הלכנו לבחון את האטרקציה הגדולה של הקיץ: ממלכת השלג בגן הבוטני בירושלים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e0905dc3-d79a-4600-b347-1356dbb1fa97','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('e0905dc3-d79a-4600-b347-1356dbb1fa97','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15]]);})

בין אם אני שומעת מוזיקה ברדיו או מזפזפת בין ערוצי הטלוויזיה, הקמפיין של הגברת (הנפלאה!) מרים פרץ רודף אחריי לכל מקום ומציע לעם ישראל להגיע בחופשת הקיץ לעיר הבירה – ירושלים. האמת, שהישיבה הממושכת במזגן, השעמום של הילדים והרצון לעשות משהו חדש הניב בראשי החלטה כי הפעם אני מקשיבה ומגיעה עם כל המשפחה לגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם לחוות את האטרקציה הקרה והמרעננת של הקיץ - ממלכת השלג.

מידי שנה הגן הבוטני מכריז בריש גלי על פעילות הקיץ שתסחף ילדים ומבוגרים גם יחד! השנה הפעילות הינה בשיתוף עיריית ירושלים, חברת אריאל  והגן הבוטני שיזמו חוויית קיץ מרתקת. אז עלינו על הרכב נבחרת מלאה ויצאנו למסע! שורה תחתונה: ממלכת השלג בגן הבוטני בהחלט מעניקה כמה שעות של בילוי משפחתי כיפי ואיכותי, באוויר נעים והכי חשוב קריר, בכל זאת ממלכת השלג. באופן כללי, הגן הבוטני הינו פנינה של טבע עירוני מקסים ועוצר נשימה, במהלך כל ימות השנה כשבקיץ מקיימים פעילויות מדהימות לילדים.

ממלכת השלג נפתחת ב17:00 אבל כדאי להגיע החל מהשעה 19:30 כיוון שאז יורד החום, השמש שוקעת ונעים להסתובב באוויר הפתוח ולצפות בתאורה המרהיבה שנדלקת בשלל צבעים ומעצימה את החוויה ומכניסה את כולם לאווירה קסומה, מכשפת וסוחפת!

הגן הבוטני צילום עידית צמח

בממלכת השלג יפגשו הילדים בהרבה דמויות "קפואות" שילדים אוהבים ומכירים. "אולאף" איש השלג קיבל אותנו בחיוך רחב ומקסים בבקתת השלג והוא זה שמציג בפני הילדים את הפעילויות ברחבי הגן, הכל בעניין רב. הוא גם הסביר שיש  לאורך המסלול דמויות  בשם יאטי כמו "ביג פוט" והילדים צריכים לאתרם. האמת שיש הרבה מהם וזה כיף נורא! המשכנו לתחנת "מבוך פתיתי השלג" כמו ב'עידן הקרח'.

כל המשפחה נכנסה למבוך והתחלנו לשוטט, חלק מהשבילים במבוך מסתיימים ללא מוצא והילדים נאלצים לחזור על עקבותיהם לצומת הקודמת – דבר משעשע מאוד שגם אתה בתור מבוגר לפעמים לא מצליח, זה מכניס את כולם לאווירת כיף ומה נגיד, הרבה ניסיונות וזמן עד שהצלחנו, אבל זה היה שעשוע גדול. בתחנת 'מלכת הים' הילדים דגו דגים בקרח, בהמשך הצטלמנו עם בני המשפחה כמשפחה קדמונית מתקופת הקרח, ואז הגענו להרכבת הפאזל המיוחד המתאים לאמיצים שהרכיבו את 12 חלקי הפאזל תחת הקרח הקפוא.

המשכנו והגענו ל"מערת יהלומי הקרח", בה הילדים חצבו 'יהלומים' אדומים בערך בגודל של סוכריות. הילדים מוזמנים לחצוב את היהלומים ולמעשה שוברים את הקרח באמצעות פטיש עץ, שבו הם מכים בקרח, ילד שמצליח להוציא יהלום מהקרח, רשאי לקחת אותו הביתה. הפעילות בתחנה הזו ריתקה את הילדים שלי, והם לא רצו לעזוב במשך זמן רב, עד שהצליחו לחצוב לפחות שני יהלומים.

ממלכת השלג צילום תום עמית

מגיעים לעצירה מרעננת, ויש לומר מאוד פסטורלית על הדשא, לצפות בסרט בכיכובם של אודי ואביעד שמסבירים לילדים בסגנון מצחיק את הסוגיה הרצינית של התחממות כדור הארץ.

גולת הכותרת של ממלכת השלג היא כמובן "אוהל השלג". בתוך האוהל הזה יש שלג אמיתי שמופק ממכונה שעומדת בחוץ, ומזרימה פנימה שלג. אולי הילדים הירושלמים רגילים לראות שלג, אבל הילדים שלי ממש לא. לכן שהינו במקום המון זמן והם היו מהופנטים. במרכז האוהל, בעזרת מכונות יוצאים פתיתים של שלג, ונוצרת ערימת שלג שעליו הילדים מקפצים, גולשים קצת לשוליה, ובעיקר זורקים כדורי שלג בהנאה זה על זה.

הגן הבוטני צילום עידית צמח

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן