לקראת החזרה לבית הספר: כך תכינו קופסאות אוכל בריאות ומזינות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('08f1ddfe-6339-40ff-86f2-20aceaf9321b','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('08f1ddfe-6339-40ff-86f2-20aceaf9321b','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15]]);})

ארוחה בריאה ומאוזנת במהלך שעות הלימודים היא חשובה וחיונית מאד ליכולת הריכוז של הילדים. איזון נכון וגיוון של מזונות הם המפתח לארוחה בריאה שתספק לילדים את כל אבות המזון שהם צריכים ותספק להם את האנרגיה הדרושה כדי לעבור את יום הלימודים בצורה הטובה ביותר. אבל ילדים מטעם הם בררניים, לעיתים מפונקים ולא אוהבים לגוון ולעיתים יעדיפו לנצל את 10 דקות ההפסקה למשחק כדורגל על פני ארוחה קלה ומזינה.

כאן נכנסת לתמונה האחריות ההורית שלנו, שמאלצת אותנו פעמים רבות להיות יצירתיים ולמצוא פתרונות שיגבירו את המודעות של הילדים לחשיבות של תזונה מאוזנת ומזינה ויעודדו אותם להתנסות במגוון רחב יותר של מזונות בריאים. אם גם אתם מחפשים רעיונות פשוטים ובריאים לארוחות שאתם שולחם עם הילדים לגן ובית הספר, המומחים של Beko מציעים לכם  טיפים להכנת קופסאות אוכל טעימות ומזינות שיעוררו את התיאבון של הילדים.

 יחצ beko

טבעי ואיכותי

מומלץ להחליף את החטיפים המתוקים והמלוחים בפירות העונה לצד חופן של אגוזי מלך, שקדים או אגוזי לוז המהווים את החלופה הטבעית, המזינה והמהירה ביותר לחטיף שעלול להיות מלא בסוכר. ככל שהפירות והאגוזים טריים יותר וטבעיים כך הם מכילים ערכים תזונתיים גבוהים יותר עבור ילדכם ומהווים מקור טוב לאנרגיה.

 

למרות הכיתוב “רכיבים טבעיים בלבד” על גבי בקבוקי המיצים שנמכרים במרכולים, מיצי פירות תעשייתיים לעולם לא יהיו בריאים כמו מיצים סחוטים מפרי טרי או מים.  מיצים תעשייתיים עשירים בסוכרים, ולרוב עוברים תהליך בחום המשמיד את הוויטמינים שלהם. אם אתם חוששים שסחיטת מיצים תעייף אתכם ותגזול מכם המון זמן,  הגישו את הפירות שלמים או חתוכים.

 

אחת הדרכים המהנות ביותר להגשת פירות היא פירות חתוכים. באמצעות חיתוך הפרי ניתן ליצור מגוון של צורות. מומלץ לסדר את הפירות והשקדים וליצור פרצופים וצורות מיוחדת. בנוסף, ניתן לשנות את המרקם של הפירות ולהפוך אותם יחד עם השקדים או האגוזים לממרח טעים ומזין שניתן למרוח על לחם או לאכול עם כפית.

 

המתכון לאיזון  - 5 צבעים

אחד מהכללים להכנת קופסת אוכל שתהיה בריאה וטעימה היא לנסות לשלב לפחות חמישה צבעים שונים של ירקות ופירות בקופסה. לדוגמה, מלפפון ירוק, פלפל או עגבנייה אדומים, בננה צהובה, ענבים או זיתים סגולים וכדומה. כך תוודאו שהקופסה הצבעונית מכילה מגוון מספיק של מזונות ובו זמנית תגרמו לאוכל  להיות צבעוני ואטרקטיבי יותר בעיני הילדים. 

 

 

הכריך המוכר והאהוב עם טוויסט בריא

כריכים הם המרכיב הקלאסי בארוחות בית הספר משום שהם קלים להכנה ומשביעים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להפוך את הכריכים לבריאים ומזינים יותר:

הדרך לכריך בריא ומזין מתחילה בלחם. חלקנו הגדול מעדיף לא להכין לחם בבית, ולכן מומלץ לקנות לחם ממאפייה ולוודא כי הוא מיוצר מקמח מלא אשר עבר תהליך התססה איטי. לאחר שבחרתם את הלחם הטוב ביותר עבור הילדים, מגיע החלק המהנה: המילוי! הימנעו ממוצרים מעובדים כמו ממרח שוקולד,  רטבים מסחריים ונקניקים. אפשר להחליף אותם ברכיבים טריים וטבעיים כמו טחינה, ממרח אבוקדו, ממרח טונה, ממרח אגוזי לוז בהכנה ביתית, חביתה או  גבינות דלות שומן.

 

 

חיתוך קטן – זה כל ההבדל

ילידם יעדיפו פירות או ירקות החתוכים לחתיכות קטנות, שיהפכו את חווית הארוחה לנעימה, בטוחה וכמובן מהנה יותר. על מנת להעשיר את החוויה של הילדים, אפשר להשתמש במגוון רחב של חותכנים לחיתוך הירקות והפירות בצורות שונות כמו ארנבים, לבבות, כוכבים ועוד.  בנוסף, אפשר לרכוש קורצן לחם ייעודי שיסייע לכם לחתוך את הכריך לצורות שונות כמו, ארנב, דובי או חתול ואפילו לקשט את הלחמנייה בזוג עיניים שיהפכו את הארוחה לחוויה חגיגית ומהנה.

 

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה