תערוכת "דמויות מופת נשיות" נערכה בבית הספר ע"ש בן גוריון בגן יבנה

$(function(){setImageBanner('2e1b13ab-c02b-456e-94b2-06a2d066de09','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

התערוכה שהתקיימה ביום חמישי האחרון 3/1/2019 נערכה במסגרת פרויקט "דע מאין אתה באת" מטעם קרן קר"ב. במהלך התכנית נחשפו בנות שכבה ו' בבית הספר בן גוריון ביישוב לעצמה ולכוח הנשי דרך לימוד על דמויות מופת נשיות והשפעתן על החברה היהודית והישראלית.

במסגרת הפעילות נערכו ארבעה מפגשים עם שירי אביב, רכזת תכנית "בני בנות מצווה" ביישוב, וליליך שקיפי, מדריכת התכנית, אשר הנחתה וליוותה את תלמידות שכבת ו' בפרוייקט חשוב זה.

במפגש הראשון דנו הבנות בשאלה: מהי דמות משמעותית ומה ההבדל בינה לבין דמות מופת?. כך,     כל תלמידה נתבקשה לספר על דמות נשית משמעותית בחייה, לבחור בדמות מופת ולנמק בחירתה. המפגש השני נערך בחדר מחשבים ובמהלכו הבנות חקרו על דמויות המופת אותן בחרו, הכינו תעודת זהות על הדמות וכתבו לה מכתב אישי. המפגש השלישי כלל תוצר המשקף את הייחוד שבדמות. במפגש הרביעי כל תלמידה שיתפה בעובדות חשובות על הדמות שבחרה לחקור, והסבירה מה לקחה לעצמה מהדמות ומה למדה ממנה.

לתערוכת התוצרים, אשר התקיימה באולם הספורט של ביה"ס, הוזמנו תלמידי שכבת ה' ומורות. התלמידים והמורות הסתובבו בין העבודות המושקעות, והתרשמו לטובה מהעשייה. כמו כן, במטרה להעשיר את הידע על כל דמות ודמות, נתבקשו המבקרים בתערוכה לפתור חידון שכלל שאלות על כל הדמויות בתערוכה.

ביה"ס בן גוריון

אתי ספיר, תלמידת ו'1: "היה מעניין לעבור את כל התהליך ולהכיר דמויות נשיות שעשו היסטוריה. התהליך העצים אותנו מאוד". "אני בחרתי בעדה יונת, זוכת פרס נובל לשנת 2009 בכימיה, אשר הוכיחה שבזכות השקעה ורצון עז גם אישה יכולה להגיע להישגים מרשימים." אמרה  התלמידה נעמי ממרוד. "אני בחרתי בשושנה דאמרי, שהוכתרה לכלת הזמר העברי בישראל, כי גם אני אוהבת לשיר כמוה". הוסיפה שילת נקש, תלמידת ו'1 לדבריה של נעמי.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה