מביאים את השטח הביתה : כך תצאו לקמפינג בסלון, במרפסת או בחצר הבית

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('933b5545-4060-4429-b160-2dbf881553a8','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('933b5545-4060-4429-b160-2dbf881553a8','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,37806,'Image','');},15]]);})

אתם חולמים על טבע וטיולים אז אפשר להיות יצירתיים. קבלו את המדריך לקמפינג המושלם בבית

depositephoto

ההכנות לקמפינג ביתי

חלוקת משימות, לכל אחד יהיה תפקיד ואחריות.

הקמת המחנה ופירוק, בישול, ניקיון, מוזיקה ופעילות לאורך היום הן המשימות העיקריות. אפשר גם לעשות טבלת משימות עם חלוקה לימים ולשעות, כך שלא משאירים אף אחד מקופח וכולם עושים הכל.

 תכנון מראש היא מילת המפתח, אז מה צריך כדי להכריז על פתיחת הקמפינג? למחנה השינה – אוהל אחד או שניים, מזרונים וכלי מיטה – מסודרים יפה בערימה. לפינת הזולה או הפנאי - מחצלת או שמיכה, כיסאות שטח, משחקי קופסה או משימות וציוד נלווה למשחקים יצירתיים ופלייליסט שווה, אפשר גם שניים – אחד לצעירים והשני לצעירים ברוחם. 

למתחם הבישול סיר, פינג’אן, צלחות, כוסות וכפות – אפשר להסתפק בהן ולחסוך כלים, כי אם תחשבו על זה אפשר לאכול גם חביתה, גם קורנפלקס וגם אורז עם כף. מה עוד? רשימת מתכונים לבישול על גזייה או כירת גז ניידת וכמובן מיכלי גז וגפרורים, כי את התנור והמיקורגל משאירים מאחור. קמפינג או לא? וכמובן מוצרי מזון.

לשעות הלילה – תאורה ניידת, כדי להכניס קצת אקשן ולהוסיף חוויות. זה יכול להיות פנסים, נרות או עששיות שתכינו כחלק מפעילות היום, מפחיות שימורים ריקות או בקבוקי שתייה של ליטר וחצי.

הקמת המחנה: ן צריך לארגן מחדש את הסלון, המרפסת או החצר – לאלה שיש בית פרטי. אם אתם נמנים על המשפחה ההרפתקנית, פותחים אוהל, מחזקים יתדות ומוודאים שהוא יציב. בשלב הבא מכניסים אליו את המזרונים ועליהם כלי המיטה. עכשיו נשאר לדאוג גם לתאורה – פנס או עששית עם טעינת דינמו.

אם אתם מסתפקים במועט או שאין לכם אוהל בשלוף – ומבחינתכם בילוי בחיק הטבע משמעו להיות הכי קרובים לטבע, תוכלו לוותר על הגג ולפרוס מזרונים ועליהם כלי מיטה. רק שימו לב, בדיוק כמו בשטח – לא קופצים עליהם ולא מבלגנים את המצעים עד שנותנים את האות לכיבוי אורות.

יש לכם יותר מאוהל אחד? תוכלו להקצות אחד לשינה והשני למשחקים, יצירה ופנאי.

הקמת המטבח הנייד: מייעדים פינה למטבח, בדיוק כמו בשטח. מקפידים שתשאר נקייה, מניחים לידה את כל הציוד הדרוש ואת קופסאות השימורים והאוכל היבש, שלא דורש קירור: ביצים, לחם, ממרחים, פסטה, אורז, קורנפלקס ועוד.

תאורה ניידת: שומרים בצד קופסאות שימורים ריקות ובקבוקי שתייה של ליטר וחצי ריקים. שוטפים ומייבשים היטב. נזהרים מקצוות חדים. עם אולר או סכין יפני חותכים את החלק העליון של בקבוק השתייה וזורקים (הילדים משקיפים מהצד ומשאירים את המשימה למבוגרים). חוצים את הבקבוק לאורכו לקבלת שתי סירות. מניחים נרות חימום בסירות ובקופסאות השימורים ומניחים בצד לשימוש בשעות החשיכה.

אם רוצים להפוך את עששית הסירה לניידת, אפשר לעשות בכל צד של הסירה חור קטן, מעבירים ביניהם חוט ארוך וקושרים קצוות. הערה: לא משאירים נרות דולקים בלי השגחה.

סיימתם להקים את המחנה. עכשיו מה עושים בשטח, חוץ מלבשל? דמיינו שאתם נמצאים בפסגת הר או במדבר, מסביבכם עצים, צמחייה ונופים מרהיבים, ענפים, אבנים וחרקים. מה אתם עושים? קצת מכל דבר. משחקי קופסה וקלפים, פעילות בשטח, בנייה ופיסול, משימות בעקבות צמחים או חרקים, מפת איזור, הופעות וסיפורים. אותו דבר אפשר לעשות גם בבית. רק אל תשכחו להכניס לטבלת התכנון מה אתם עושים בכל חלק של היום, כך שתהיה לכם תוכנית פעולה. איך? אספנו לכם כמה רעיונות, מוזמנים לשתף אותנו בעוד רעיונות.

פעילות בשטח

קליעה לקופסה: במקום לזרוק גולות או אבנים לבור, קחו קופסת שימורים, דלי, סיר או כל כלי קיבול אחר, הוציאו מהארנק מטבעות או איספו פקקי בקבוקים. ועכשיו? תחרות קליעה לסל. אל תשכחו לרשום ניקוד. מי מנצח?

מגדירי צמחים או מגדירי חרקים: פיתחו חלון והסתכלו מסביב אילו עצים או צמחים גדלים סביבכם. גם אם אין לכם ספרים של מגדירים בבית, תוכלו להעזר במדריכים שתמצאו באינטרנט. כל יום אפשר ללמוד על צמח חדש או חרק חדש. עכשיו עוברים לחלק היצירתי. כל אחד מצייר את הצמח או את החרק דרך העיניים שלו. אין סביבכם צמחייה וחרקים? היכנסו לאחד המגדירים, קראו על הצמח או החרק והמשיכו לשלב הציור.

פיסול ומשחק בבוץ: על הבוץ נוותר, אבל לא על הפיסול. זו ההזדמנות ליצור בחומרים ממוחזרים. פקקים, גפרורים, קופסאות שימורים, מכסים, עלים, חלקי משחק מיותמים, כפיות גלידה, פסטה, מקלות ארטיק וכל מה שנמצא בסביבתכם. תוכלו לשתף פעולה וליצור יחד חיה דימיונית או שכל אחד יתפוס לעצמו פינה, תכריזו על זמן יצירה – 20-40 דקות – תלוי במשפחה ותעופו על כנפי הדימיון.

מפת איזור: העובדה שהקמפינג בשטח יצא ממש בבית לא אומרת, שאתם צריכים לפסוח על ציור מפת המחנה, שהקמתם, כי הרי לא כל יום מקימים קמפינג שכזה. גם כאן, כל אחד יכול לצייר את המפה שלו או שתוכלו לשתף פעולה. אל תשכחו לצייר את מתחם השינה, מתחם הפנאי, המטבח ומה שמסביב. ועל הדרך זו הזדמנות ללמד את הילדים מהו קנה מידה. מודדים מרחקים בשטח, שהציור יתאים לפרופורציות במציאות.

באולינג בקבוקים: אוספים 10 בקבוקי שתיה מפלסטיק – לא משנה הגדול – חצי ליטר או ליטר וחצי, העיקר שיהיהו אחידים בגודל. מסדרים אותם לפי כללי המשחק ומנסים להפיל אותם עם גלגול כדור קטן. רושמים נקודות ואחרי 10 סיבובים מכריזים על המנצח.

משימות מהכובע: מכינים ערימת פתקים עם משימות, בהתאם לגילאי הילדים, מקבלים ושמים בכובע או בשקית. כל אחד בתורו שולף משימה, אותה הוא צריך לבצע. גם כאן – משימות היתוליות יעשו עבודה טובה יותר, אבל גם משימות שמתאימות לטבע ולשטח. מה למשל? יצאת למשימה סודית בפארק המיניונים ואת/ה פוחד/ת לאבד את הדרך. מנה חמש דרכים שתוכל/י לסמן איתם את הדרך. יצאת לטיול ביערות הגשם עם תרמיל קטן על הגב, שאפשר להכניס אליו רק חמישה חפצים. מה תקח/י איתך להרפתקה? הגעת למסיבת צחוק – עליך להצחיק את היושב/ת לימינך, נכנסת לאוהל של בלש – אילו שלושה אביזרים, שמאפיינים את הבלש תמצא שם.

גיא סרוסי, מדריך הישרדות ושדאות מ”גיא והר בית ספר להישרדות” על טיפים ורעיונות.

---------------------

יש לכם סקופ? מצאתם טעות בכתבה? לחצו כאן להתחיל איתנו צ'אט בוואטספ 

--------------------

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים שמגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום בו אתם בעלי זכויות יוצרים, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול משימוש בו, באמצעות הקישור כאן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה