כך פעילות גופנית תעזור לכם להפגת המתח בימי המלחמה

$(function(){setImageBanner('f2596787-4e27-4670-8c0f-bf15dc1918d7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,37806,'Image','');})

ארגון "החלוץ - חינוך דרך ספורט" גיבש תוכנית פעילויות שמלווה בימים אלה גם את ילדי עוטף עזה. כעת גם אתם יכולים להתנסות בבית בתרגילים או פרקטיקות לפעילות גופנית בעצימות נמוכה שתוכלו לבצע לבד או עם הילדים. מייסד "החלוץ", עומר ליבנת: "פעילות גופנית מעניקה הזדמנות לחוויות הצלחה, שליטה והתקדמות, ויכולה להרגיע את הנפש"

 צילום: החלוץ חינוך דרך ספורט

 

בעקבות מתקפת הטרור על עוטף עזה, אנו נמצאים בעיצומה של תקופה קשה, שלצערנו עוד לא רואים את סופה. אחד הדברים הברורים בעת הזו הוא שקיימות השלכות רגשיות ונפשיות המשתנות מאדם לאדם. בשבועות האחרונים, ארגון "החלוץ" מקיים פעילות ספורטיבית עם הילדים המפונים מיישובי עוטף עזה, במהלכן ניתן לראות את ההשפעה החיובית שלה על ילדים רבים. החיוכים, הידיים באוויר, השחרור, אלו דברים נדירים וכל כך הכרחיים בעת הזו.

"לפעילות גופנית ולספורט יש יכולת לשמש ככלי יעיל וייחודי בתהליך טיפול רגשי והתמודדות עם מצבי טראומה גם בזמן שלאחר האירוע וגם באופן ארוך טווח", מסביר מייסד ארגון "החלוץ", עומר ליבנת. "הייחודיות שבהם קיימת בכלל הפעולות הגופניות ובייחוד בפעילות ספורטיבית שעושים בקבוצה.

מבחינה פיזיולוגית, הפעילות הגופנית מצריכה התנעה של כל הגוף. כשאנו נמצאים בתהליך פיזי, אנו מתחייבים להתרכז ברגע הנוכחי, והמוח שומר על רמות דחק נמוכות יותר. המוח יגביר את רמות הסרוטונין והדופמין - הורמונים טבעיים הקיימים בגוף האנושי - שיש ביכולתם להביא אותנו למצב מאושר יותר".

מתוך הבנה כי פעילות גופנית היא כלי להתמודדות וריפוי, לפניכם תרגילים או פרקטיקות לפעילות גופנית בעצימות נמוכה שתוכלו לבצע בבית או עם הילדים.

מתיחת גב תחתון ותנועתיות מפרקי הירך

שכבו על הגב, אספו ברכיים אל אזור הבטן כשהידיים אוחזות מאחורי הברכיים, והחלו בניעות קטנות של הברכיים לכיוון בית החזה. תרגלו במצב זה מספר שניות. פשקו קלות את הברכיים והמשיכו בתנועות סיבוביות של הירכיים החוצה ופנימה.

תנועתיות עמוד השדרה

שכבו על הגב וכופפו את הברכיים על הקרקע כאשר הידיים מונחות בצורה מאונכת לגוף, על הרצפה, בגובה הכתפיים. הפילו את ברכיים לצד ימין – שהו במצב זה מספר שניות, ותרגלו באופן זהה גם בצד שני.

שחרור אזור הצוואר

שבו בישיבה הנוחה לכם והטו את הראש לכיוון כתף ימין מבלי להרים את כתף שמאל. שהו במצב זה מספר שניות ועברו לצד השני דרך קדמת הגוף. שמרו על מבט ישר לחזית לכל אורך התנועה. חזרו על התרגיל מספר פעמים.

תרגיל בזוגות - גשר ישבנים

שכבו על הרצפה כשמולכם בן זוג וכפות הרגליים שלכם פונות אחת כלפי השנייה. הרימו את הרגליים לאוויר והצמידו את כפות הרגליים ביניכם. לחצו את שרירי הבטן, הרימו באיטיות את האגן למעלה בו זמנית, מבלי לנתק את כפות הרגליים, וחזרו לתנוחת המוצא למטה באיטיות. חזרו על התרגיל במשך 30-20 שניות על פני 4-3 סטים.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה