תלמידי אורט ע"ש נעמי שמר בגן יבנה לומדים קיימות ואיכות סביבה דרך פעילות משמעותית ב"עם הטבע"

$(function(){setImageBanner('148ab6cc-8aaa-4e9b-b61d-9fb2906277a4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

בחודשים הקרובים, יגיעו מאות תלמידי שכבה ז' בבית הספר אורט ע"ש נעמי שמר בגן יבנה ליום פעילות אתגרי בחווה האקולוגית "עם הטבע", זאת לאחר שבית הספר החליט כי הגברת מודעות למשבר האקלים ותפקידו של האדם בשימור המרחב הטבעי יעמדו מעכשיו במקום משמעותי הרבה יותר בתוכנית הלימודים.

התלמידים יגיעו לחווה ליום לימודים מלא, שבו ישתתפו במשחק סימולציה של תהליך מיון למחלקת "סוכנים ירוקים" של המשרד להגנת הסביבה. התלמידים יתמודדו עם משימות בסגנון "חדר בריחה" בנושאי מים, אנרגיה, פסולת, מגוון מינים ,תעשיית המזון, חשיבות העצים לאדם ועוד.  

התכנית פותחה על ידי הצוות הפדגוגי של "עם הטבע", על בסיס ריבוי אינטליגנציות ומיומנויות, מתוך תפישה שהלמידה המוצלחת ביותר נעשית תוך התמודדות עם אתגרים, חוויה, סקרנות והנאה.

בשבוע שעבר ביקרו בחווה שתי הכיתות הראשונות מתוך השכבה.

מחנכות הכיתות שהתלוו לפעילות ציינו את איכותה הגבוהה. "התכנית עומדת בסטנדרטים חינוכיים גבוהים במיוחד. התלמידים מתחברים מאד לפעילות שמתקיימת בטבע ובאוויר הפתוח, משום שהיא מספקת להם הזדמנות להפוגה כמו גם לחזור ולהתגבש חברתית, אחרי תקופה לא פשוטה שחוו בזמן סגרי הקורונה והלימודים מרחוק בזום".

בתמונה: לומדים קיימות ואיכות סביבה ב"עם הטבע" 

עם הטבע

אורלי קנת, מנהלת "עם הטבע" מציינת, כי בכל העולם כבר מבינים שמשבר האקלים הוא האיום הקיומי הגדול ביותר על כדור הארץ. בני הנוער הם אלה שיצטרכו, בבגרותם, להתמודד עם זיהום המים, האויר והררי הפסולת שאנחנו מייצרים היום.

הפעילות שהם עוברים ב"עם הטבע" תורמת לעיצובם כבוגרים בעלי תפישת אחריות חברתית וסביבתית. "יש לנו גאווה עצומה גם בעובדה שהפעילות שאנו מציעים מושכת לאחרונה גם תלמידים מחטיבות ביניים ממודיעין, אור יהודה וראשון לציון. כך אנחנו תורמים להטמעת ערכים אלו ברחבי הארץ.

עם הטבע

"אנו שמחים שתלמידים רבים התחברו רגשית למסרים המרכזיים שלנו והחלו מצטרפים גם לפעילות אחר הצהריים שאנו מקיימים בשיתוף תנועת תרבות - בית יוצרים לבני נוער, שמקיים פרויקטים חברתיים, סביבתיים ואמנותיים".

"עם הטבע – מרחב חברתי ירוק" הוא מיזם שפועל בגן יבנה בתחומי פנימיית בית אפל לילדים ונוער בסיכון. תכליותיו להטמיע ערכים של איכות סביבה וקיימות, צדק חברתי וקהילתיות.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה