האם דיקור סיני עוזר בהפחתת כאבים?

$(function(){setImageBanner('dd9dc947-3930-41c6-a50c-4741de792b02','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37806,'Image','');})

כולנו נחשפנו בצורה כזו או אחרת למושג של דיקור סיני או של מטפלים ברפואה סינית. אך לא כולנו באמת יודעים במה המדובר. רפואה סינית הינה רפואה מסורתית שהתפתחה בסין ונמצאת בשימוש רצוף שם מזה אלפי שנים. דיקור סיני הוא אחת השיטות העיקריות של הרפואה הסינית, והיא מבוססת על תיאוריית הצ'י.

על מנת להבין מה זה צ'י (Qi) ומה עומד מאחורי שיטה זו, חשוב תחילה להבין שהרפואה הסינית התפתחה מתוך התבוננות במציאות שסביבנו, מתוך הבנה שבני האדם הם חלק מהטבע, והבנה שחוקי הטבע השולטים בעולם שולטים גם בנו. התיאוריה של הרפואה הסינית משתמשת במושגים שמתארים את האדם כרצף של תהליכים המתרחשים במקביל ומשולבים זה בזה, ומכיוון שהרפואה הזו נוסחה לרעיונות וחוקים לפני אלפי שנים, ונבעה מתוך התרבות הסינית, היא כוללת מושגים שונים מהמקובל ברפואה המערבית לגבי מהות המחלות, ואופן הטיפול בהן.

גיא קרו דיקור סיני בתל אביב

צ'י (Qi) הוא אחד המושגים הללו, ובשל מורכבותו לא נוהגים לתרגם אותו לשפות אחרות, אך בהפשטה ניתן לומר שצ'י הוא סוג של אנרגיה הזורמת בכל איברי הגוף, בין השאר גם במערכת הולכה הייחודית לרפואה הסינית - מערכת המרידיאנים - מסלולים המגיעים לכל נקודה ונקודה בגוף ובהם זורם הצ'י. על פי תיאוריית הצ'י, כל מחלה מתארת ביטוי של הפרה של האיזון הטבעי של הגוף, אשר לעולם מתבטא גם במערכת המרידיאנים. לפיכך, מטרתנו בטיפול הוא להחזיר את האיזון הטבעי של הגוף.

בטיפול בדיקור סיני אנחנו מכניסים מחטים עדינות לנקודות הנמצאות על פני המרידיאנים, ובעזרתן אנחנו יוצרים גירוי עדין של מערכת המרידיאנים, במטרה לעורר את יכולת הריפוי הטבעית של הגוף, ולהחזיר את מערכת המרידיאנים לאיזון. ההשפעה הינה מיידית, ובכל הנוגע לטיפול בכאב - ניתן לחוש באופן מיידי בהקלה בכאבים ובשיפור בטווח התנועה של מפרקים. מובן שבטיפול בבעיות פנימיות יש צורך למדוד את ההשפעה לאורך זמן, אך התוצאות הינן ברורות ומוחשיות.

מחטים לדיקור סיני בתל אביב

דיקור סיני תל אביב - איך זה עובד?

בשלב הראשון של הטיפול נערך אבחון. הוא נעשה על ידי התבוננות במטופל. זה כולל תשאול מקיף אשר מתמקד כמובן בתלונה העיקרית אשר הביאה את המטופל לטיפול דיקור סיני בתל אביב. אלו עשויים להיות כאבי גב או כאבי ברכיים או כל כאב בכל מקום אחר. חשוב לציין כי הדיקור לא מתבצע במקום הכאב. כלומר- אם החולה מתלונן על כאבי בטן לא נדקור את הבטן אלא נדקור נקודות (במיוחד בידיים וברגליים) היכולות להשפיע על כאבי הבטן.

התוצאות של הדיקור הסיני

המציאות מוכיחה יותר מכל כי אכן מדובר בשיטה טובה ונכונה. עשרות אלפי מחקרים שנערכו ברחבי העולם בעשרים השנים האחרונות מדגימים כי אכן הגוף מגיב היטב לדיקור הסיני. ניתן לראות זאת דרך בדיקות הדמיה, כמו גם באמצעות בדיקות דם. כך ניתן להתרשם שההשפעה של דיקור סיני ניתנת למדידה בהשפעה על  הכימיה של  הדם וגם מהתגובות של מערכות הגוף השונות כגון העצבים והמערכת האנדוקרינית (ההורמונאלית).

חרף כל המחקרים הרבים שנערכו על דיקור סיני, מנגנון הפעולה מבחינה מדעית-ביולוגית נותר בגדר לא ידוע, למרות שבהחלט ידועות השפעות רבות ומדידות של הדיקור הסיני.

צמחי מרפא

מלבד דיקור סיני בתל אביב המיועד כטיפול להשפעה מידית, ישנם גם צמחי מרפא, אלו מציעים את הטיפול המשלים לדיקור הסיני ולמעשה מדובר בתמיכה במקרים רבים, כמו צמחי מרפא לסרטן, טיפול בצמחים למיגרנה, טיפול צמחים לכאבי פרקים, טיפול צמחים לעייפות, טיפול צמחים לבעיות הורמונאליות, ועוד.

הטיפול מתאים גם לבעיות  עצביות, אורטופדיה, כאבי גב, ועוד.

נערך ונכתב ע"י ד"ר גיא קארו סיגל - מומחה לרפואה סינית

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה