זהירות הונאה: תושב גן יבנה "נעקץ" בעשרות אלפי שקלים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('56b4ea1e-e6fc-45aa-bb92-7d955ad6c378','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('56b4ea1e-e6fc-45aa-bb92-7d955ad6c378','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26322,'Image','');},15]]);})

בעלי עסקים, יצא לכם לסגור עסקה טלפונית לאחרונה? כדאי שתקראו את הכתבה הבאה. גל תושב גן יבנה היה קורבן להונאה במהלכה נגנב לו ציוד בשווי עשרות אלפי שקלים. הוא החליט להוציא את הסיפור לאור לאחר שגילה שישנם בעלי עסקים רבים באזור שהונו באותה השיטה בדיוק

צילום: Pixabay

גל הרצוג הוא דוקטור לביולוגיה ותושב גן יבנה מזה- 32 שנים. לפני כשנתיים וחצי הוא הגשים את החלום שלו ופתח חוות דגים בשם "סנפירים- חווה לגידולי דגי נוי" בגני טל. בין השירותים שהם מציעים נמצאים בין היתר שירות ליווי, הקמה וניקיון של אקווריומים, בריכות נוי וחנויות דגים. בחווה הם מגדלים דגים וצמחי מים, עושים סיורים מודרכים והרצאות בתחומי האקוטיקה ומלווים פרויקטי חקר אקדמיים לצורך מחקרים שקשורים לטיפול בבני אדם באמצעות דגים.

תספר לנו איך בעצם התבצעה ההונאה? "התקשר בנאדם מבוגר שנשמע מלח הארץ, בנאדם אינטליגנט. בדיוק היינו בלחץ של חג סוכות והוא ביקש לקנות ציוד לבריכת נוי גדולה. הוא רכש 2 פילטרים ו2 משאבות גדולות ויקרות בשווי של כ-8000 ש"ח. בשל הלחץ מה שנקרא, הורדתי את אמצעי ההגנה שלי כבעל עסק. דיברנו בערך 6 פעמים בטלפון, מאחר והוא כל הזמן ניסה להתמקח על המחיר, אך הוא היה נשמע מאוד אמין. הוא ביקש לעשות רכישה בטלפון ואמר שמאחר והוא חקלאי בערבה ומתגורר רחוק, הוא לא יוכל להגיע לאסוף וישלח חבר שהוא בעל משאית שיאסוף את הציוד. אמרתי לו בסדר גמור וביצענו את העסקה.

בתאריך ה11.10, הבנאדם עם המשאית אכן הגיע לחנות, העמיס את הציוד ונסע משם. עד כאן הכול בסדר. חשוב לציין שאז לא הייתי מודע לכך שגם אם העסקה מאושרת עדיין האחריות היא עליי (בעל העסק). שבועיים לאחר מכן, התקשר שוב אותו בנאדם מטלפון אחר. אמר תודה על הכול ושהכול עובד מעולה ועכשיו הוא רוצה דגים לבריכה בשווי של כ-5200 שקלים. הוא שוב אמר שיגיע נהג מונית ויאסוף את המשלוח עבורו. העסקה בוצעה בהצלחה וקיבלתי אישור לביצוע העסקה מחברת האשראי".

הבעיה החלה כאשר מספר דקות לאחר שהמונית עזבה עם הציוד, גל לפתע קיבל שיחת טלפון מאיטליה. בטלפון היו זוג ישראלים שטענו שכרטיס האשראי שלהם נגנב והם קיבלו שיחה מהבנק בה דווח להם על ביצוע העסקה באשראי הגנוב. הם הסבירו לגל שגנבו להם את הזהות ואת כרטיס האשראי והם ביקשו מחברת האשראי לבטל את העסקה. גל עד מהרה הבין שהוא "נעקץ" ונשאר בלי שקל. הוא ניסה להתקשר לטלפון ממנו בוצעו השיחות עם הבחור, אך המספר כבר לא היה זמין. סה"כ הסכום בו הוא הונה הגיע ל-13,200 שקלים. לאחר בירורים שעשה עם בעלי עסקים אשר להם עסקים דומים הוא הבין שמדובר באותו בחור בשם "מיכאל", שהצליח להונות מספר רב של בעלי עסקים מהסביבה בחמש השנים האחרונות.

חשוב להבין שלפי חוקי כרטיס האשראי- כאשר בעל עסקה מבצע עסקה, בין אם היא מרחוק או פנים מול פנים, מוטלת עליו החובה לוודא שהאדם שמבצע את העסקה הוא אכן הבעלים של כרטיס האשראי, אחרת, באם לא ווידא זאת, האשמה מוטלת על בעל העסק וחברת האשראי לא מזכה אותו על סכום שבו הונו אותו. משמע, אם בעל עסק חייב כרטיס אשראי מבלי לבדוק שמחזיק הכרטיס הוא אכן בעל הכרטיס (ע"י הצגת תעודה מזהה), חברת האשראי לא מזכה את בעל העסק על סכום ההונאה וכל ההוצאה היא עליו.

לטענת גל, סוחרים היום, ובעיקר הצעירים שבהם, לא תמיד בודקים תעודה מזהה של הקונה, על אחת כמה וכמה בעסקה בטלפון. "היום בעלי העסקים הצעירים לא יודעים שהעסקה הטלפונית היא מסוכנת כי אתה לא מגובה ולא מכוסה. אם הייתה מודעות אז הייתי מתעקש על פרטי זהות, או על אמצעי בטיחות כלשהו והייתי עולה עליו. כל נורות האזהרה היו צריכות להידלק".

מה המסר שלך לבעלי העסקים בגן יבנה? "עסקאות טלפונית מעצם היותן כאלו הן דבר מסוכן. הסיכוי לעקיצה דרך טלפון הוא מאוד גבוה. לדעתי צריך להמשיך להאמין ולאהוב את הלקוחות, אך עם זאת לנסות להערים מכשולים כדי לזהות את הנוכלים".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה