"הבלומנקרנצים"- זוג מגן יבנה ביוזמה שתרגש את כולכם

$(function(){setImageBanner('53718d86-aa31-4490-8a43-5076125a4d9a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26322,'Image','');})

מריו ודינה, בני זוג המתגוררים בגן יבנה מזה 17 שנים, החלו לפני 10 חודשים ביוזמה מרגשת אליה נרתמו עשרות מתושבי גן יבנה עבור המטופלים, המשפחות והעובדים במחלקה האונקולוגית בתל השומר. "בחלוקה אנחנו תמיד מציגים את עצמנו כתושבי גן יבנה ומציינים שהתרומות הן מהתושבים הנפלאים של היישוב הזה. במחלקה בפרט ובבית החולים מכירים את גן יבנה כיישוב תורם ומעורב בקהילה"

צילום: מריו ודינה

מריו בן 56 ודינה בת 53, השנה חוגגים 35 שנות נישואים. הם הורים לשלושה ילדים , לירז נשואה + 2 , אורון נשוי + 1 וליאב חיילת. לאחר מעבר של כ- 13 דירות, האחרונה שבהן הייתה ראשל"צ, הם עברו לגן יבנה בשנת 2000 ומאז הם בישוב. מריו ודינה למדו בנתניה באורט יד ליבוביץ', דינה במגמת מכשור ובקרה ומריו במגמת אלקטרוניקה.

ספרו לנו קצת על היוזמה שלכם, מה הביא אתכם להתחיל אותה?

"היוזמה החלה לפני כ 10 חודשים כאשר במהלך ביקור אצל דודה של דינה שהייתה מאושפזת במחלקה האונקולוגית פגשנו צוות מתנדבים שעברו במחלקה וחילקו לימונדה בורקסים ורוגלך. כששאלנו אותם מאין הלימונדה רוני המתנדב סיפר שהוא אוסף לימונים סוחט אותם ידנית, מקפיא את התרכיז וכך כל שבוע הם מחלקים. סיפרתי לרוני שאנחנו גרים ביישוב שרובו בתים פרטיים והצעתי לו שאביא לו לימונים. הוא כמובן נענה להצעה ומיד פרסמתי בפייסבוק בקשה לתרומת לימונים.

ההיענות הייתה מדהימה והתחלנו להעביר לימונים, באחת הפעמים מישהי תרמה עוגה ודינה גם אפתה. מאז, התחלנו גם אנחנו לחלק במחלקה, הם מחלקים לימונדה ואנחנו מפנקים בעוגות. לאחר כחודשיים כאשר האחות הראשית במחלקה הבינה שאנחנו רציניים עברנו את כל תהליך החיסונים וההדרכות והפכנו למתנדבים מן השורה במערך המתנדבים של בית החולים. מאז אנחנו ממשיכים בחלוקה מידי יום רביעי עם עגלה מלאה כל טוב שחלקה מתרומות של אנשים וחלקה מעשה ידיה של דינה כאשר תמיד אנחנו דואגים להזכיר שכל הטוב הזה מגיע מתושבי גן יבנה.

לאחר כשנה של פעילות נוצרה מחויבות לחולים ולבני המשפחות שמצפים לבואנו והחיוך שאנחנו מצליחים להעלות ולו לרגע מעניק לנו כוחות להמשיך. זה לא קל אחרי יום עבודה מלא של שנינו להגיע הביתה, לאפות במידה ונדרש, לאסוף את הדברים ואז לנסוע לבית החולים, אבל בסיומו של כל ערב כזה חוזרים לרכב, מפרסמים פוסט תודה לכל האנשים שתרמו ומרגישים שעשינו משהו לטובת הקהילה".

צילום: מריו ודינה

מי היו השותפים לדרך?

"השותפה העיקרית היא כמובן דינה אבל ללא תמיכת ותרומת התושבים לא יכולנו להמשיך את הפרויקט החשוב הזה. רתימת התושבים הייתה דרך הרשת החברתית הפייסבוק שדרכו הצלחנו להכיר לתושבים את הפרויקט. ישנם אנשים טובים בגן יבנה שתורמים מזמנם, חלקם אופים או מזמינים עבורנו במאפיות המקומיות, חלקם תורם לימונים ישנה גננת שבכל שבוע מעבירה עוגה בשם הילדים, יוזמה נוספת הייתה של ועד ההורים של כיתה בבית ספר אילן רמון ששלחה בפורים משלוחי מנות עם מכתבים אישיים.

ישנו מתנדב שבאופן קבוע מעביר עוגיות ועוגות בהכשר כך שיש לנו מענה גם לחולים ומשפחות מהזרם החרדי. ישנו תורם נוסף שמספיקה שיחת טלפון אחת ומיד מחכים לנו מגשי עוגיות ובורקסים. כמובן שיש את העזרה של חיים שוחמי שהחנות שלו היא נקודת איסוף ובמידה ונדרש ואין מספיק היענות הוא גם מפרסם פוסט עידוד וקריאת התעוררות. ישנם עוד אנשים שתורמים ומידי שבוע אנו מפרסמים פוסט תודה לכל מי שתרם יש כמובן כאלו שתורמים בעילום שם ואנחנו מכבדים זאת".

צילום: מתוך הפייסבוק

מה הופך אתכם להיות תושבי גן יבנה פעילים קהילתית?

"הרצון לתרום וההבנה שמה שנחשב בעיני רבים כמובן מאליו לאנשים אחרים שנמצאים במצבים קשים זה עולם ומלואו".

*לתרומות של פירות, עוגות, עוגיות וכסף (עבור מצרכים לאפייה והגשה) ניתן לפנות אל-0526180269 מריו, 0522497688 דינה

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה