השנייה הוסבר על כך שכל המחשבים הם כמו "יונקים ופולטים".  בנוסף לכל מחשב יש את הטמפרטורה המקסימלית שלו ,כלומר כאשר חם מידיי המחשב לא עובד בצורה טובה ולכן יש מתקן שדואג לקרר את המחשבים במידת הצורך.

 לאחר מכן בתחנה השלישית הוסבר על כך שחברת החשמל מזינה מצברים למחשבים והמצברים הללו פועלים רק 3 שניות מרגע הפסקת החשמל במשך רבע שעה בלבד. עוד פרט מעניין הוא שבערך תוך 0.03 שניות מגיעה הודעה מפה לחו"ל.

בתחנה האחרונה הוסבר על איך האוויר הקר שמקרר את המחשבים נשאב ונכנס אל תוך המחשב ויוצא כאוויר חם. וכל התהליך הזה מתרחש בתוך הארונות השחורים. וכל זאת על מנת לספק זמינות!

את החלק השני של הסיור העביר עובד אמדוקס שעובד בחברה 11 שנים, הוא שיתף שהוא עובד באבטחת מידע (cyber security)  , יחידת האבטחה כוללת 150 אנשים שתפקידם הוא לוודא שהמידע שאמדוקס שומרת , על העובדים ועל החברות שהיא עובדת איתן יהיה זמין ונגיש רק למי שמורשה.

התלמידים למדו שהאקרים פורצים למכשירים על מנת להרוויח כסף, להעלות את האגו שלהם, להרוס חברות בעזת מימון של חברות אחרות. האקר יכול לפגוע במשתמשים של החברה , לפרוץ לחשבונות הבנק, לשלוח נתונים לאנשים אחרים (דרך ה-(Wi-Fi.

אך אמדוקס מתוכננת לזה לפני ומוצאת פתרון כמו ניסוי (הכוונה היא לתהליכי עבודה יותר מסודרים). Zero days   זו התקפה של בן אדם מחוץ לחברה שמצא תוכנה וניצל אותה לטובתו (החברה לא יודעת מה החולשה), ולכן לרוב חוסמים העברה והוצאה של USB על מנת שלא ישמשו כנגד החברה, לא לתת לאנשים שאינם עובדי אמדוקס להיכנס פיזית לחברה.

כתבה והשתתפה בסיור : ענבר אלנקרי תלמידת מגמת הנדסת תכנה בבית הספר אורט ע"ש נעמי שמר 

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה