אתרי המורשת שפתוחים בדרום ביום העצמאות 2021

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8b70a90e-f09b-4c38-b68b-1e48542e7e6f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8b70a90e-f09b-4c38-b68b-1e48542e7e6f','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15]]);})

ביום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים פותחים דלתות ב-73 אתרי מורשת, שמספרים את סיפורה של הארץ על פני ציר זמן ארוך במיוחד, מראשית הציונות, דרך ימי המנדט הבריטי, מלחמת העצמאות ועד היום. באתרי המורשת תוכלו ליהנות מסיורים מודרכים ומומחזים, תצפיות, תצוגות נשק, חידונים ומשחקים, זחילה בבונקרים ובתעלות, סדנאות יצירה, הרקדות והפעלות.

אתרי המורשת שפתוחים בדרום:

ניצנים - יד לאשה הלוחמת, המוזיאון הפתוח – נגבה, אתר קרב תש”ח - יד מרדכי, צריף בן-גוריון בשדה בוקר, מעוז מול עזה - קיבוץ סעד, מרכז ג'ו אלון , מצפה רביבים ע"ש יוסף וייץ , אתר הראשונים בנגב – רוחמה, מצודת יואב, המרכז להנצחת חיילי אנז"ק בבאר שבע , מתחם הקטר 70414 בבאר שבע, בארות בנגב בקיבוץ עלומים , הגדת חבל ימית, מרכז קטיף בניצן.

יום חמישי ה-15/05, הכניסה חינם,  בהרשמה מראש ובהתאם לתנאי התו הסגול. פרטים באתר

אתרי מורשת- צילום גלעד קוורלציק 

חוגגים עצמאות בצריף בן גוריון בשדה בוקר

ביום העצמאות הזה מגיעים לבית של ראש הממשלה הראשון ומשתתפים בחידון הציונות הגדול, שיבחן את ידיעותכם בשאלות הקשורות להיסטוריה של המדינה ואולי גם תזכו לחתום על עותק מיוחד של מגילת העצמאות.

חידון הציונות הגדול- לכבוד יום העצמאות יפוזרו ברחבי אתר צריף בן-גוריון 48 חידות שונות ומגוונות הקשורות לציונות, הקמת המדינה, הנגב, דוד בן-גוריון ועוד. יודעים לענות על שאלות כמו באיזו שנה עלה דוד בן-גוריון לארץ ישראל, מהו אחוז הנגב ממדינת ישראל, באיזו שנה הוקם צה"ל, מתי עבר בן גוריון לשדה בוקר, מה הם ראש התיבות של האצ"ל? זה הזמן להתכונן, כדי שתדעו לסמן את התשובה הנכונה לכל שאלה על גבי דף תשובות מיוחד שתקבלו במקום. בסוף הביקור, העונים נכונה על לפחות 10 שאלות, יזכו לקבל עותק מיוחד ומדויק של מגילת העצמאות ולחתום עליו לצד 37 החותמים המקוריים על המגילה, בהם כמה מגדולי האומה כמו גולדה מאיר, יצחק בן צבי, משה שרת וכמובן ראש הממשלה הראשון, דוד בן-גוריון

תערוכת הזקן והים- בצריף המגורים המקורי של פולה ודוד בן גוריון תוכלו לראות את תערוכת הזקן והעם, תערוכה המתמקדת בשלוש נקודות, שכל אחת מהן בוחנת, בצורה אינטראקטיבית וקלילה, את האינטראקציה שהייתה לבן-גוריון עם הציבור הישראלי.  

מתי: חמישי 15/04 09:0-16:00

איפה: צריך בן גוריון, שדה בוקר

כניסה חינם בהרשמה מראש

 צילום חנן אפשטיין

יהורם גאון בהופעה

המדינה חוגגת 73 שנות קיום ובמשכן לאמנויות הבמה שמחים לחגוג את האירוע במוצאי יום עצמאות יחד עם יהורם גאון, חתן פרס ישראל בזמר בעברי, בלהיטיו הגדולים כמו "שלום לך ארץ נהדרת", "אלף נשיקות", "הנני כאן", מחרוזת עצמאות, מחרוזת שירי גשר הירקון, "באלה הידיים" ועוד הרבה שירים טובים ומוכרים שעושים לנו ולכם תמיד שמח בלב. הכניסה לבעלי תו ירוק

מתי: חמישי 15/04/2021 20:30

איפה: המשכן לאומנויות הבמה באר שבע

פרטים נוספים

 

עצמאות בביאליק

הביאליק בשיתוף הרשת מציגים: מסיבת יום העצמאות במרכז חן בשכונה ב' בבאר שבע. בואו לחגוג באוויר הפתוח עם די ג'יי קובי על העמדה! אז מה מחכה לכם? תפריט לילה מיוחד כדי שיהיה מה להכניס לבטן! אלכוהול ופינוקים על הבר! מוזיקה שתעיף אתכם באוויר!!

מתי: רביעי 14/4 ב-21:00

איפה: ביאליק 26, באר שבע. פרטים באיוונט

 

סופ"ש עצמאות בפורום ישראל

כל שנה בסופ"ש הזה כולם יוצאים מהבית, עשרות אלפי אנשים מכל רחבי הארץ, שיוצאים לטירוף של אינסוף פסטיבלים, מצויידים בפטישים מתנפחים, משקפיים מגניבות, צמידים זוהרים וזיקוקים בעיניים..! מאות אירועים פרטיים בוילות, קרחנות בטבע ומסיבות רחוב... אבל השנה, זה הרבה יותר עוצמתי ומרגש, כי אחרי השנה שעברנו, המושג חגיגות עצמאות מקבל משמעות הרבה יותר גדולה. פורום ישראל מזמינים אתכם לחגיגות עצמאות שיימשכו לאורך כל סוף השבוע! הכניסה לבעלי תו ירוק ומחלימים, מומלף לרכוש כרטיסים מראש.

מתי: רביעי – שישי 14-16/04/2021

פרטים באיוונט

-

אירועי סוף השבוע בדרום 

מבקרים בגן החיות Negev Zoo!

נגב ZOO פתוח שוב למבקרים ואתם מוזמנים להגיע וליהנות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בואו לבלות זמן איכות משפחתי, מרתק חוויתי עם מלא הפתעות שהילדים לא יפסיקו לדבר עליהן. בגן החיות תמצאו כמו תמיד כ-100 מינים של עופות, יונקים וזוחלים מכל הארץ, איתם תזכו למפגש אישי וחוויתי. אתם מוזמנים להגיע עם הילדים, לעודד את סקרנותם וליצור להם זיכרונות מיוחדים עם מלא סיפורים מרתקים, הסברים, האכלות מודרכות והמון כיף.  חובת עטיית מסיכה על כל מבקר ושמירת מרווח של 2 מ' לפחות.

מתי: ראשון - חמישי 09:00-16:00, יום שישי - 09:00-14:00 יום שבת 09:00-16:00

איפה: דרך אילן רמון 5 באר שבע

פרטים נוספים: 08-6414777

 קרדיט נגב ZOO

בעקבות חותם נחש הנחושת הקדוש בתל באר שבע

הנכם מוזמנים למרחב בריחה מרתק ברחבי תל באר שבע. שודדים פרצו לאתר. מכיסו של אחד מהם נפלה מפת האתר ועליה סימנים משונים. הזמן קצר ועד כה מאמצי המשטרה לפענח את המפה ולמצוא את החותם לא נשאו פרי. אם תצליחו אתם לפענח את כל הרמזים, תוכלו לפצח את קוד ההצפנה ולהציל את הממצא. משך המשחק 2-1.5 שעות. משחק הבריחה הורכב בשיתוף מיזם 929. מומלץ להצטייד בטלפון חכם.

מתי: כל יום בין 09:00-15:00

איפה: גן לאומי תל באר שבע

פרטים נוספים

 בעקבות נחש  הנחושת הקדוש, צילום 929

זמן שקיעה בגן לאומי עבדת

בואו לסיים את יום הטיול שלכם בשקיעה מרהיבה בגן הלאומי עבדת. תטפסו אל העיר הנבטית המרשימה, המשקיפה אל ערוץ נחל צין ומרחבי המדבר, טיילו בין שרידיה המרשימים וראו את שמי המדבר נצבעים בצבעים מרהיבים בשעת השקיעה.

מתי: בכל יום. כניסה אחרונה לאתר בימים א'-ה' ובשבת בשעה 15:30 (בשעון קיץ בשעה 16:30) ובימי שישי בשעה 14:30 (בשעון קיץ בשעה 15:30).

איפה: גן לאומי עבדת

פרטים נוספים

 גן לאומי עבדת. צילום סלים אבו גלידן

מרחב בריחה בממשית

בואו לחפש את "מטמון ממשית" המסתורי ב"מרחב בריחה" לכל המשפחה. כל משפחה תקבל מפת אוצר ויחד היא תחפש מטבעות זהב מן המטמון המפורסם. חוויה במשחק משפחתי לחובבי הרפתקאות ותגליות. מתאים גם לקבוצות וליחידים. מחיר ערכה לכל המשפחה: 30 ₪. לפי הנחיות משרד הבריאות יש לתאם ביקור לפני הגעה לאתר

מתי: כל יום בשעות 09:00-15:00

איפה: גן לאומי ממשית

פרטים נוספים

 הכפר הנבטי בממשית. צילום מנו גרינשפן

מסע מסתורי היסטורי בתל ערד

משחק ניווט ומשימות לכל המשפחה. משחק ניווט ופיענוח כתבי סתרים ייקח את כל המשפחה למסע לגילוי סודותיה ההיסטוריים של תל ערד דרך העיר הכנענית, הבאר, המצודה, מאגר המים המרשים ועוד נקודות מופלאות. מוכנים לחזור אחורה בזמן 3000 שנה? קדימה, ההיסטוריה מחכה לכם. רשימת ציוד למסע: מפה, כלי כתיבה, סקרנות וחשיבה יצירתית

מתי: כל יום בשעות 09:00-17:00

איפה: גן לאומי תל ערד

פרטים נוספים

 צילום מנו גרינשפן

מחפשים ת'פסמון – משחקים ומגלים בחי רמון

חוויה חדשה לכל המשפחה בחי רמון. בואו לגלות וללמוד תוך כדי משחק אינטראקטיבי באמצעות אפליקציה ייעודית בסמארטפון שלכם. משחק משימות חווייתי לכל המשפחה, שייקח אתכם אל עולמם המיוחד של בעלי החיים והצמחים במדבר.

מתי: כל יום בשעות 10:00-15:00

איפה: חי רמון ליד מרכז מבקרים מכתש רמון

פרטים נוספים: לפי הנחיות משרד הבריאות יש לתאם ביקור לפני הגעה לאתר. פרטים

 צילום נדב טאובה

בעקבות סוד בושם האפרסמון

מאות שנים ייצרו תושבי עין גדי הקדומה את בושם האפרסמון, הבושם האיכותי והיקר ביותר בעולם העתיק. הם לא גילו לאיש את סוד ייצור הבושם ובפסיפס העתיק בבית הכנסת אף נמצאה קללה איומה: "מוות אכזרי לכל בני משפחתו ולאיש אשר יעז לגלות לזרים את סוד העיירה".

מי שמאמין לא מפחד – בואו לעזור לארכאולוגים לגלות מחדש את סוד ייצור הבושם המופלא.  יחד תפתרו חידות ותגברו על מכשולים וכמובן על הקללה הנוראית בדרך לייצור בקבוקון בושם אישי משלכם. מחיר ערכת השתתפות במשחק 80 ₪ לכל המשפחהמשך המשחק כשעה וחצי, מתאים לקבוצות ולמשפחות.

מתי: שישי שבת בין 08:00-16:00

איפה: גן לאומי עתיקות עין גדי

בהזמנה מראש בלבד, פרטים באתר רשות הטבע והגנים

 

מדריך קולי במצדה

בעקבות הקרב על מצדה, צאו לחוויית מסע תרבותי ומעבר לזמן עם המדריך הקולי שלנו. מערכת ההדרכה הקולית תיקח אתכם אל נקודות העניין ובעזרתה תצללו בהנאה אל סיפורו של ההר המפוארבכניסה להר אחרי העלייה ברכבל. השכרת ערכת שמע בסך 20 ₪ 

מתי: מדי יום, בשעות 08:00- 16:00

איפה: גן לאומי מצדה

פרטים נוספים

צילום מנו גרינשפן

בחשיפה ארוכה

חדש במרכז המבקרים מכתש רמון – תערוכת צילומי שמי לילה של צלמים מקומיים. מאז הוכרז מכתש רמון שמורת אור כוכבים בין-לאומית באוגוסט 2017 הפך האזור למוקד עלייה לרגל לצלמים חובבים ומקצועיים, שבאים לצלם את הפלא השמימי. עכשיו יש לכולם אפשרות להיחשף לתופעה גם ביום.

מתי: כל יום בשעות 09:00-16:00

איפה: מרכז המבקרים מכתש רמון

פרטים נוספים

 צילום נדב טאובה

מסע בין כוכבים בחאן בארות

פעילות מרתקת לאורחי חניון לילה חאן בארות. לעמוד בתוך מכתש ולהסתכל על מכתשי הירח? אין הרבה מקומות שמעניקים חוויה כזאת. הכי טוב פשוט לשכב על הגב ולחפש "כוכבים נופלים" בשמיים. בין כוכב למטאור מומלץ להגיע לגן חלל – אזור חדש ומיוחד לצפייה בכוכבים שנחנך לאחרונה בשטח החניון. בגן ימתינו לכם טלסקופים קבועים במקום ותוכלו לנסות למצוא בעצמכם את גרמי השמיים מושכי העין ביותר ולצפות בהם. הטלסקופים פתוחים לאורחי החניון בכל שעות הלילה. הפעילות הינה עצמאית וללא הדרכה.

מתי: כל יום בשעות הלילה

איפה: חניון לילה חאן בארות (מכתש רמון)

פרטים נוספים

 לכל האטרקציות באזור הדרום כנסו כאן 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה