הרופא המוערך שטיפל ברבים מילדי העיר הלך לעולמו

$(function(){setImageBanner('211ca4e3-60e3-41db-ac40-6c1520c2ec35','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37806,'Image','');})

שיינפלד, אחד הרופאים המוערכים ביותר בישראל, מומחה למחלות דרכי הנשימה בקרב ילדים, נפטר בשבוע האחרון. "נהג לומר שיש לו פינה חמה לאשדוד"
 

דר טומי שיינפלד. צילום: גיל לרנר, עמוד הפייסבוק של ביהח שניידר

השבוע הלך לעולמו ד"ר טומי שיינפלד, מי שנחשב לאחד המומחים הגדולים ביותר בתחום דרכי הנשימה בילדים.

במהלך השנים טיפל שיינפלד ברבים מילדי העיר שנהגו להגיע אליו למרפאה שפעלה בביתו.

ד"ר שינפלד, כך נכתב עליו ב'ידיעות', החל את דרכו בבית החולים בילינסון בשנות השבעים, ובהמשך עבר גם להתגורר בסמוך אליו. במהלך עבודתו במקום, פתח יחידה מאולתרת בת שתי מיטות והוא החליט שהיא תהפוך ליחידת טיפול נמרץ ילדים. עם הזמן המחלקה התרחבה ובשנת 1992 כשהוקם מרכז שניידר לרפואת ילדים, נקרא שיינפלד לנהל את היחידה שהפכה למחלקה ענקית.

את היחידה ניהל ד"ר שינפלד במשך למעלה משני עשורים, במהלכן אף עמד בראש הצוות שהוביל לחשיפת פרשת "רמדיה".

ד"ר שינפלד טיפל בעשרות אלפי תינוקות, ילדים ובני נוער, במהלך שנות פעילותו הרבות, הציל חיים והעניק איכות חיים לילדים ולמשפחות רבות. לאחר שפרש לגמלאות בתחילת שנת 2015, אמר בריאיון מיוחד ל"מיינט": "איך מסכמים קריירה של ארבעים שנות הצלת חייהם של קרוב למאה אלף ילדים, כשכל ילד הוא עולם ומלואו? עשיתי פחות או יותר את כל מה ששאפתי לעשות והתחושה היא של סיפוק גדול".

ד"ר אפרת ברון הרלב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים, ספדה לו ואמרה:

"טומי לימד אותי את המורכבות והאתגר בטיפול נמרץ ילדים. ליחידה לטיפול נמרץ ילדים מתנקזים מקרים קשים ומורכבים מאוד מבחינה רפואית ומבחינה נפשית. זה תמיד הרבה מעבר לרפואה, זה איזה אדם את שואפת להיות בנקודות הכי קשות בחייהם של אחרים. טומי היה דמות מעוררת השראה, רופא בחסד, שתמיד איתגר אותי לחשוב בצורה יצירתית, מקורית ולא שבלונית. הוא לימד אותי על החיבור הנכון בין להיות רופאה ללהיות מנהלת והיה מודל לחיקוי עבורי לחיבור נכון בין כל העולמות.

"טומי הציל את חייהם של אינספור ילדים בזכות עקשנות, בזכות ידע, בזכות העזה, ובזכות יכולת לתת להמון אנשים מסביב להרגיש שהוא לוקח אחריות מלאה על החלטות. גם על ההחלטות הקשות ביותר. צוות המחלקה בטיפול נמרץ היה חשוב לו והוא דרש מאתנו את הקשב, היכולת והאכפתיות, שבאה לידי ביטוי בכל פינה בכל מיטה, בכל מקום, כשהדבר האחד והיחיד שהוביל אותו היה המצפן שנקרא – טיפול בילדים. נתגעגע אליו מאד מאד".

הגב' ח', אמה לשני ילדים אסתמטיים שטופלו בידי ד"ר שיינפלד, מספרת ל'אשדודס' כי "אני עצמי טופלתי אצל ד"ר שיינפלד כילדה,  וכשילדי נולדו ואובחנו כסובלים מאסתמה הגעתי אליו כשהוא טיפל בהם בצורה מעוררת התפעלות. היינו מגיעים לקליניקה שפעלה בביתו, והוא זכר כל אחד מהילדים כשהוא מטפל בהם במסירות. את הסיכומים, אגב, היה כותב בכתב יד, כמו רופא של פעם"...

עוד מספרת ח' כי ד"ר שיינפלד נהג לומר לה שבאשדוד ישנם ילדים רבים שסובלים מאסתמה, הן בשל הקירבה לחוף, מה שיוצר לחות גבוהה, והן בשל הרמה הגבוהה של זיהום האוויר המורגש באיזור, מה שגרם לכך שהיתה לו 'פינה חמה' בלב לאשדוד. "אבל הוא תמיד אמר לי" היא מוסיפה, "שאין לך מה לדאוג. יש לכם גמ"חים טובים ואנשים טובים שדואגים לכם, כשהוא מתכוין ליועצי הרפואה הרבים שהוא עמד עמם בקשר קרוב והם אלו שהעריצו אותו מאד".

"הוא היה רופא מעולה, מקצועי אבל בעיקר אנושי מאד", אומרת הגב' ח'. "אין פלא כי הילדים, שבגרו בינתיים, אהבו אותו מאד".

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה